2009. május 25-től újra elkezdődik az utasok vegzálása ellenőrzés címén a BKV járművein
4 perc olvasásMiközben egyre romlik a BKV szolgáltatásainak minősége, és rövidesen az ÁFA emelés kapcsán 300 Ft lesz egy vonaljegy, a BKV az utasok vegzálásában látja a jegybevétel növelésének egyetlen lehetőségét.
Miközben egyre romlik a BKV szolgáltatásainak minősége, és rövidesen az ÁFA emelés kapcsán 300 Ft lesz egy vonaljegy, a BKV az utasok vegzálásában látja a jegybevétel növelésének egyetlen lehetőségét.
2009 május 25-től a legforgalmasabb reggeli és délutáni időszakokban folytatódik a felszállás előtti ellenőrzés a 4-es és 6-os villamosok Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri és Fehérvári úti végállomásain. A BKV szerint az utasokat felkészülten érte a már korábban megismert ellenőrzés, vélhetően ennek is köszönhető, hogy a reggeli órákban nem okozott fennakadást. Csak az átkozódást nem hallották meg.
A felszállás előtti ellenőrzést még tavaly novemberben vezették be a 4-es és 6-os villamosok végállomásán, melynek hatására az utasbiztonságon túl jelentősen nőtt utasok jegy- és bérletvásárlási hajlandósága, ezáltal csökkent a BKV bliccelésből eredő vesztesége. Mondjuk megfizethető áron kínált szolgáltatások esetében ez még több lenne. Így lassan minden utas mellé egy biztonsági embert vagy ellenőrt állítanak. Az osztrákok nevetnek a helyzeten, a többi külföldi meg kínlódik a többségükben semmilyen nyelvet nem beszélő, és a magyar anti vendéglátás mélységeit kiválóan bemutató ellenőr hordákon. Először utoljára, soha többet… Nos legtöbbször ez a vége, és utána nagy ívben elkerüli országunkat, megfelelő hírünket keltve.
A BKV erre úgy reagált, hogy az Ügyfélszolgálatra érkezett észrevételek és a tapasztalatok összegzését követően a Társaság az ellenőrzés folytatása mellett döntött, melynek továbbra sem a pótdíjazás, hanem éppen a büntetés elkerülése a célja. Az utasok nem ezt, hanem a büntetés orientáltságot tapasztalják első sorban.
Az említett végállomásokon közvetlenül az utasok felszállása előtt biztonsági őrök ellenőrzik az utazási jogosultságot. Az ő feladatuk, hogy a jogosulatlanul utazni kívánókat a legközelebbi jegypénztárhoz irányítsák. A felszállás utáni jegykezelésre továbbra is a pótdíjazási jogkörrel rendelkező jegyellenőri csoportok figyelnek.
A BKV szerint közös érdekünk annak belátása, és tudatosítása, hogy aki nem fizet egy szolgáltatásért – mint amilyen a BKV járatain történő utazás -, az közvetve éppen azokat a fizető utasokat károsítja meg, akik számára természetes, hogy a szolgáltatások nem ingyenesek. Nem megengedhető, hogy a bliccelésből eredő károk terheit azok az utasaink is viseljék, akik becsületesen megvásárolják a jegyeket vagy a bérleteket. E helyett a szocialista múltat idéző generál szöveg inkább végig kellene gondolni: Mennyibe is kerül az országnak ez az egész ellenőrzés cirkusz? Mennyi kárt okoznak Magyarország megítélésének? És egyáltalán megnézte valaki, hogy a BKV 100 forint díjbevételre mennyit költ? A madarak csiripelik, ennél többet. Megéri? A jelenlegi jegyárak mellett is a taxi, a saját kocsi jobb megoldás, mint a BKV.
Így már csak ugyanolyan elszánt lózungnak tűnik, amikor a BKV az ellenőrzések bejelentésekor megjegyezte: BKV Zrt. célja az utazóközönség elégedettségének növelése, hiszen valamennyi intézkedésünk fizető utasaink érdekét és biztonságát szolgálja.
A firkász ilyenkor csak ugyanazt kérdezi mint a római jogászok: Qui prodest? Kinek áll érdekében mindez.