Több mint másfélszeres árbevétel növekedés a BTel-nél — Business Telecom Távközlési Nyrt. 2014 első féléves eredményei
4 perc olvasásTöbb mint másfélszeres árbevétel növekedéssel zárta a 2014. első félévét a BTel Nyrt. A gyorsjelentésből kiderül, hogy az európai piacon egyedülálló XPrime szolgáltatás a menedzsment várakozásainak megfelelően gyors felfutást eredményezett a felhasználók körében. A BTel az XPrime bevezetésével 80 000 új előfizetőt szerzett hat hónap alatt, ami a magyar internet előfizetők 2%-a, ezzel bővítette a piaci részesedését. A BTel Nyrt-nek az első félévben több mint másfélszeresére nőtt a nettó árbevétele az egy évvel korábbi bázishoz viszonyítva.
Több mint másfélszeres árbevétel növekedéssel zárta a 2014. első félévét a BTel Nyrt. A gyorsjelentésből kiderül, hogy az európai piacon egyedülálló XPrime szolgáltatás a menedzsment várakozásainak megfelelően gyors felfutást eredményezett a felhasználók körében. A BTel az XPrime bevezetésével 80 000 új előfizetőt szerzett hat hónap alatt, ami a magyar internet előfizetők 2%-a, ezzel bővítette a piaci részesedését. A BTel Nyrt-nek az első félévben több mint másfélszeresére nőtt a nettó árbevétele az egy évvel korábbi bázishoz viszonyítva.
adatok ezer forintban |
2013.01.01 |
2014.01.01 |
Index |
2013.06.30 |
2014.06.30 |
||
Értékesítés nettó árbevétele |
1 789 855 |
3 025 207 |
169% |
EBIDTA |
722 871 |
1 001 813 |
138,60% |
Üzleti eredmény |
458 733 |
761 837 |
166% |
adatok ezer forintban |
2013.12.31 |
2014.06.30 |
Index |
Saját tőke |
2 216 522 |
3 550 539 |
160% |
Mérlegfőösszeg |
9 067 382 |
11 549 601 |
127% |
Az értékesítés nettó árbevétele a 2014 első félévben kimagasló, 69%-os bővülést mutat az előző év hasonló időszakához képest. A jelentős árbevétel növekedés az XPrime fejlesztésének és piacra történő gyors bevezetésének, valamint a szolgáltatás kiváló hazai és nemzetközi értékesítésének köszönhető. Az XPrime termék hazai piacon való felfuttatása és a nemzetközi piacon franchise rendszer keretében való értékesítése kiemelt üzletpolitikai cél. A Társaság a hazai piaci jelenlét erősítése mellett a külföldi piacokra való terjeszkedést is elindította. Európa országai élénk érdeklődést mutatnak a magyar innováció, világszabadalom iránt. A vállalat 2014-ben hat országban leányvállalatot alapít, amiből három alapítási folyamat már elkezdődött (Németország, Ausztria, Szlovákia). A második hullám pedig 2014. második felében várható. A Business Telecom a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet az innovációra ennek a törekvésnek az eredménye az új XPrime free, mely Wifi alapon biztosítja az ingyenes netezést a metró és villamos állomásokon vagy a plázákban.
Az innovatív és költséghatékony működésnek, valamint az értékesítés bővülésének eredményeként az EBITDA közel másfélszeresére nőtt egy fél év alatt (index 138%).
· A Business Telecom 2014 első féléves üzemi eredménye 166%-al szárnyalta túl a 2013-as év, hasonló időszakának eredményét.
A Társaság 2014 első félévben több alkalommal emelte jegyzett tőkéjét összesen 117.100.000 Ft értékben, a keletkezett ázsió 1.053.900.000 Ft volt, mely a Társaság tőketartalékába került. A jegyzett tőke ez által 13%-al nőtt meg, a tőketartalék pedig 98%-kal nőtt a bázis időszakhoz képest.
A Business Telecom mérlegfőösszege 27%-os bővülést mutat 2014. június 30-án, a 2013. december 31. időpontbeli értékhez képest.
A hosszú lejáratú kötelezettségek 749 millió forintos változásának túlnyomó részét a kötvénykibocsátással kapcsolatos éven túl nyúló kötelezettség növekedése okozza. (A tartozások kötvénykibocsátásból mérlegsor állomány változása 753 millió forint):
· BTEL 2016/A kötvény nyilvános kibocsátása összesen 114.860.000 Ft-os névértékkel
· BTEL 2017/B diszkont kötvény zártkörű kibocsátása összesen 450.780.000 Ft piaci értékkel, melynek névértéke 600 millió Ft.
· BTEL XPRIME HUF diszkont kötvény zártkörű kibocsátása összesen 304 millió Ft névértéken.
· BTEL XPRIME EUR diszkont kötvény zártkörű kibocsátása összesen 110 ezer euró névértéken.