1,7 MILLIÁRD FORINTOS FEJLESZTÉS A GYSEV CARGO ZRT.-NÉL
3 perc olvasásSikeresen lezárult a GYSEV CARGO Zrt. 1 741 millió Ft értékű fejlesztési projektje. A vasúttársaság az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Program forrásaiból nyert 522 millió forint vissza nem térítendő támogatást. A „GYSEV CARGO Zrt. komplex technológiai fejlesztése" elnevezésű, a soproni Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ továbbfejlesztésére irányuló projekt keretében több jelentős beruházás is történt: a vasúttársaság egy 41 tonna teherbírású új portáldarut szerzett be, emellett három acélszerkezetű fatároló létesült, illetve részlegesen újjáépült a konténertermináli depóterület beton térburkolata is.
Sikeresen lezárult a GYSEV CARGO Zrt. 1 741 millió Ft értékű fejlesztési projektje. A vasúttársaság az Új Széchenyi Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Program forrásaiból nyert 522 millió forint vissza nem térítendő támogatást. A „GYSEV CARGO Zrt. komplex technológiai fejlesztése" elnevezésű, a soproni Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ továbbfejlesztésére irányuló projekt keretében több jelentős beruházás is történt: a vasúttársaság egy 41 tonna teherbírású új portáldarut szerzett be, emellett három acélszerkezetű fatároló létesült, illetve részlegesen újjáépült a konténertermináli depóterület beton térburkolata is.
A GYSEV CARGO Zrt. küldetésének tekinti, hogy a jelenlegi kelet-nyugati irányú fordítókorong funkciója mellett egyre nagyobb szerepet vállaljon az európai észak-déli irányú áruszállításban is. A két árufuvarozási folyosó metszéspontjában található Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ a vasúti árufuvarozási és irányvonat-képzési tevékenység háttérbázisául szolgál, így a vállalat kiemelt figyelmet fordít annak folyamatos modernizálására, fejlesztésére.
A projekt fő célja a GYSEV CARGO Zrt. soproni telephelyű Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központjában található konténerterminál továbbfejlesztése volt annak érdekében, hogy a vasútvállalat maximálisan eleget tudjon tenni a folyamatosan változó piaci elvárásoknak és vevői igényeknek.
A projekt legjelentősebb eleme az új, 890 millió forint összértékű KÜNZ portáldaru beszerzése volt. Az új portáldarut a legmodernebb vezérlési technikával szerelték fel. A beruházással a vasúttársaság jelentősen lerövidíti a vonatfeldolgozás idejét, fokozza a hatékonyságot, illetve növeli termináli átrakási kapacitását.
A daru beszerzése mellett infrastrukturális fejlesztések is megvalósultak, mint például a darupálya statikai megerősítése és felépítményének cseréje, valamint a portáldaru villamosenergia-ellátásának kiépítése.
A projekt további elemei között megtalálható még három darab acélszerkezetű fedett-nyitott fatároló létesítése illetve egy 5 217 m2-es konténertermináli depóterület beton térburkolatának újjáépítése.
A most lezárult fejlesztés mintegy folytatása volt a 2013-as évi termináli beruházásoknak, melynek keretében új mobil rakodógépet vásárolt a vasúttársaság, új depóterülettel bővült az Intermodális Logisztikai Központ, illetve GPS alapú konténerkövető rendszert vezettek be.