Big Data analitikát és biztonsági képességeket kapnak az iPhone-ok és iPadek
Az Apple és az IBM 2014. december 10.-én útjára bocsátotta az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst megoldások első hullámát: olyan üzleti célra szánt alkalmazásokat és az ezeket támogató felhőszolgáltatásokat, amelyek az IBM big data és analitikai képességeivel vértezik fel a vállalatok iPhone- és iPad-használóit. Az Apple és az IBM közötti együttműködés eredményeként az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst megoldások mostantól elérhetők a banki, kereskedelmi, biztosítási, pénzügyi, telekommunikációs, kormányzati vagy airline piacokon működő vállalati ügyfelek számára. Az első IBM ügyfelek között, akik már jelezték, hogy támogatják az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst megoldásokat, ott van a Citi, az Air Canada, a Sprint és a Banorte.
Az Apple és az IBM 2014. december 10.-én útjára bocsátotta az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst megoldások első hullámát: olyan üzleti célra szánt alkalmazásokat és az ezeket támogató felhőszolgáltatásokat, amelyek az IBM big data és analitikai képességeivel vértezik fel a vállalatok iPhone- és iPad-használóit. Az Apple és az IBM közötti együttműködés eredményeként az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst megoldások mostantól elérhetők a banki, kereskedelmi, biztosítási, pénzügyi, telekommunikációs, kormányzati vagy airline piacokon működő vállalati ügyfelek számára. Az első IBM ügyfelek között, akik már jelezték, hogy támogatják az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst megoldásokat, ott van a Citi, az Air Canada, a Sprint és a Banorte.
Az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst megoldások célja, hogy üzleti területek kulcsfontosságú lehetőségeire és prioritásai hívják fel a figyelmet, ezért egy szinttel elmélyítik a vállalati mobilitást, segítenek az alkalmazottaknak, hogy vállalatuk minden tudásához, képességéhez hozzáférjenek – gyorsabban, könnyebben és biztonságosabban, mint valaha.
Az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst megoldások kizárólag iPhone-ra és iPadre készültek, biztonságos környezetben érkeznek, analitikával kiegészítve, a legfontosabb üzleti folyamatokhoz illesztve. Az alkalmazások szervezetre szabhatók, könnyen használatba állíthatók, kezelhetők és frissíthetők az IBM-nek kifejezetten az iOS eszközök számára kínált felhőszolgáltatásán keresztül, miközben az adatok, az alkalmazások és a készülékek is teljes biztonságot élveznek. Az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst megoldások első sorozata sokféle iparág képviselői számára elérhető, ezekhez kiegészítő alkalmazásokat is folyamatosan terveznek és fejlesztenek:
- Plan Flight (utazás és szállítás): a légiközlekedés legnagyobb költségtételét veszi célkeresztbe – az üzemanyagét -, lehetővé téve a pilótáknak, hogy előre rálássanak a menetrendre, útvonaltervekre és a legénység összetételére, hogy a repülés közbeni eseményekről tájékoztathassák a földi stábot, és megalapozottabb döntéseket hozzanak a diszkrecionális üzemanyag mennyiségéről.
- Passenger+ (utazás és szállítás): a repülőgépek személyzetét segíti az utasoknak nyújtható, személyre szabható szolgáltatásokkal – speciális ajánlatokkal, újrafoglalási lehetőséggel és a poggyászra vonatkozó információkkal.
- Advise & Grow (bank és pénzügyi piac): banki szakembereknek segít kkv ügyfeleik kiszolgálásában. Biztonságos azonosítással nyit hozzáférést az ügyfelek profiljához és versenytársi elemzésekhez, analitikára alapozott belátásokat gyűjt személyre szabott ajánlatokhoz, és biztonságos tranzakciókat bonyolít le
- Trusted Advice (banki és pénzügyi piac): tanácsadók számára nyit hozzáférést és menedzselési lehetőséget az ügyfeleik portfóliójához, masszív prediktív analitikára alapozott belátásokat kínál, amelyek lehívhatók akár az ügyfél otthonában vagy a helyi kávézóban, nemcsak a tanácsadó irodájában. De fel van szerelve szofisztikált modellező eszközökkel az ajánlások teljes tesztelésére is, a biztonságosan lebonyolítható tranzakciókat is beleértve.
- Retention (biztosítás): hozzáférést nyit az ügynökök számára ügyfeleik profiljaihoz és előtörténetükhöz. Jelzi az ügyfelekhez társított, analitikán alapuló díjelmaradási kockázati értéket is, és részét képezik azok az okos riasztások, emlékeztetők és ajánlások, amelyek a lehetséges legjobb következő lépésekre tesznek javaslatot.
- Case Advice (kormányzat): a szociális munkások leterheltségét enyhítheti, akik a terepen járva hoznak kritikus döntéseket egy-egy családról vagy élethelyzetről. A mobil megoldás valós idejű analitikán alapuló belátások szerint priorizálja az eseteket, és értékeli a prediktív analízissel meghatározott kockázatokat.
- Incident Aware (kormányzat) valódi bűnmegelőzési eszközzé változtatja az iPhone-t, amikor valós idejű hozzáférést ad a rendőröknek az incidensekhez kapcsolódó térképekhez és video-feedekhez, az áldozatok státuszát illető információkhoz, eszkalációs kockázatokhoz, és bűnelkövetési előtörténetekhez, de segíti őket egyéb háttérszolgáltatások lekérésében is.
- Sales Assist (kereskedelem): az értékesítési munkatársaknak hozzáférést ad a vásárlói profilokhoz; lehetővé teszi, hogy a korábbi vásárlásokra és a jelen választékra alapozott ajánlásokat tegyenek, hogy ellenőrizzék a nyilvántartást és a keresett terméket könnyebben megtalálják az üzletben, valamint hogy beszerezzék a fogyóban lévő cikkeket.
- Pick & Pack (kereskedelemi): a közelség-alapú technológiát és a back-end nyilvántartási rendszert kombinálva alakítja át a rendelések teljesítésének módját.
- Expert Tech (telekommunikáció): kiterjeszti az iOS natív képességeit, például a FaceTime-ot. Könnyű hozzáférést biztosít az útvonal-optimalizáláshoz és lokációs szolgáltatásokhoz, hogy az ügyfelek problémáit jobban, gyorsabban lehessen megoldani saját otthonukban vagy telephelyükön.
Az iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst alkalmazások támogatására az Apple és az IBM a vállalati mobilitásba integrált új képességeket kínál a vállalati felhasználóknak:
- Mobil platform és üzleti integráció: A magasabb szintű mobil ügykezelés részei a privát alkalmazás-katalógus valamint az adat- és tranzakció-biztonsági szolgáltatások minden iOS-re fejlesztett IBM MobileFirst alkalmazáshoz. A szoftverek nemcsak a vállalati ügyfélnél, a mobileszközökre telepítve lesznek elérhetők, hanem a Bluemixen, az IBM fejlesztői felületén is az IBM Cloud Marketplace-en.
- Aktiválás és üzemeltetés: egyszerű, gyors telepítés és a teljes életciklusra kiterjedő üzemeltetés – biztonságos felhő alapú megoldásokkal, eszközmenedzsmenttel, adat- és folyamatintegrációval együtt.
- AppleCare a vállalkozásoknak: az informatikai részlegeknek és a végfelhasználóknak az Apple díjnyertes ügyfélszolgálati csoportja nyújt technikai segítséget napi 24 órában, a hét minden napján, amit az IBM helyszíni szervizszolgáltatásai egészítenek ki.
http://www.ibm.com/mobilefirst/us/en/mobilefirst-for-ios.html https://www.apple.com/business/mobile-enterprise-apps/