A mobilalkalmazások lettek a vállalkozások új arcai
4 perc olvasásAz Oracle felmérése szerint az Y generáció tagjai nem használnának egy terméket vagy szolgáltatást, ha a gyártó alkalmazása nem nyeri el tetszésüket.
Az Oracle felmérése szerint az Y generáció tagjai nem használnának egy terméket vagy szolgáltatást, ha a gyártó alkalmazása nem nyeri el tetszésüket.
Az Oracle új tanulmánya szerint az Y generáció közel 55%-a nyilatkozott úgy, hogy egy rosszul működő mobilalkalmazás miatt kevésbé használnák az adott vállalat termékét vagy szolgáltatását.
A „Millennials and mobility: how businesses can tap into the app generation" címmel megjelent jelentés szerint a millenniumi vagy ezredfordulós nemzedéknek is nevezett Y generáció 39%-a kevésbé ajánlaná mások számára a gyenge mobilalkalmazással rendelkező vállalat termékeit vagy szolgáltatását, 27% pedig emiatt negatív visszajelzést is adna.
Ezek az eredmények azt mutatják, hogy ha a vállalatok jelenlegi és jövőbeli ügyfeleiknek nem biztosítanak megfelelő felhasználói élményt kínáló, a márkaértéket pontosan tükröző mobilalkalmazásokat, akkor elidegeníthetik az Y generáció tagjait maguktól, akik inkább a jobb mobilalkalmazásokat kínáló vállalatokhoz fordulnak.
„A vonzó és személyre szabott felhasználói élmény az új fegyver az Y generációs ügyfelek megszerzéséért és megtartásáért vívott harcban. Azok a vállalkozások, amelyek nem tudnak kellemesebb, jól használható és megfelelő mobilélményt – és ezen keresztül több értéket – adni ügyfeleiknek, azoknak kevés esélyük van a győzelemre" – mondta Suhas Uliyar, az Oracle Mobile Strategy and Product Management alelnöke.
A jelentésből az is kiderül, hogy az Y generáció tagjai elzárkóznak a kéretlen, a személyes igényeik szempontjából irreleváns értesítések elől, azonban boldogan fogadják a támogatást valamilyen értéknövelt kommunikáció formájában.
A korosztály 73 százaléka szívesen vásárol valamilyen terméket vagy szolgáltatást mobilalkalmazások használatával. A válaszadók 71 százaléka örömmel intézi számlafizetéseit, 65 százalék pedig szívesen küld visszajelzéseket és panaszokat a vállalkozásoknak mobilalkalmazásokon keresztül.
A célcsoport több mint fele (56%) tehát nem kér mobiltelefonos értesítéseket, és ugyanennyien nem is reagálnak ezekre, annak ellenére, hogy közel 50% szerint a kapott értesítések személyre szabott üzenetek voltak.
„A számlák kezelése vagy a szolgáltatási problémák bejelentése mobilalkalmazáson keresztül bizalmi kapcsolatot jelent a felhasználó és a márka vagy szolgáltató között. Az értesítések esetében teljesen más a történet. A szervezeteknek olyan alkalmazás alapú szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, amelyek megtalálják a középutat a segítőkészség és a túlzott fontoskodás között. Csak így juthatunk el a fiatalokhoz anélkül a mobilalkalmazásokon keresztül anélkül, hogy elidegenítenénk őket" – tette hozzá Suhas Uliyar.
Az ázsiai és csendes-óceáni térség (APAC) fiataljai sokkal előrébb tartanak az alkalmazások használatában, méghozzá leginkább a munkához kapcsolódó alkalmazások vagy más „komolyabb" funkciók esetén.
Az ázsiai és csendes-óceáni térségben élő Y generáció tagjai közül mintegy háromszor annyian tartják nélkülözhetetlennek a munkához kapcsolódó alkalmazásaikat, mint az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) válaszadói, és ugyanennyien gondolkodnak így a biztonsági alkalmazásokról is. A generáció tagjai mintegy 20-25 alkalmazást töltenek le, és míg az APAC régióban a felhasználók 40%-a átlagosan 5 alkalmazásért fizetett már, az EMEA régióban és Észak-Amerikában ez csak a válaszadók 25%-ára igaz.
Globális szinten a kutatás eltéréseket mutat az okostelefonra fejlesztett és a táblagépekre készült alkalmazások használata között is. Miközben sokat használják a táblagépüket, az alkalmazásokhoz való hozzáféréshez továbbra is a mobiltelefonjaikat veszik igénybe. Például a generáció 61%-a mobiltelefonján található alkalmazás segítségével töltött fel médiafájlokat, és csak közel 35%) használta erre táblagépét. Ha pénz szeretnének küldeni egy barátjuknak, akkor 48% használ mobiltelefonos alkalmazást és csak 22% hagyatkozik a táblagépére.
„Tisztán látható, hogy még sok innovációnak van helye a táblagépes és phablet alkalmazások területén, így az a vállalat, aki ki tudja használni ezt a rést, jó pozícióba került egy még mindig növekvő piacon. Azonban az okostelefonos és a táblagépes alkalmazások nem fejleszthetőek egymástól függetlenül. A Y generáció tagjai közül sokan használnak több eszközt, így a vállalkozásoknak egységes, magas színvonalú alkalmazásokat kell gyártaniuk az összes ilyen eszközre egyszerre, hogy igazi értéket adhassanak a felhasználók számára" – mondta Suhas Uliyar.
A teljes kutatás és a jelentés eredményei: Millennials and mobility weboldalon