Átütő siker a ContentLab első TV sorozata
4 perc olvasásKét éves előkészítő munka után kiemelkedő nézettséggel debütált a ContentLab&Factory első fikciós TV sorozata, A mi kis falunk. Az első epizód elsöprő nézettségét követően a második epizód is a hét legnézettebb TV műsora volt a 18-49-es korcsoportban. A fiatal magyar start-up számára ezzel megnyílt az út, hogy a régió egyik meghatározó televíziós tartalomfejlesztő műhelyévé váljon.
Két éves előkészítő munka után kiemelkedő nézettséggel debütált a ContentLab&Factory első fikciós TV sorozata, A mi kis falunk. Az első epizód elsöprő nézettségét követően a második epizód is a hét legnézettebb TV műsora volt a 18-49-es korcsoportban. A fiatal magyar start-up számára ezzel megnyílt az út, hogy a régió egyik meghatározó televíziós tartalomfejlesztő műhelyévé váljon.
Az elmúlt években bemutatott valamennyi hazai tévésorozat nézőszámát jelentősen meghaladta A mi kis falunk első adása, nézettségben a legnagyobb költségvetésű tehetségkutatók hétvégi adásaival vetekedett. A február 2-i premier nézettsége 33% feletti közönségarányával minden előzetes várakozást felülmúlt, rögtön az idei év egyik legnézettebb hazai tévéműsora lett. A második adást is kiemelkedő érdeklődés övezte, 25,3%-os nézettséggel az év 6. hetének legnézettebb műsora volt a 18 és 49 év közöttiek körében.
A műsort gyártó Content Factory Kft. azzal a céllal jött létre 2014 végén, hogy megreformálja a régió fikciós sorozatfejlesztési piacát. Az alapítás óta eltelt időben 10 sorozat terveit fejlesztette ki a társaság, felismerve a nyugati trendek alapján mutatkozó piaci igényt: a minőségi helyi tartalmak iránt megnövekedett a kereslet, amely jelentős részben kielégítetlen.
Bár a vállalkozás start-up, a mögötte álló szakemberek több évtizedes tapasztalattal vágtak bele az üzletbe. A társaság alapítója és ügyvezetője, Diószegi Judit sikeres reklámfilmes és tévés producerként olyan alkotásokat jegyez, mint a Popdaráló, a Kossuthkifli, a Mindenből Egy Van vagy a Válótársak. A ContentLab kreatív vezetője, Kapitány Iván igazi veterán a szakmában, íróként, operatőrként, rendezőként, illetve producerként közreműködött a Beugró, az Üvegtigris 1 és a Kútfejek létrehozásában, de kreatív producere volt a Rapülőknek és az LGT híres, 1992-es Nyugati pályaudvari koncertjének. A Mi Kis Falunk értékesítési feladatait Hámori Barbara koordinálta, aki korábban a VIASAT programigazgatója, illetve a Paprika Latino vezető producere volt.
A ContentLab elindítását a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. több fázisban végrehajtott közel 400 millió forintos befektetése tette lehetővé. A befektető nem titkolt célja, hogy a társaságot olyan meghatározó szereplővé fejlessze a régióban, mint amilyen Nyugat-Európában a holland Endemol, vagy Izraelben a Keshet. Ezért a cég a magyar irodával egy időben Zágrábban és Ljubljanában is képviseletet nyitott. Számos sorozatfejlesztési projektje van folyamatban, mellyel kifejezetten szerb, horvát és szlovén televízió társaságokat céloz meg.
Amellett, hogy a cég egyedülálló mentorprogramja révén új fiatal forgatókönyvíró tehetségek gondozásában és az eredeti történetfejlesztésben is érdekelt, nagyon fontosnak tartja olyan sikeres külföldi sorozatok adaptálását is, amelyeknek helyük lehet az itthoni képernyőkön. A Mi Kis Falunk jogait 2015-ben szerezte meg a ContentLab, majd saját költségén leforgatott egy pilotot, melyet az érdeklődő hazai televíziók képviselői részére egy külön vetítésen (screening) mutatott be egy évvel ezelőtt. Ezt az RTL megrendelése követte. A sorozat gyártása 2016 augusztusa és novembere között forgatta fel Pilisszentlélek, egy kedves, kicsi település mindennapi életét.
A ContentLab csapata bízik abban, hogy a siker újabb ösztönzést ad a hazai televízióknak, hogy növeljék kínálatukban az egyedi hazai fikciós tartalmak arányát. A következő időszakban a sikeres adaptációkra alapozva a ContentLab saját fejlesztésű ötleteit szeretné értékesíteni mind a hazai mind a külföldi piacokon.
http://www.contentlabfactory.com/hu
Lantai József