Ki merné átszelni a Szaharát flat track abroncsokon?
3 perc olvasásEl Solitario, a legendás motoros Dunlop DT3 flat track abroncsokkal szerelte fel három Harley-Davidson motorját.
El Solitario, a legendás motoros Dunlop DT3 flat track abroncsokkal szerelte fel három Harley-Davidson motorját.
Az El Solitario néven ismert világhírű motortuningoló, David Borrás pár hónapja új projekttel kopogtatott a spanyolországi Dunlop ajtaján. „El Solitario Desert Wolves" névre keresztelt következő kalandját tervezte, mely azt tűzte ki célul, hogy három Harley-Davidson 1200 Roadster motoron szelje át a Szahara sivatagot, melyeket kifejezetten erre a célra szereltek fel… leszámítva az abroncsokat.
El Solitario a három motort Dunlop Dirt Track abroncsokkal kívánta felszerelni, az amerikai AMA Pro Flat Tracken és a spanyol Flat Track bajnokságban használt DT3 abroncsokkal, melyek a legkevésbé alkalmasak a sivatagi homokhoz.
A Dunlop más abroncsokat javasolt széles off road kínálatából, melyek jobban illenek ilyen felszínre, El Solitario azonban a tőle megszokott lázadó hozzáállással ragaszkodott a Dirt Track abroncsokhoz, melyek még közúti forgalomra sem hagytak jóvá. „Ez még pikánsabbá teszi a kalandot. Ki meri átszelni a Szaharát flat track abroncsokon?" – mondta David Borrás. Ma már elmondhatjuk, hogy a válasz erre a kérdésre: „El Solitario". (jelentése: magányos)
El Solitario az észak-spanyolországi, galíciai Rías Baixasban található műhelyében látott neki az új kalandjára való felkészülésnek, melyhez olyan prémium márkák támogatását is megnyerte, mint a sisakgyártó Shoei, az Alpinestars csizmamárka, a lengéscsillapítókat gyártó Öhlins, vagy a Tudor óragyártó cég, a projektben részt vevő számos más márka mellett, akiket egyetlen közös nevező kapcsolt össze: a kalandban résztvevő csapat összes felszerelésén megjelenő fekete szín.
4000 kilométer tortúra
November végén El Solitario három Harley-Davidson 1200 Roadster motorjával átkelt a Gibraltári-szoroson, hogy nekivágjon az „El Solitario Desert Wolves" küldetésnek: 4000 kilométernyi sivatag, homok, kavics és sár, három Harley-Davidson 1200 Roadster motoron, ami tökéletes kínzást jelentette a Dunlop DT3 flat track abroncsok számára.
David Borrás így számolt be erről: „Minden várakozás ellenére a flat track abroncsok bírták a terhelést, és végig kitartottak. Csak egyszer kellett hátsó abroncsot cserélnünk az egyik motoron, amikor egy 130 km/h feletti sebességnél becsapódó kő miatt az egyik pánt javításra szorult. Ráadásul azt is elmondhatom, hogy más terepabroncsokhoz képest ezek az abroncsok és a húzóerő rájuk jellemző hiánya finomabbá tették a Harley-k viselkedését, így azok „gyengédebbé" váltak, és nem tették ki túlzott fizikai erőpróbának a motorosokat". A kalandot Gonzalo Arroyo képei foglalják össze, aki csodálatos felvételeket készített a Szahara sivatagot Harley-Davidsonokon átszelő három „farkasról".
Lantai József