Európai szinten is nyereséges lett 2017-ben a FlixBus
3 perc olvasásA FlixBus, Európa legnagyobb távolsági buszhálózatának szolgáltatója 2013-as alapítása óta először csoport szinten is nyereséges lett 2017-ben. Jelentős volt a középkelet-európai növekedés is: Budapesten szeptemberben új központ nyílt, a fővárosból az elmúlt év során 13 ország több mint 100 célállomására kínált közvetlen összeköttetést a mobilitási szolgáltató.
– A 2013-ban alapított mobilitási startup öt év alatt nyereséges lett csoport szinten
– A téli csúcsidőszakban 2.5 millió ember utazott FlixBus-szal Európa-szerte, a
legforgalmasabb nap december 22-e volt
– 2017-ben 40 millió utast szállított a FlixBus, a budapesti utasforgalom megduplázódott
2016-hoz viszonyítva
– Nagyszabású tervek 2018-ban: a technológiai innovációnak köszönhetően követhető lesz a
buszok aktuális pozíciója, nő a Budapestről elérhető célországok száma
40 millió utas 2017-ben, a budapesti megállók személyforgalma megduplázódott
2017-ben 40 millió utast szállított Európa-szerte a FlixBus, csak az év végi főszezonban december 22. és január 7. között 2.5 millióan utaztak a társaság járataival a kontinensen, december 22-e volt a karácsonyi időszak legforgalmasabb napja. Az év során 6 új piacon jelent meg a vállalat, így jelenleg 26 országban 250 buszpartner 1400 járműve közel 200.000 csatlakozást szolgál ki.
Magyarországon is jelentős volt a növekedés, a FlixBus budapesti megállóinak átmenő utasforgalma megduplázódott 2016-hoz viszonyítva. 2017-ben, a nyári menetrendben számos új külföldi célállomás vált elérhetővé a cég hálózatában, többek között Horvátországban,
Szlovéniában, Olaszországban, Németországban és Romániában. Egyes útvonalakon tovább sűrítette a járatokat a FlixBus, Budapest és Bécs között már 14-16 közvetlen járatpár közlekedik a forgalmasabb napokon. 2017 novembere óta nemcsak a Népliget, hanem Kelenföld autóbuszállomás is fogad és indít zöld buszokat.
Nagyszabású FlixBus tervek 2018-ban is: globálisan is növekvő hálózat, technológiai innovációk az utazási élményért
A FlixBus gyorsan nyereségessé váló európai üzletága lehetővé tette, hogy a 2013-ban alapított startup idén már globális keretekben gondolkozzon. (lásd: http://euroastra.blog.hu/2017/11/28/europai_startupbol_globalis_jatekos) Az elmúlt év végén a cég bejelentette, hogy az USA-beli terjeszkedést tervezi. „Nem győzzük hangsúlyozni, hogy globális növekedésünk motorja az európai piacunk. Nem dőlhetünk hátra, 2018-ban is dinamikusan fejlesztjük zöld hálózatunkat és szolgáltatásunk minőségét Közép-Kelet-Európában is.” – mondta el Arany László, regionális ügyvezető igazgató. A Magyarországról a társaság járataival elérhető célországok száma idén tovább nő, de már meglévő vonalain is fejleszt majd a vállalat. A Budapest-Bécs irány népszerűségének köszönhetően a jelenleginél is sűrűbb összeköttetést alakít ki a cég a két főváros között.
Emellett a FlixBus 2018-ban tovább digitalizálja a szolgáltatását, több új funkcióval bővítve webes felületét és mobilalkalmazását. A már elérhető papírmentes check-in, állomáskereső, last minute foglalásmódosítás és Google Térképes utazástervezés mellett hamarosan lehetővé válik majd például a buszok aktuális pozíciójának élő követése is.
Lantai József