Megbizható Márkák 2007: Séta a statisztikák és a kérdõivek adatai között
9 perc olvasásKorábbi cikkünkben beszámoltunk a budapesti dijátadó ünnepségérõl. Most a számok és érdeksségek közé szeretnénk egy rövid kalandozásra meghivni olvasóinkat. Az ördög ugyanis a részletekben van, pozítiv es negatv értelemben egyaránt.
Korábbi cikkünkben beszámoltunk a budapesti dijátadó ünnepségérõl. Most a számok és érdeksségek közé szeretnénk egy rövid kalandozásra meghivni olvasóinkat. Az ördög ugyanis a részletekben van, pozítiv es negatv értelemben egyaránt.
A Reader's Digest Európai Megbízható Márkák felmérése az egyik legnagyobb és legátfogóbb fogyasztói tanulmányok egyike Európában, amelyet 2001-ben végeztek el elõször. Idén a vizsgálat 15 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc), melynek elsõdleges célja, hogy felmérje, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat a Reader's Digest magazin olvasóinak körében Európában.
A megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idõsebb elõfizetõi közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben.
Az idén összesen 24 213 – kérdõívet elemeztek ki.
2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bõvült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevõ összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra.
Az olvasók a márkákat egy egytõl-ötig terjedõ skálán négy kritérium (minõség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.
Érdekességek:
- Idén elõször a román magazin-elõfizetõk is szavaztak, ezzel a résztvevõ közép-kelet európai országok száma 5-re nõtt.
- A válaszadók összesen 113 577 különbözõ márkát neveztek meg.
- A mobiltelefon kategória gyõztese mind a 15 országban a Nokia lett, legnagyobb arányban természetesen hazájában, Finnországban.
- Már második éve minden ország a Niveára voksol, hogy ha bõrápolásról van szó.
- A Canon növelni tudta elõnyét: immár 11 országban nyerte meg kategóriáját.
- A cseh, a magyar és a román elõfizetõk hat kategóriában is ugyanazt a márkát kiáltották ki gyõztesnek. A Reader's Digest legújabb felmérése szerint a Nokia, a Nivea, a Visa és a Canon azok a márkák, amelyek a leginkább élvezik a Reader's Digest magazin olvasóinak bizalmát a kontinensen.
Az eredményekbõl:
- A finn Nokia cég bámulatos teljesítményt nyújt: eddig minden országban minden évben megnyerte a kategóriáját! A Reader's Digest olvasói immáron hetedik alkalommal szavaztak bizalmat ezen cég mobiltelefonjainak az Európai Megbízható Márkák átfogó felmérésben. Kiemelkedõ eredmény, hogy 2001 óta a Nokia Európa-szerte verhetetlen a mobiltelefonok kategóriájában.
- Tavaly óta nem változott a helyzet az ásványvizek rangsorában, idén is a Szentkirályi nyerte el az olvasók kegyeit és lett egyben a kategória gyõztese.
- 2005 óta megállíthatatlan a Nivea: mind a 15 országban a kék dobozos termékekre szavaznak az olvasók bõrápolás-kategóriában.
- Hasonlóan jó eredménnyel zárt a Visa is, amely idén – hazánkat kivéve – 14 államban megelõzte a MasterCard-ot és ezzel a legmegbízhatóbb kártyatársaság lett. Európában egyedülálló módon a magyar válaszadók a MasterCard kártyára szavaztak elõszeretettel.
- A Reader's Digest magyar olvasói már hetedik éve hûek az Opelhez, a hollandokkal együtt. Idén is nyert a német gépkocsi: 2001 óta nem talál legyõzõre
- A Lenovo, illetve elõdje, az IBM a Reader's Digest olvasóinak körében évek óta az elsõ helyen áll, ha számítógéprõl van szó.
- Nincs változás az élen tavalyhoz képest, a Reader's Digest magazin magyar válaszadói úgy érzik, a T-Mobile tényleg mindig velük van. Az internet egyre nagyobb szerepet játszik életünkben, a felmérésben részt vevõk többsége a T-Online-hoz fordulna, ha szeretne a világhálóra csatlakozni.
- Nemcsak Magyarországon, de Németországban is az Allianz érdemes leginkább a ?Megbízható Márka" címre a biztosítótársaságok kategóriájában – a felmérés kezdete óta.
- Bár a választék évrõl évre nõ ebben a bankok kategóriájában, az OTP Bank nem talált legyõzõre idén sem. Ebben a kategóriában immáron hetedik alkalommal az OTP Bankot választotta meg a legmegbízhatóbb banknak a Reader's Digest magazin magyar olvasótábora.
- A magyarok szeretnek tévét nézni, és a felmérésben részt vevõk többsége ezt leginkább Samsung készülékeken tenné.
- Sok év után történt váltás, és került az élre a Zanussi: idén sikerült kivívnia az elsõ helyet konyhai nagygép kategóriában.
- Már 250 év óta a kávézás szakértõje a Douwe Egberts: Omnia elnevezésû kávéja gyûjtötte be a legtöbb szavazatot.
- Télen felmelegít, nyáron enyhülést ad, felfrissít, megnyugtat – mindezt tudja a tea! A válaszolók többsége pedig a Liptonra voksolt.
- A legnagyobb slágerek, a népszerû reggeli rádiómûsor, tematikus hétvégi zenék… ezért is választják sokan a Sláger Rádiót.
- Izgalmas sorozatok és filmek, színvonalas vetélkedõk és magazinmûsorok, érdekes sztárok és elismert mûsorvezetõk… Az RTL Klub idén is megõrizte elsõ helyét a tévécsatornák kategóriájában.
- Az Avon nagyon népszerû dekorkozmetikum márka Közép-Kelet-Európában: a magyarok mellett a cseh, a lengyel, a román és az orosz elõfizetõk is szeretik használni termékeiket.
- Idén elõször nyert a hajápolás-kategóriában a Head & Shoulders, a korpamentes, gyönyörû haj szakértõje.
- Ha pedig babaápolásról van szó, a válaszadók közel fele a Johnson's baby termékeire voksol.
- Nemcsak a magyar olvasók többsége szavaz a Colgate-re: a belga, az orosz, a spanyol és az angol felmérésben is szereplõ fogkrém-kategóriában szintén ez a márka nyerte el az ottani válaszadók bizalmát.
- Úgy tûnik, a válaszadók Magyarországon, Csehországban, Franciaországban, Hollandiában, Romániában és Spanyolországban is az Ariel mosóporban bíznak a makacs foltok elleni harcban.
- A válaszadók nagy része az élet Coke oldalát választja, ha szomját üdítõitallal szeretné oltani, így a Coca-Cola lett a kategória gyõztese.
- A sörök kategóriájában a hagyomány és minõség szlogen megállta a helyét idén is: a legtöbben az élet habos oldalát a Borsodival képzelik el.
- A legtöbb válaszadó 2007-ben is Milli tejtermékeknek szavaz bizalmat.
- Lehet, hogy a titok nyitja a lila tehénben keresendõ? Tény, hogy a Milka évek óta a kedvenc csokoládék közé tartozik!
- Érdekesség, hogy mindegyik közép-kelet-európai országban a Nestlé nyerte a gabonapehely kategóriát.
- A Pick világhíres felvágottjait választotta a felmérésben részt vevõ magyarok többsége, csakúgy, mint tavaly.
- Azonban ha háziállataik etetésérõl van szó, a válaszadók kedvenceik nevében a Pedigree-re szavaztak leginkább.
- A vitaminbevitel nagyon fontos mindenki számára, a magyar válaszadók a Béres Cseppben bíznak a legjobban.
- Idén a Coldrexnek szavazott bizalmat a legtöbb magyar válaszadó, ha úgy érezte, utolérte a megfázás.
- Hetedik éve nyeri a kategóriáját a magyar MOL cég, és idén is magabiztosan tartotta meg helyét a benzinkúthálózatok között.
- Idén elõször kérdeztük az olvasókat sportruházatról, az elsõ megmérettetést a háromcsíkos cég, az Adidas nyerte.
- Úgy látszik, a magyar válaszadók a magyar IBUSZ cégben bíznak meg leginkább, hogyha utazási irodáról van szó.
A Reader's Digest magazin 15 európai országra kiterjedõ olvasói felmérése szerint a nyolc vezetõ európai márka:
MÁRKANÉV |
A MÁRKAGYÕZTES ORSZÁGOK SZÁMA |
TERMÉK KATEGÓRIA |
Nokia |
15 |
Mobiltelefon |
Nivea |
15 |
Bõrápolási termék |
Visa |
14 |
Hitelkártya |
Canon |
11 |
Fényképezõgép |
Kellogg's |
9 |
Gabonapehely/ Müzli |
Ariel |
6 |
Mosópor |
Hewlett Packard |
6 |
Személyi számítógép |
Miele |
6 |
Konyhai nagygép |
A Reader's Digest magazin olvasói felmérése alapján a bizalmat leginkább élvezõ márkák Magyarországon:
Kategória / Év |
2005 |
2006 |
2007 |
Autó |
Opel |
Opel |
Opel |
Konyhai nagygép |
Whirlpool |
Whirlpool |
Zanussi |
Személyi számítógép |
IBM |
LENOVO (IBM) |
LENOVO (IBM) |
Mobiltelefon |
Nokia |
Nokia |
Nokia |
Fényképezõgép |
Canon |
Canon |
Canon |
Utazási iroda |
Ibusz |
Ibusz |
Ibusz |
Bank |
OTP |
OTP |
OTP |
Hitelkártya |
VISA |
MasterCard |
MasterCard |
Biztosítótársaság |
Allianz |
Allianz |
Allianz |
Internet szolgáltató |
Axelero |
T-Online |
T-Online |
Benzinkút |
MOL |
MOL |
MOL |
Ásványvíz |
Theodora |
Szentkirályi |
Szentkirályi |
Vitaminkészítmény |
Béres Csepp |
Béres Csepp |
Béres Csepp |
Fájdalomcsillapító |
Algopyrin |
Algopyrin |
Algopyrin |
Köhögéscsillapító /megfázás elleni gyógyszer |
Coldrex |
Neo Citran |
Coldrex |
Fogkrém |
Colgate |
Colgate |
Colgate |
Hajápolási termék |
Avon |
Avon |
Head & Shoulders |
Bõrápolási termék |
Nivea |
Nivea |
Nivea |
Dekorkozmetikum |
Avon |
Avon |
Avon |
Mosópor |
Ariel |
Ariel |
Ariel |
Mobilszolgáltató |
T-Mobile |
T-Mobile |
T-Mobile |
Televízió készülék |
– |
– |
Samsung |
Tejtermék |
Milli |
Milli |
Milli |
Kávé |
Douwe Egberts Omnia |
Douwe Egberts Omnia |
Douwe Egberts Omnia |
Tea |
Lipton |
Lipton |
Lipton |
Csokoládé |
Milka |
Milka |
Milka |
Rádió csatorna |
Sláger |
Sláger Rádió |
Sláger Rádió |
Tévécsatorna |
RTL Klub |
RTL Klub |
RTL Klub |
Állateledel |
Chappi |
Pedigree |
Pedigree |
Sportruházat |
– |
– |
Adidas |
Sör |
Borsodi |
Borsodi |
Borsodi |
Gabonapehely |
– |
Cerbona |
Nestlé Chocapic |
Babaápolási termék |
– |
Johnson's Baby |
Johnson's Baby |
Üdítõitalok |
– |
Coca-Cola |
Coca-Cola |
Húskészítmény/ felvágott |
PICK |
PICK |
PICK |
– – –
Tûzoltók az élen, politikusok a sereghajtók, rendõrök a középmezõnyben
A Reader's Digest idei felmérésében azt is kérdezte olvasóitól, hogy mely foglalkozások képviselõiben bíznak a leginkább.
A magyarok a tûzoltóknak szavazták a legtöbb, a politikusoknak pedig a legkevesebb bizalmat. Ez az eredmény megegyezik a 15 országban kapott válaszok átlagával. Azonban született néhány merõben eltérõ eredmény is: Finnországban, Svájcban és Hollandiában kétszer annyi bizalom jutott a politikusoknak, mint Európa többi országában.
Átlagosan a megkérdezettek 60%-a bízik a rendõrökben, ez a magyar eredményekkel is megegyezik – de figyelembe kell vennünk, hogy a felmérés adatainak felvétele pár hónappal korábban történt -, ellenben Oroszországban a válaszadók mindössze 21 % bízik a rendõrökben.
A magazin európai olvasói nem nagyon bíznak a focistákban sem, átlagosan a válaszadók 24%-a szavazott nekik bizalmat. Ez a szám Magyarországon csupán 15%, a maximumot az oroszoknál értékel el a labdarúgók, ott 52%-ot kaptak.
A Reader's Digest magazin olvasói felmérése alapján a bizalmat leginkább élvezõ hivatások Magyarországon
Tûzoltók |
98% |
Repülõgép pilóták |
95% |
Gyógyszerészek |
94% |
Tanárok |
82% |
Orvosok |
81% |
Nõvérek |
79% |
Mezõgazdászok |
62% |
Rendõrök |
61% |
Idõjósok |
54% |
Bírók |
54% |
Egyházi személyek |
47% |
Ügyvédek |
43% |
Pénzügyi tanácsadók |
41% |
Taxisok |
36% |
Utazási ügynökök |
35% |
Szakszervezeti vezetõk |
30% |
Autó értékesítõk |
20% |
Focisták |
15% |
Politikusok |
6% |