Megbizható Márkák 2007: Séta a statisztikák és a kérdõivek adatai között

  Megbizható Márkák 2007Korábbi cikkünkben beszámoltunk a budapesti dijátadó ünnepségérõl. Most a számok és érdeksségek közé szeretnénk egy rövid kalandozásra meghivni olvasóinkat. Az ördög ugyanis a részletekben van, pozítiv es negatv értelemben egyaránt.

  Megbizható Márkák 2007Korábbi cikkünkben beszámoltunk a budapesti dijátadó ünnepségérõl. Most a számok és érdeksségek közé szeretnénk egy rövid kalandozásra meghivni olvasóinkat. Az ördög ugyanis a részletekben van, pozítiv es negatv értelemben egyaránt.

A Reader's Digest Európai Megbízható Márkák felmérése az egyik legnagyobb és legátfogóbb fogyasztói tanulmányok egyike Európában, amelyet 2001-ben végeztek el elõször. Idén a vizsgálat 15 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc), melynek elsõdleges célja, hogy felmérje, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat a Reader's Digest magazin olvasóinak körében Európában.

Megbizható Márkák 2007 A díjMegbizható Márkák 2007 A díjA megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idõsebb elõfizetõi közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben.

Az idén összesen 24 213 – kérdõívet elemeztek ki.

2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bõvült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevõ összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra.

Az olvasók a márkákat egy egytõl-ötig terjedõ skálán négy kritérium (minõség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.

Érdekességek:

Megbizható Márkák 2007 A dijazottak "tablója"Megbizható Márkák 2007 A dijazottak "tablója"

  • Idén elõször a román magazin-elõfizetõk is szavaztak, ezzel a résztvevõ közép-kelet európai országok száma 5-re nõtt.
  • A válaszadók összesen 113 577 különbözõ márkát neveztek meg.
  • A mobiltelefon kategória gyõztese mind a 15 országban a Nokia lett, legnagyobb arányban természetesen hazájában, Finnországban.
  • Már második éve minden ország a Niveára voksol, hogy ha bõrápolásról van szó.
  • A Canon növelni tudta elõnyét: immár 11 országban nyerte meg kategóriáját.
  • A cseh, a magyar és a román elõfizetõk hat kategóriában is ugyanazt a márkát kiáltották ki gyõztesnek. A Reader's Digest legújabb felmérése szerint a Nokia, a Nivea, a Visa és a Canon azok a márkák, amelyek a leginkább élvezik a Reader's Digest magazin olvasóinak bizalmát a kontinensen.

Az eredményekbõl:

  • A finn Nokia cég bámulatos teljesítményt nyújt: eddig minden országban minden évben megnyerte a kategóriáját! A Reader's Digest olvasói immáron hetedik alkalommal  szavaztak bizalmat ezen cég mobiltelefonjainak az Európai Megbízható Márkák átfogó felmérésben. Kiemelkedõ eredmény, hogy 2001 óta a Nokia Európa-szerte verhetetlen a mobiltelefonok kategóriájában.
  • Tavaly óta nem változott a helyzet az ásványvizek rangsorában, idén is a Szentkirályi nyerte el az olvasók kegyeit és lett egyben a kategória gyõztese.
  • 2005 óta megállíthatatlan a Nivea: mind a 15 országban a kék dobozos termékekre szavaznak az olvasók bõrápolás-kategóriában.
  • Hasonlóan jó eredménnyel zárt a Visa is, amely idén – hazánkat kivéve – 14 államban megelõzte a MasterCard-ot és ezzel a legmegbízhatóbb kártyatársaság lett. Európában egyedülálló módon a magyar válaszadók a MasterCard kártyára szavaztak elõszeretettel.
  • A Reader's Digest magyar olvasói már hetedik éve hûek az Opelhez, a hollandokkal együtt. Idén is nyert a német gépkocsi: 2001 óta nem talál legyõzõre
  • A Lenovo, illetve elõdje, az IBM a Reader's Digest olvasóinak körében évek óta az elsõ helyen áll, ha számítógéprõl van szó.
  • Nincs változás az élen tavalyhoz képest, a Reader's Digest magazin magyar válaszadói úgy érzik, a T-Mobile tényleg mindig velük van. Az internet egyre nagyobb szerepet játszik életünkben, a felmérésben részt vevõk többsége a T-Online-hoz fordulna, ha szeretne a világhálóra csatlakozni.
  • Nemcsak Magyarországon, de Németországban is az Allianz érdemes leginkább a ?Megbízható Márka" címre a biztosítótársaságok kategóriájában – a felmérés kezdete óta.
  • Bár a választék évrõl évre nõ ebben a bankok kategóriájában, az OTP Bank nem talált legyõzõre idén sem. Ebben a kategóriában immáron hetedik alkalommal az OTP Bankot választotta meg a legmegbízhatóbb banknak a Reader's Digest magazin magyar olvasótábora.
  • A magyarok szeretnek tévét nézni, és a felmérésben részt vevõk többsége ezt leginkább Samsung készülékeken tenné.
  • Sok év után történt váltás, és került az élre a Zanussi: idén sikerült kivívnia az elsõ helyet konyhai nagygép kategóriában.
  • Már 250 év óta a kávézás szakértõje a Douwe Egberts: Omnia elnevezésû kávéja gyûjtötte be a legtöbb szavazatot.
  • Télen felmelegít, nyáron enyhülést ad, felfrissít, megnyugtat – mindezt tudja a tea! A válaszolók többsége pedig a Liptonra voksolt.
  • A legnagyobb slágerek, a népszerû reggeli rádiómûsor, tematikus hétvégi zenék… ezért is választják sokan a Sláger Rádiót.
  • Izgalmas sorozatok és filmek, színvonalas vetélkedõk és magazinmûsorok, érdekes sztárok és elismert mûsorvezetõk… Az RTL Klub idén is megõrizte elsõ helyét a tévécsatornák kategóriájában.
  • Az Avon nagyon népszerû dekorkozmetikum márka Közép-Kelet-Európában: a magyarok mellett a cseh, a lengyel, a román és az orosz elõfizetõk is szeretik használni termékeiket.
  • Idén elõször nyert a hajápolás-kategóriában a Head & Shoulders, a korpamentes, gyönyörû haj szakértõje.
  • Ha pedig babaápolásról van szó, a válaszadók közel fele a Johnson's baby termékeire voksol.
  • Nemcsak a magyar olvasók többsége szavaz a Colgate-re: a belga, az orosz, a spanyol és az angol felmérésben is szereplõ fogkrém-kategóriában szintén ez a márka nyerte el az ottani válaszadók bizalmát.
  • Úgy tûnik, a válaszadók Magyarországon, Csehországban, Franciaországban, Hollandiában, Romániában és Spanyolországban is az Ariel mosóporban bíznak a makacs foltok elleni harcban.
  • A válaszadók nagy része az élet Coke oldalát választja, ha szomját üdítõitallal szeretné oltani, így a Coca-Cola lett a kategória gyõztese.
  • A sörök kategóriájában a hagyomány és minõség szlogen megállta a helyét idén is: a legtöbben az élet habos oldalát a Borsodival képzelik el.
  • A legtöbb válaszadó 2007-ben is Milli tejtermékeknek szavaz bizalmat.
  • Lehet, hogy a titok nyitja a lila tehénben keresendõ? Tény, hogy a Milka évek óta a kedvenc csokoládék közé tartozik!
  • Érdekesség, hogy mindegyik közép-kelet-európai országban a Nestlé nyerte a gabonapehely kategóriát. 
  • A Pick világhíres felvágottjait választotta a felmérésben részt vevõ magyarok többsége, csakúgy, mint tavaly.
  • Azonban ha háziállataik etetésérõl van szó, a válaszadók kedvenceik nevében a Pedigree-re szavaztak leginkább.
  • A vitaminbevitel nagyon fontos mindenki számára, a magyar válaszadók a Béres Cseppben bíznak a legjobban.
  • Idén a Coldrexnek szavazott bizalmat a legtöbb magyar válaszadó, ha úgy érezte, utolérte a megfázás.
  • Hetedik éve nyeri a kategóriáját a magyar MOL cég, és idén is magabiztosan tartotta meg helyét a benzinkúthálózatok között.
  • Idén elõször kérdeztük az olvasókat sportruházatról, az elsõ megmérettetést a háromcsíkos cég, az Adidas nyerte.
  • Úgy látszik, a magyar válaszadók a magyar IBUSZ cégben bíznak meg leginkább, hogyha utazási irodáról van szó.

A Reader's Digest magazin 15 európai országra kiterjedõ olvasói felmérése szerint a nyolc vezetõ európai márka:

MÁRKANÉV

A MÁRKAGYÕZTES ORSZÁGOK SZÁMA

TERMÉK KATEGÓRIA

Nokia

15

Mobiltelefon

Nivea

15

Bõrápolási termék

Visa

14

Hitelkártya

Canon

11

Fényképezõgép

Kellogg's

9

Gabonapehely/ Müzli

Ariel

6

Mosópor

Hewlett Packard

6

Személyi számítógép

Miele

6

Konyhai nagygép


A Reader's Digest magazin olvasói felmérése alapján a bizalmat leginkább élvezõ márkák Magyarországon:

Kategória / Év

2005

2006

2007

Autó

Opel

Opel

Opel

Konyhai nagygép

Whirlpool

Whirlpool

Zanussi

Személyi számítógép

IBM

LENOVO (IBM)

LENOVO (IBM)

Mobiltelefon

Nokia

Nokia

Nokia

Fényképezõgép

Canon

Canon

Canon

Utazási iroda

Ibusz

Ibusz

Ibusz

Bank

OTP

OTP

OTP

Hitelkártya

VISA

MasterCard

MasterCard

Biztosítótársaság

Allianz

Allianz

Allianz

Internet szolgáltató

Axelero

T-Online

T-Online

Benzinkút

MOL

MOL

MOL

Ásványvíz

Theodora

Szentkirályi

Szentkirályi

Vitaminkészítmény

Béres Csepp

Béres Csepp

Béres Csepp

Fájdalomcsillapító

Algopyrin

Algopyrin

Algopyrin

Köhögéscsillapító /megfázás elleni gyógyszer

Coldrex

Neo Citran

Coldrex

Fogkrém

Colgate

Colgate

Colgate

Hajápolási termék

Avon

Avon

Head & Shoulders

Bõrápolási termék

Nivea

Nivea

Nivea

Dekorkozmetikum

Avon

Avon

Avon

Mosópor

Ariel

Ariel

Ariel

Mobilszolgáltató

T-Mobile

T-Mobile

T-Mobile

Televízió készülék

Samsung

Tejtermék

Milli

Milli

Milli

Kávé

Douwe Egberts Omnia

Douwe Egberts Omnia

Douwe Egberts Omnia

Tea

Lipton

Lipton

Lipton

Csokoládé

Milka

Milka

Milka

Rádió csatorna

Sláger

Sláger Rádió

Sláger Rádió

Tévécsatorna

RTL Klub

RTL Klub

RTL Klub

Állateledel

Chappi

Pedigree

Pedigree

Sportruházat

Adidas

Sör

Borsodi

Borsodi

Borsodi

Gabonapehely

Cerbona

Nestlé Chocapic

Babaápolási termék

Johnson's Baby

Johnson's Baby

Üdítõitalok

Coca-Cola

Coca-Cola

Húskészítmény/ felvágott

PICK

PICK

PICK

– – –

Tûzoltók az élen, politikusok a sereghajtók, rendõrök a középmezõnyben

Dobson Tibor a tûzoltók nevében átveszi a díjatDobson Tibor a tûzoltók nevében átveszi a díjat

A Reader's Digest idei felmérésében azt is kérdezte olvasóitól, hogy mely foglalkozások képviselõiben bíznak a leginkább.

A magyarok a tûzoltóknak szavazták a legtöbb, a politikusoknak pedig a legkevesebb bizalmat. Ez az eredmény megegyezik a 15 országban kapott válaszok átlagával. Azonban született néhány merõben eltérõ eredmény is: Finnországban, Svájcban és Hollandiában kétszer annyi bizalom jutott a politikusoknak, mint Európa többi országában.

Átlagosan a megkérdezettek 60%-a bízik a rendõrökben, ez a magyar eredményekkel is megegyezik – de figyelembe kell vennünk, hogy a felmérés adatainak felvétele pár hónappal korábban történt -, ellenben Oroszországban a válaszadók mindössze 21 % bízik a rendõrökben.

A magazin európai olvasói nem nagyon bíznak a focistákban sem, átlagosan a válaszadók 24%-a szavazott nekik bizalmat. Ez a szám Magyarországon csupán 15%, a maximumot az oroszoknál értékel el a labdarúgók, ott 52%-ot kaptak. 

A Reader's Digest magazin olvasói felmérése alapján a bizalmat leginkább élvezõ hivatások Magyarországon

Tûzoltók

98%

Repülõgép pilóták

95%

Gyógyszerészek

94%

Tanárok

82%

Orvosok

81%

Nõvérek

79%

Mezõgazdászok

62%

Rendõrök

61%

Idõjósok

54%

Bírók

54%

Egyházi személyek

47%

Ügyvédek

43%

Pénzügyi tanácsadók

41%

Taxisok

36%

Utazási ügynökök

35%

Szakszervezeti vezetõk

30%

Autó értékesítõk

20%

Focisták

15%

Politikusok

6%

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.