Újdonság a pénzügyi piacon: Portfolio Money
5 perc olvasásA Central European Media Csoporthoz tartozó NET Média Zrt. társaságot alapított Portfolio Money néven azzal a céllal, hogy a hazai pénzügyi termékközvetítõi piacon teljesen új üzleti modellt kínálhasson.
A Central European Media Csoporthoz tartozó NET Média Zrt. társaságot alapított Portfolio Money néven azzal a céllal, hogy a hazai pénzügyi termékközvetítõi piacon teljesen új üzleti modellt kínálhasson.
A csoport tagjai; Index, Plazma Média, Bookline, Portfolio.hu. A megalakulásról szóló tájékozatót 2007.június 5-én tartotta Pálinszki Iván, a Portfolio Money Zrt. vezérigazgatója és Vaszily Miklós, a Central European Media vezérigazgató-helyettese.
Helyzetértékelés
A magyar pénzügyi piac helyzetértének értékelésében elhangzott, új minõségre van szükség a pénzügyi termékköz-vetítésben. A pénzügyi termékek piaca ugyanis jelentõs dinamikát mutatott az elmúlt években, s ez a növekedési folyamat várhatóan az elkövetkezõ 3-5 évben is folytatódni látszik.
Magánszemélyek esetében, a két legjelentõsebb pénzügyi terméknek a jelzáloghitel és az életbiztosításhoz kötött befektetés (unit-linked) bizonyult. Utóbbi esetében, az elõzõ évhez képest 60%-os növekedéssel, a biztosítók 2006-ban mintegy 230 milliárd Ft díjbevételt realizáltak, elõször érve el a nyugat-európai trendeket. Minden 4. biztosításra költött forint ma már megtakarítás-célú, azaz a unit-linked biztosításba áramlik. A pénzügyi kultúra javulásával az öngondoskodás egyre nagyobb szerephez jut, várható, hogy a hosszú távú megtakarítások, melyeket adókedvezmények is támogatnak, jelentõs növekedést fognak felmutatni a következõ években. Az adókedvez-ményben meghatározott minimális, 10-éves futamidejû konstrukciókkal szemben fokozatosan elõtérbe kerülnek a 15 éves futamidejû szerzõdések.
A hazai jelzáloghitel piac az elmúlt években produkált 1.100 milliárd Ft-os új hitelállomány-kihelyezéssel elérte a nyugat-európai átlagot, de még további növekedésével lehet számolni a forinthitelekkel kapcsolatos kamatcsök-kentési várakozások, ill. a banki kamatmarzsok csökkenése miatt mérséklõdõ hitelterhek és az egyéb hitelek jelzáloghitelre való cserélése miatt. A magyar lakossági ingatlanok 85%-a nincs megterhelve hitellel.
Miben áll a közvetítõ szerepe?
A nyugati országokban több évtizedes hagyománya van a pénzügyi tanácsadóknak, az elmúlt években a független pénzügyi tanácsadók ugyan tért hódítottak a hazai piacon is, de ennek ellenére, a lakosság jelentõs része nem tudja, miben segíthet egy közvetítõ.
A közvetítõ szerepe tehát:
-segít kiválasztani-összehasonlítani a legmegfelelõbb terméktípust az ügyfél igényei, anyagi helyzete, kockázatviselési képessége függvényében,
–független tanácsadóként ad tanácsot a pénzintézet (bank, biztosító) kiválasztásához,
-magára vállalja az adminisztráció intézését ügyfele helyett,
-folytatólagosan ellátja a szükséges tanácsokkal ügyfelét a jelzáloghitel, ill. az életbiztosításhoz kötött befektetés felmerülõ kérdéseiben, pl. adandó alkalommal kedvezõbbé váló alacsonyabb törlesztõrészletre váltásban, vagy befektetések esetén a portfólió éves felülvizsgálatánál.
A közvetítõi piac szerepe
Az Egyesült Királyságban az értékesített pénzügyi termékek 65-80%-a, Németországban 15-22%-a, Magyarországon 25-50%-a megy át független közvetítõkön, s ez a magyar részarány még további mérsékelt növekedésre is számíthat.
A magyar pénzügyi közvetítõi piac jellemzõi:
-egy-két jelentõsebb és néhány középméretû szereplõ, valamint sok mikro vállalkozás fut, jelentõsebb infrastruktúra és szakmai háttér nélkül, (lakossági bizalmatlanság mutatkozik),
-a szolgáltatási skála többnyire nem eléggé integrált,
-a szolgáltatások árazása nagy eltéréseket mutat, a fizetõstõl az ingyenes szolgáltatásig,
-az internetes információ kezdetleges, nem segíti a lehetséges ügyfelek tájékozódását.
Mit kínál a Portfolio Money a gondok feloldására?
Az alapítók úgy látják, az elmúlt nyolc évben, a Portfolio.hu sikeres üzemeltetésével olyan márkát sikerült létrehozni, olyan kapcsolati tõkét lehetett felhalmozni a pénzügyi szektorban, hogy a három millió fõs ügyfélbázis az internet és a pénzügyi szektor találkozásánál stabil kiindulást biztosíthat egy új szolgáltatási elgondolás számára. 2006-ban a cég sikereket ért el az online Portfolio Trader befektetési szolgáltatásokkal, erõs kapcsolatokat épített ki a pénzügyi szektorban.
Új megoldásuk lényege; a Portfolio Money ügyfelei ingyenesen vehetnek igénybe tapasztalt tanácsadókat
-hitelstruktúrák bemutatására,
-ingatlan-vételhez kapcsolódó költségek számszerûsítésére,
-hosszú távú célok megvalósításához a pénzügyi igények meghatározására,
Az ügyfelek maximális segítséget kapnak az interneten döntést támogató információk formájában a valós piaci kínálatról, országos kiterjedtségben, a szolgáltatások igénybe vételekor úgy lépnek a kapcsolatba, mintha egyszerre nyolc bankkal tudnának tárgyalni. (Nem MLM rendszerû értékesítés.)
A banki termékek; szabad felhasználású ingatlanhitel, hitel refinanszírozás, közalkalmazotti-köztisztviselõi hitelek, egyéb jelzálog alapú hitelek. Egyenlõre retail, késõbb KKV ügyfeleket is kiszolgálnak.
A biztosítási termékek; vagyonbiztosítás, hitelfedezeti biztosítás, kombinált termékek, kárrendezési képviselet, kockázati és unit-linked biztosítás, utasbiztosítás.
Partnerek
Hitelben: CEC, OTP, CIB, UniCredit, Raifaisen, Aegon Hitel Zrt., Ella Bank, K&H,
Biztosításban: Aegon, Generali Providencia, Aviva, Alianz, EUB, ING, Uniqa, Union, Ahico, OTP Garancia, QBE Atlasz, stb.