Rekord arányú piaci részesdést ért el a HP Közép-Európában
A HP 2009. április 23-án bejelentette, hogy a legfrissebb IDC tanulmány szerint rekord méretű piaci részesedést ért el Kelet – Közép Európa országaiban.
A HP 2009. április 23-án bejelentette, hogy a legfrissebb IDC tanulmány szerint rekord méretű piaci részesedést ért el Kelet – Közép Európa országaiban.
A tanulmány szerint a HP az alábbi területeken ért el kimagasló eredményeket:
– A HP értékesítette a legtöbb szervert a régióban, s ezzel 4%-os piaci részesedést ért el. Az ipari sztenderd szerverek szegmensében elért 43.8%-os érték magasabb, mint a HP után következő öt szállító piacrésze együttvéve.
– A pengeszerverek történetében először haladta meg a piac növekedése a 10%-os értéket, a HP piacrésze pedig 59%-os rekordértéket ért el. Az Itanium alapú Integrity szerverek területén is sikerült rekorderedményt elérnie a vállalatnak: a kiszállított termékek értékét alapul véve több mint 15%-os részesedést mondhat magáénak a HP.1
– A HP megőrizte piacvezető helyét a tároló hardverek piacán is.
– A PC-k piacán is soha nem látott piaci részesedést ért el a HP: a 14.9%-os érték az üzleti és az otthoni felhasználók szegmensének egyaránt dinamikus bővülésének köszönhető.3
– A HP az elért 10.5% -os értékkel megduplázta piacrészét a tavalyi évhez képest az otthoni PC-k piacán. A szép számban értékesített notebookoknak köszönhetően a HP már a harmadik legtöbb noteszgépet értékesítő vállalat. 3
– Az üzleti PC-k piacán is kiváló eredményt ért el a HP: az egy évvel korábbi 13%-os piacrésze 18,3%-ra nőtt, ráadásul ebben a szegmensben már a HP a legtöbb notebookot értékesítő vállalat.
– A tintasugaras alapú multifunkciós készülékek piacán egyértelmű a HP helyzete: 41,6%-os részesedéssel magasan a legtöbb készüléket eladó vállalat, de a színes és fekete-fehér lézernyomtatók piacán is piacvezető a HP 29,7%-os piacrésszel.
"Az elmúlt néhány évben a HP rendkívül sokat tett azért, hogy műszakilag és külalakjában egyaránt megkülönböztesse termékeit a versenytársakétól, illetve számos elemében fejlesztette direkt és indirekt értékesítési csatornáit. A legfrissebb piaci részesedésről szóló jelentések igazolják a döntések helyességét." – mondja Thomas Meyer, az IDC EMEA-régióért felelős alelnöke.