Ismeretterjesztő nyereményjátékot indított a UPC
4 perc olvasásA digitális tévéadás hazánkban is fokozatosan felváltja az eddig megszokott analóg műsorsugárzást. Használatával olyan kiegészítő szolgáltatások érhetők el, melyek megváltoztatják a nézők tévézési igényeit, és a televíziózási szokások megújulását eredményezik.
A digitális tévéadás hazánkban is fokozatosan felváltja az eddig megszokott analóg műsorsugárzást. Használatával olyan kiegészítő szolgáltatások érhetők el, melyek megváltoztatják a nézők tévézési igényeit, és a televíziózási szokások megújulását eredményezik.
A UPC – mely élen jár az újfajta digitális televíziózás meghonosításában – úgy látja, hogy az új technológia széleskörű elterjedésének kulcsa a valóban újszerű élményt nyújtó digitális funkciók megismertetése, ezért nálunk még szokatlan, új eszközöket alkalmazó ismeretterjesztő kampányt indított és ehhez önálló website-ot (www.dvr.hu) is létrehozott.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a digitális tévézés széleskörű elterjedéséhez elengedhetetlen a szolgáltatás „lelkének", a DVR – azaz a digitális videorögzítő funkciónak a minél alaposabb megismertetése. A DVR-készülékkel az élő tévéadás megállítható, visszatekerhető, több műsor egy időben is rögzíthető, a tévékészüléken gyerekzár programozható be a használó által meghatározott csatornákra, vagy akár programokra, hogy csak a legnépszerűbb előnyöket említsük.
A szolgáltatók feladata, hogy minél szélesebb körben tegyék ismertté a digitális technika minden előnyét, felkínálva ezzel a felhasználóknak a személyre szabott tévézés lehetőségét. Ennek érdekében a UPC – Magyarországon még szokatlan, új eszközöket is felhasználó – népszerűsítő kampányt indított, és a kampányhoz kapcsolódó, önálló website-ot (www.dvr.hu) hozott létre.
A website látogatói mindent megtudhatnak a digitális tévézésről, könnyed, humoros formában elsajátíthatják a DVR használatát is, és olyan fortélyokra tehetnek szert, amelyek segítségével jelentős időt megtakarítva, csak a legkedvesebb televíziós programjaikra koncentrálva, valóban csak annyi időt töltenek a képernyő előtt, amennyit szeretnének.
A www.dvr.hu látogatóinak arra is módjuk lesz, hogy frissen szerzett tudásukat egy online teszt kitöltésével felmérhessék. A helyesen válaszolók között a UPC egy egyéves DVR előfizetést sorsol ki.
A UPC a website-on az újságírók számára külön lehetőséget biztosít a nyereményjátékban való részvételre. A média munkatársai részére indított nyereményjáték célja, hogy a sajtó minél több képviselője kipróbálja és megtanulja az új technika használatát, hiszen az elektronikus és nyomtatott média fontos szerepet játszik a digitális ismeretterjesztésében és a digitális televíziózás megismertetésében.
A játék nyerteseit 2009. november 5-én közjegyző jelenlétében sorsolják ki. Az érdeklődők a sorsolás eredményéről a www.dvr.hu weboldalán tájékozódhatnak, a nyertesekkel pedig a UPC munkatársai a megadott elérhetőségeken felveszik a kapcsolatot.
A digitális tévézésre nagy igény mutatkozik, ezt az a tény is mutatja, hogy a UPC-nél egy évvel ezelőtt indult és mára piacvezető szolgáltatás jelenleg több mint száz településen több mint egymillió háztartás számára érhető el; a digitális hozzáféréssel rendelkező előfizetők száma ma már meghaladja a százezret, s az előfizetők egyharmada digitális videorögzítős médiaboxot (DVR-t) tartalmazó csomagot választott. Ezek az adatok jócskán felülmúlják a szolgáltató előzetes várakozásait.
A UPC platformfüggetlen digitális televíziós csomagjai ezen kívül műholdas digitális tévé szolgáltatásként Magyarország teljes területén elérhetők. A műholdas, úgynevezett Direct csomagoknak jelenleg több mint 180 ezer előfizetője van, így összességében már csaknem 300 ezer otthont szolgál ki digitális televízióval a UPC Magyarországon.