Albániában terjeszkedik a Praktiker
3 perc olvasásA Praktiker, mint Európa egyik vezető barkácsáruház-lánca, elsőként lép az albán piacra. 2009. október 30-án nyitja meg kapuit 8700 négyzetméteren Tiranában az első barkács- és lakberendezési áruház. Ezzel a lépésével a Praktiker úttörő szerepet vállal ezen a piacon, hiszen mindeddig nem volt ehhez hasonlítható kiskereskedelmi forma – sem albán, sem külföldi cég tulajdonában – a délkelet-európai országban.
A Praktiker, mint Európa egyik vezető barkácsáruház-lánca, elsőként lép az albán piacra. 2009. október 30-án nyitja meg kapuit 8700 négyzetméteren Tiranában az első barkács- és lakberendezési áruház. Ezzel a lépésével a Praktiker úttörő szerepet vállal ezen a piacon, hiszen mindeddig nem volt ehhez hasonlítható kiskereskedelmi forma – sem albán, sem külföldi cég tulajdonában – a délkelet-európai országban.
A tiranai áruház lesz Praktiker 103-dik Németországon kívüli egysége, Albánia pedig a kilencedik ország a nemzetközi Praktiker portfoliójában. A 3,2 millió lakosú Albánia lakossága és gazdasági ereje az elmúlt években folyamatosan növekedett, és az ország viszonylag stabil a jelenlegi gazdasági és pénzügyi válságban is. Az Európai Fejlesztési és Újjáépítési Bank (EBRD) előrejelzése 1,2 százalékos GDP növekedéssel számol, míg a Nemzetközi Valutaalap (IMF) csekély 0,4 százalék pluszt remél 2009-re. A 2010-re szóló előrejelzések a GDP 1,8-2,0 százalékos növekedését jósolnak. Mindehhez pedig érdemes hozzávenni, hogy a lakások több mint 90%-a magánkézben van, ugyanakkor az ingatlanok nagy része rehabilitációra és felújításra szorul. Viszont Albániában eddig nem voltak olyan jelentős kiskereskedelmi egységek, amelyek kínálatában a barkács- és házfelújítási termékek szerepeltek volna.
„Ezen a kicsi, de növekedésre programozott piacon a Praktiker előnyre tehet szert amiatt, hogy úttörő szerepet vállal a délkelet-európai piacok barkácsszektorában. Egy fejlesztésre váró piacra lépünk, amivel hozzájárulhatunk az építő- és felújító szektor fejlődéséhez Albániában" – hangsúlyozta Wolfgang Werner, a Praktiker AG igazgatótanácsának elnöke. – „A nemzetközi gazdasági válság hatására egyértelműen lassítottuk a nemzetközi terjeszkedésünket, de nem álltunk meg. Az albán piacra való belépés lehetővé teszi számunkra a piacvezető pozíció további erősítését a régióban, így a krízis után – ami már látszik a horizonton – még jobb pozíciókból erősíthetjük a Praktiker márkát.