Mire kerestünk 2009-ben?
3 perc olvasásA Google elkészítette 2009 legfelkapottabb keresési kifejezéseit tartalmazó visszatekintését. A listák összeállításában a Google-n zajló keresések milliárdjaiba betekintést nyújtó szolgáltatás, a Keresési Trendek segített.
A Google elkészítette 2009 legfelkapottabb keresési kifejezéseit tartalmazó visszatekintését. A listák összeállításában a Google-n zajló keresések milliárdjaiba betekintést nyújtó szolgáltatás, a Keresési Trendek segített.
2009 legnépszerűbb keresési kifejezései nem sokat változtak a 2008-as évhez képest, a főszerepet még mindig a legnagyobb magyar közösségi oldal, az iwiw kapta. Az iwiw belépés hazánk leggyorsabban növekvő keresési kifejezése lett, de Európában is az előkelő hatodik helyen szerepel.
A játékok és a videomegosztó oldal, a YouTube szintén töretlen népszerűségnek örvendett a keresőmotor felhasználói között. Ezeket olyan, az utazást és tájékozódást segítő szavak követték, mint az útvonaltervező, a maps és a térkép.
Néhány nemzetközi hírességet összehasonlítva megállapítható, hogy Lady Gaga egész éven át foglalkoztatta a magyarokat, hiszen rá kerestek a legtöbbször hazánkban. Nem meglepő a Michael Jackson iránti érdeklődés, akinek júniusi halálhíre a nyár egyik legmeghatározóbb eseménye volt.
A grafikonon látszik azonban, hogy augusztusban már Madonna-lázban égett az ország, a popkirályra irányuló keresések száma pedig csökkent. Noha Rihannáról tavaly igen sokat olvashattunk a bulvársajtóban, a keresésekben csak kisebb kiugrásokat láthatunk például februárban, amikor barátja megverte, illetve májusban, amikor meztelen fotók kerültek fel róla az internetre.
A keresések alapján elmondhatjuk, hogy a magyarok édesszájúak: a legnépszerűbb keresési kifejezések a recept témakörben a palacsinta, a muffin, a torta, a tiramisu, a sütemény és a mézeskalács voltak. Egyedül a pizzának sikerült sós ételként bekerülnie a 10 legnépszerűbb kifejezés közé.
Az internetezőkre nagy hatással volt a Vacsoracsata c. tévéműsor, hiszen a leggyorsabban növekvő keresőkifejezések élén a vacsoracsata recept kifejezés szerepel. Figyelemre méltó a padlizsánkrém receptek iránti megnövekedett érdeklődés is.
Az éttermek témakörben kiemelkedik a Trófea étterem népszerűsége, illetve az idén megnyitott Pastrami és a terjeszkedő Vapiano éttermek iránti növekvő érdeklődés.
A politikai pártok összehasonlításakor szembetűnő a Jobbik hirtelen berobbanása az internetes köztudatba az Európai Parlamenti választások idején. A párt megerősödését a keresési trendek már április-május hónapokban is mutatták, majd az érdeklődés az EP választásokkor érte el csúcspontját. A Jobbik az év hátralevő részében is az internetezőket leginkább foglalkoztató párt maradt.
A márciusi miniszterelnök-váltás is tükröződött a keresési trendekben. Gyurcsány Ferenc lemondását követően a potenciális miniszterelnök-jelöltek (Bokros Lajos, Surányi György) iránti érdeklődés hirtelen megnőtt. Jól látható, hogy Bajnai Gordon kinevezésekor és beiktatásakor az internetezők igyekeztek többet megtudni az új kormányfő személyéről. Erről tanúskodnak a kapcsolódó kifejezések is, melyek közül több a miniszterelnök életrajzára irányul.