EuroAstra

Tájékoztatási kötelezettség sztrájk idején – a BKV válasza az ombudsman kezdeményezésére

 http://www.obh.hu/http://www.obh.hu/ Az országgyűlési biztos korábbi ajánlásának megfelelően a BKV Zrt. – még a 2010. január 12-re bejelentett sztrájkot megelőzően – közzétette a sztrájk idején alkalmazandó kríziskommunikációs tervét, illetve a sztrájk alatt tervezett forgalom lebonyolításról szóló tájékoztatóját. Az ombudsman ugyanis korábbi jelentésében megállapította, hogy a közlekedési vállalatnak sztrájk idején is biztosítania kell az utazni kívánók tájékoztatását.

 

  spacer

 http://www.obh.hu/http://www.obh.hu/ Az országgyűlési biztos korábbi ajánlásának megfelelően a BKV Zrt. – még a 2010. január 12-re bejelentett sztrájkot megelőzően – közzétette a sztrájk idején alkalmazandó kríziskommunikációs tervét, illetve a sztrájk alatt tervezett forgalom lebonyolításról szóló tájékoztatóját. Az ombudsman ugyanis korábbi jelentésében megállapította, hogy a közlekedési vállalatnak sztrájk idején is biztosítania kell az utazni kívánók tájékoztatását.

 

  spacer
    

A közszolgáltatók tájékoztatási kötelezettségével kapcsolatos vizsgálatai során az országgyűlési biztos megállapította, hogy a sztrájkkal kapcsolatos minden releváns információ, tény (a sztrájk bejelentése, kezdete, időtartama, a sztrájk során nyújtandó szolgáltatás, annak mértéke, stb.) közérdekű adatnak minősül, amelyet a közfeladatot ellátó szervnek haladéktalanul nyilvánosságra kell hoznia. Szabó Máté ezért kezdeményezte a BKV Zrt. vezérigazgatójánál, mint a közszolgáltatás biztosításáért felelős szerv vezetőjénél, hogy a közlekedési közszolgáltatók üzletszabályzatának a jövőben legyen része a sztrájk esetére vonatkozó tájékoztatási kötelezettség, valamint azok a jogi lehetőségek, amelyek a tájékoztatás elmaradása esetén a közszolgáltatás igénybe vevőit megilletik, Emellett kezdeményezte az igazságügyi és rendészeti miniszternél, hogy gondoskodjon olyan jogszabály megalkotásáról, amely kötelezi a közszolgáltatás megrendelőjét és a közszolgáltatót, hogy szerződésük tartalmazza ezt a tájékoztatási kötelezettséget.

A 2010. január 12-re bejelentett BKV-sztrájk előtt az állampolgári jogok biztosa soron kívüli tájékoztatást kért az igazságügyi és rendészeti minisztertől, valamint a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. vezérigazgatójától, mennyiben teljesültek a sztrájkjoggal kapcsolatos korábbi ombudsmani javaslatok.

A BKV Zrt. vezetője most érkezett válaszában arról tájékoztatta a biztost, hogy az ombudsmani felhívásnak és tájékoztatási kötelezettségének eleget téve, elkészítette a sztrájk esetén alkalmazandó kríziskommunikációs tervét. A januári sztrájk külső kommunikációja a tervben és a BKV Zrt. Társasági Kommunikációs Stratégiája alapján meghatározott válságkommunikációs protokoll alapján zajlott. A válságkommunikációs tervet, valamint a 2010. január 12-re meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalom lebonyolításról szóló tájékoztatót – az országgyűlési biztos kérésének megfelelően – a http://www.bkv.hu/ oldalon mindenki számára elérhetővé tette.
A Társaság Üzletszabályzatának módosítása jelenleg folyamatban van. A módosított Üzletszabályzat – az ajánlásnak megfelelően – a kríziskommunikációs eljárást is tartalmazni fogja.

Az igazságügyi és rendészeti minisztertől a megkeresésre válasz még nem érkezett.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük