Bankadó: Hosszú távra tervez az Aviva is
Ahogy eddig is, az Aviva Életbiztosító továbbra is meghatározó, biztos szereplő kíván maradni a magyarországi életbiztosítási piacon. Az értékteremtésen és elkötelezettségen alapuló üzleti megközelítése alapján továbbra is a hosszú távon gondolkodó ügyfelekkel való együttműködésre koncentrál – mondta el Bartók János, az Aviva Életbiztosító elnök-vezérigazgatója a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) múlt heti, a pénzügyi intézményekre, így a biztosítókra is kirótt különadóval foglalkozó sajtóközleményével kapcsolatban.
Ahogy eddig is, az Aviva Életbiztosító továbbra is meghatározó, biztos szereplő kíván maradni a magyarországi életbiztosítási piacon. Az értékteremtésen és elkötelezettségen alapuló üzleti megközelítése alapján továbbra is a hosszú távon gondolkodó ügyfelekkel való együttműködésre koncentrál – mondta el Bartók János, az Aviva Életbiztosító elnök-vezérigazgatója a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) múlt heti, a pénzügyi intézményekre, így a biztosítókra is kirótt különadóval foglalkozó sajtóközleményével kapcsolatban.
A közlemény szerint, a magyarországi biztosítókra vonatkozó különadó 85 százalékkal – 38 milliárd forinttal – növeli meg a biztosítási szektor befizetéseit, így a biztosítók kétharmada veszteséges lehet az idén, egyes biztosítók pedig eltűnhetnek a piacról – olvasható a Mabisz közleményben.
Az Aviva Életbiztosító Európa vezető életbiztosítójának magyarországi leányvállalata, így – épp úgy, mint a teljes Aviva Csoportnak – stabil a pénzügyi helyzete. „A különadó ránk eső részét természetesen megfizetjük, és bízunk benne, hogy ez az anyagi hozzájárulás is bizonyítja az Aviva elkötelezettségét a magyar piac iránt." – hangsúlyozta Bartók János. Hozzátette: „Csakúgy, mint a kelet-közép-európai régióban, Magyarországon is folyamatos üzleti aktivitással szolgálja ki ügyfeleit, a pénzintézetekre kirótt különadó megfizetése normál üzletmenetét, piaci aktivitását, vagy ügyfélkiszolgálást semmilyen módon nem befolyásolja."
Az idei első negyedévben a teljes magyar életbiztosítási teljes piac 24,5 százalékkal, az Aviva Életbiztosító ezt meghaladva, 30,5 százalékkal növekedett, köszönhetően annak, hogy ismét erősödik az ügyfelekben az öngondoskodás iránti igény, és a krízist követően a unit-linked életbiztosításokba is kezdett visszatérni a bizalom.
„Bízunk benne, hogy a hosszú távú megtakarítások ösztönzését saját eszközeikkel a döntéshozók is támogatni fogják, hozzájárulva ahhoz, hogy az öngondoskodás a lakosság számára is egyre inkább elkötelezettség legyen. – mondta el Bartók János. „Az Aviva sem a gyors, ám ingatag ügyfélbázis építésre koncentrál, hanem elsősorban a hosszútávon tervező ügyfeleket megszerzésére, és megtartására koncentrál a jövőben is." – tette hozzá.