DELFIN – Díj a Magyar Telekomtól
5 perc olvasás
A Magyar Telekom hagyományához híven idén is díjazta a fenntarthatóság terén kiemelkedő szerepet vállaló beszállítóit. A DELFIN – Díjat (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) már ötödik alkalommal adták át, négy kategóriában. A díjat olyan partnercégeknek ítéli oda a Telekom, akiknek a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségük kimagasló és ezen a területen elért teljesítményük példaértékű. A díjakat a Magyar Telekom képviselői a zsűri tagjaival együtt adták át. A díjátadóra a XIII. Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetésen került sor.
A Magyar Telekom hagyományához híven idén is díjazta a fenntarthatóság terén kiemelkedő szerepet vállaló beszállítóit. A DELFIN – Díjat (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) már ötödik alkalommal adták át, négy kategóriában. A díjat olyan partnercégeknek ítéli oda a Telekom, akiknek a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségük kimagasló és ezen a területen elért teljesítményük példaértékű. A díjakat a Magyar Telekom képviselői a zsűri tagjaival együtt adták át. A díjátadóra a XIII. Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetésen került sor.
Ünnepélyes keretek között a XIII. Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetésen adták át a Magyar Telekom által alapított DELFIN-Díjat (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért). A díjjal olyan partnercégeket ismer el a vállalat, akiknek a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségük kimagasló és ezen a területen elért teljesítményük példaértékű.
A "Megvalósult innováció a fenntarthatóság érdekében" kategóriában a RT5 Taxi Holding Kft. nyert. A társaság egy taxirendelő mobilapplikáció megalkotásával modernizálta call center-ét. Az okostelefonokon könnyen és gyorsan elérhető alkalmazással lehetővé teszi, hogy egyetlen gombnyomással egyenesen a diszpécser elé kerül az információ, aki máris továbbítja a fuvart. Amint a gépkocsivezető jelzett a fuvar felvételéről, a megrendelő a telefonján azonnal visszaigazolást kap a gépkocsi adatairól és pontos érkezéséről. Az iparágban teljesen új megoldás gördülékennyé tette a kommunikációt az utas, a diszpécser és a taxis alvállalkozó között.
Ugyanebben a kategóriában a Telekom egy különdíjat is kiosztott, amelyet az Ericsson Magyarország Kommunikációs Rendszerek Kft. érdemelt ki EARTH projekt című pályázatával. Az EARTH projekt választ ad a fenntartható fejlődés mobil technológiai kérdéseire azáltal, hogy vizsgálataival és javaslataival olyan megoldásokat mutat be, amelyek drasztikusan csökkentik az energiapazarlást és javítják a mobil szélessávú rendszerek energiahatékonyságát, miközben nem csökkentik a felhasználói élményt és a rendszer kapacitását. A projekt a vezeték nélküli infokommunikációs hálózatok energia felhasználásának csökkentését, energetikai hatékonyságának növelését célozza meg.
A "Fenntarthatósági tudatformálás" kategóriában a Rubin Informatikai Zrt. lett a legjobb. A Rubin Informatikai Zrt. vezetői és szakképzett munkatársai önkéntes oktatásokat és előadásokat tartanak egyetemisták számára: A Szent István Egyetem Gépészmérnöki karán az épületinformatika tantárgy oktatásában vesznek részt. Az előadások az épületgépészetben használt, az energiapazarlást gátló vezérlő berendezések működését, a bioetanolos üzemanyag használatára készült E85 komfort és egyéb, az energiafelhasználást csökkentő és környezetbarát technológiai lehetőségek alkalmazását mutatják be. A vállalat munkatársai az előadások során tudatosan arra neveli a hallgatókat, hogy forduljanak azon megoldások irányába, amelyek az egyszerű, a környezet által biztosított energiaforrásokra épülnek és megoldásaikban a rendelkezésre álló természetes energiaforrások használatára törekedjenek.
A díjakat a Magyar Telekom képviselői a zsűri tagjaival együtt adták át a kategóriák nyerteseinek. A zsűri tagjai voltak: Simon Ernő (a Figyelő volt főszerkesztője), Dr. Pataki György (Budapesti Corvinus Egyetem), Bodó Péter (Tudatos Vásárlók Egyesülete) és Szomolányi Katalin (Magyar Telekom).
A DELFIN – Díj odaítélésével a Magyar Telekom az előző évek tapasztalatát felhasználva továbbra is azon dolgozik, hogy a fenntartható fejlődés gondolatát népszerűsítése, és az azért tett tevékenységeket elismerje.
A Magyar Telekom évente megrendezett Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetése azt a célt szolgálja, hogy nyílt párbeszéd alakuljon a vállalat és érdekelt felei között. Az eseményt először 1997-ben rendezte meg a cég, az idei a XIII. volt a sorban. Az eseményen Szomolányi Katalin a Magyar Telekom tavaly elfogadott új ötéves fenntarthatósági stratégiájának első évét mutatta be. Majd Tóth Balázs Endre a cég fenntartható beszállítói lánc menedzsment folyamatáról beszélt.
A Magyar Telekom számára a fenntarthatóság, a gazdasági, társadalmi és a környezetvédelmi érdekek harmonizálására való törekvés hosszú távú stratégiai elv. A Magyar Telekom Csoport igyekszik egész működését, tevékenységét ennek szellemében végezni, és saját példáján keresztül a beszállítóit is ösztönözni a környezettudatos működésre. Ennek érdekében alapította a DELFIN – díjat 2008 tavaszán, és ezen szellemben működteti azóta is.
http://www.telekom.hu/tarsadalom_es_kornyezet/esemenyek/fenntarthatosagi_kerekasztal_beszelgetes, http://www.telekom.hu/tarsadalom_es_kornyezet/esemenyek/delfin_dij