Online keresők kedvencei — Az Olcsóbbat.hu összeállítása a legnépszerűbb nyári termékekről
5 perc olvasás
A digitális fényképezőgépek továbbra is a legnépszerűbb online vásárolt termékek közé tartoznak, de idén már kisebb irántuk az érdeklődés, a légkondicionálókra viszont kétszer annyian kattintanak, mint tavaly. A naponta több mint 52 000* látogatót számláló Olcsóbbat.hu arra volt kíváncsi, milyen hatással van a válság az online kereskedelemre, melyek a legnépszerűbb termékek nyár elején, és melyek a legmeglepőbb változások a keresletben a tavalyi évhez képest.
A digitális fényképezőgépek továbbra is a legnépszerűbb online vásárolt termékek közé tartoznak, de idén már kisebb irántuk az érdeklődés, a légkondicionálókra viszont kétszer annyian kattintanak, mint tavaly. A naponta több mint 52 000* látogatót számláló Olcsóbbat.hu arra volt kíváncsi, milyen hatással van a válság az online kereskedelemre, melyek a legnépszerűbb termékek nyár elején, és melyek a legmeglepőbb változások a keresletben a tavalyi évhez képest.
Az online vásárlás statisztikái szinte azonnal jelzik egy-egy termék szezonális keresletének alakulását, de a hosszabb távú fogyasztói trendekről is segítenek fogalmat alkotni. Az egyik legnépszerűbb árösszehasonlító portál, az Olcsóbbat.hu összeállította a legkeresettebb termékkategóriákat és a legmeglepőbb változásokat 2011. és 2012. áprilisában és májusában.
e-Book a strandra
A digitális eszközök piacán megjelenő új slágertermékek iránt mindig nagy az érdeklődés az online vásárlók részéről, idén úgy tűnik a tabletek és az e-book olvasók a legnépszerűbbek. Míg tavaly áprilisban és májusban közel ugyanakkora volt a keresések száma mindkét kategóriára az oldalon, ez a szám 2012-re a duplájára nőtt. Sőt, a tabletek keresése áprilisról májusra is növekedett, közel a negyedével.
Fronthatások
Miközben a szezonális termékek többsége papírforma szerint követi az évszakok változását, a napi időjárás alakulása is hatással van a termékkeresésekre. A tavalyi évben áprilishoz képest májusra több mint hétszeresére nőtt a ventillátorok kereslete, miközben idén már áprilisban kétszer annyian kerestek ventillátort, mint tavaly ugyanebben a hónapban. Bár ez a szám idén májusra még tovább növekedett, a 2011. májusi szinthez képest azonban csökkent. Vagyis tavaly már korábban elkezdték keresni a termékeket, ami szinte biztosan annak köszönhető, hogy ebben az évben korábban érkezett a melegebb idő.
Tömegcikk lesz a légkondi?
Érdemes megnézni ugyanakkor a légkondicionálók keresletét, ami a megfigyelt időszakban szinte stabilan tízszerese a ventillátor kategória kereséseinek. Ez feltehetőleg annak is köszönhető, hogy drágább cikk lévén, jóval többen szeretnék a lehető legjobb ár-érték arányú terméket megtalálni. A tavalyi és az idei évet összehasonlítva elmondható, hogy a gazdasági helyzet ellenére idén a negyedik hónapban dupla annyian kerestek légkondícionálót mint tavaly ugyanekkor.
Nyári emlékekhez
Továbbra is népszerűek a digitális fényképezőgépek és felvevők (DVR-ek), de idén már kisebb irántuk az érdeklődés. 2011-hez képest, 2012 áprilisában és májusában feleannyian érdeklődtek ezen termékek árai iránt. „Ennek oka valószínűleg a már telített piac és az egyre jobb minőségű fényképeket készítő mobiltelefonok terjedése. Ezt a trendet erősíti egyébként a telefonra közvetlenül aplikálható sokszor ingyenes képszerkesztő programok. – mondta Jenei Péter az Olcsóbbat.hu portálvezetője.
Nyáron hideget
Stagnálni látszik a hűtőszekrények iránti érdeklődés is. A fagyasztószekrényeknél ugyanakkor egyértelműen látható a szezonalitás: a nyár közeledtével több mint másfélszeresére nő a keresések száma, bár a tavalyi évvel szinte teljesen megegyező adatokat mutat mindkét hónapban.
Szezonális termék lévén nem meglepő a jégkrémkészítők iránti élénk érdeklődés, ami április és május között mutatott nagy növekedést. De a tavalyi évhez képest idén májusra duplájára nőtt a keresések száma, ami feltehetőleg szintén a korábban beköszöntött meleg időszaknak tulajdonítható. A házimunka sajnos a nyár folyamán sem lesz kevesebb, bizonyára ennek köszönhető, hogy a klasszikus háztartási kisgépeket, így például a vasalót, folyamatosan ugyanannyian keresik a portálon.
„Összességében kijelenthetjük, hogy a keresési számok alapján nem érzékelhető közvetlenül a válság hatása, de ha mögé nézünk a számoknak, és belekalkuláljuk az online érdeklődés növekedését, a vásárlás online felé tolódását, a nagyobb óvatosságot – vagyis, hogy a vásárlás előtt egyre többen néznek körül – már látszik, hogy ez nem jelenti az összkereslet csökkenését." – mondta Jenei Péter.
*Gemius 2011. november