20 százalékkal növelte tavaly termelését a Nestlé — Negyedik alkalommal adott ki fenntarthatósági jelentést a vállalat
4 perc olvasás
Megjelent a Nestlé negyedik, 2011-re vonatkozó fenntarthatósági jelentése. A kiadványból többek között kiderül, hogy hogyan sikerült a vállalatnak 20 százalékkal növelnie termelését a tavalyi évben, hogy hová utazott a diósgyőri gyárban gyártott 73,5 millió csoki figura, és hogy 80 százalékban hazai alvállalkozókkal dolgozik együtt a vállalat. A jelentés idén először kiterjed a Nestlé Csoporthoz tartozó Kékkúti Ásványvíz Zrt-re is. A jelentés teljese egészében magyarulletölthető a cikk végén lévő linkről PDF-ben.
Megjelent a Nestlé negyedik, 2011-re vonatkozó fenntarthatósági jelentése. A kiadványból többek között kiderül, hogy hogyan sikerült a vállalatnak 20 százalékkal növelnie termelését a tavalyi évben, hogy hová utazott a diósgyőri gyárban gyártott 73,5 millió csoki figura, és hogy 80 százalékban hazai alvállalkozókkal dolgozik együtt a vállalat. A jelentés idén először kiterjed a Nestlé Csoporthoz tartozó Kékkúti Ásványvíz Zrt-re is. A jelentés teljese egészében magyarulletölthető a cikk végén lévő linkről PDF-ben.
A Nestlé Hungária Kft. üzleti stratégiájának alapja a Közös Értékteremtés szemlélet, amelynek lényege, hogy hosszú távú üzleti siker csak akkor lehetséges, ha a vállalat és a társadalom érdekei összhangban vannak. A Nestlé legfontosabb célja, hogy az egészséges életmódhoz, a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz hozzájáruló termékeket kínáljon. Az elmúlt három évben a cég 121 terméke receptúráját korszerűsítette táplálkozástudományi szempontokat figyelembe véve.
A vállalat célja nem csak az, hogy termékei ízletesek és táplálóak legyenek, hanem hogy a lehető legkisebb mértékben terheljék a környezetet. Ennek érdekében folyamatosan törekszik környezeti teljesítményének javítására.
A Nestlé a hazai élelmiszeripar meghatározó szereplőjeként mintegy 180 ezer tonna terméket állított elő 2011-ben, a késztermékek közel 40 országba jutottak el a hazai gyárakból – derül ki a vállalat nemrég megjelent Fenntarthatósági és Közös Értékteremtés Jelentéséből. A cég két évtized alatt 50 milliárd forint értékű beruházást létesített Magyarországon, illetve csak a tavalyi évben 9 milliárd forintot tett ki az összes államháztartási befizetése.
Munkahelyteremtés és termelés az ország 5 pontján
A Nestlé Hungária gazdasági súlyának megfelelően jelentős foglalkoztató. A válság ellenére nem csak megőrizte munkaerő-állományát, hanem 2010-hez képest tavaly majdnem 200 fővel növelte munkavállalóinak számát – így immár 1 614 embernek nyújtott biztos megélhetést a budapesti központban és a négy gyárban.
Szerencsen található a Nestlé regionális italporgyártó és töltőüzeme, amely évi 30 000 tonna csomagolt italport állít elő. Diósgyőrben van a Nestlé egyetlen, kizárólag üregesfigura-gyártásra specializálódott üzeme a világon, ahol elsősorban a húsvéti és karácsonyi szezonra gyártanak üreges csokoládéfigurákat. Az évek során a büki gyár a Nestlé állateledel-gyártásának kelet-közép-európai központja lett, Kékkúton pedig ásvány- és forrásvizet palackoznak a hazai piacra.
Hazai beszállítók
Magyarországi gyártó tevékenységét a beszállítók számát tekintve 80 százalékban hazai vállalatok segítségével végzi a Nestlé Hungária. 2012-ben a tervek szerint 100 tonnánál is több magyar fűszerpaprikát vásárol fel a Nestlé európai hálózata, mintegy 400 000 euró értékben. A magyar tulajdonban lévő beszállítótól érkező alapanyag felhasználásával készülő Maggi termékek nyolc európai országba jutnak el – a hazai boltokba idén közel 800 tonna paprikával fűszerezett termék (ételízesítő, leveskocka és egyéb) kerül.
„A Nestlé továbbra is arra törekszik, hogy meghatározó szereplője legyen a magyar gazdaságnak. Eredményességünket és hosszú távú elkötelezettségünket mi sem mutatja jobban, mint hogy 2012-ben egy újabb, 13 milliárd forintos beruházás révén tovább növeltük büki állateledel-gyárunk termelőkapacitását és újabb munkahelyeket teremtettünk. 20 év alatt nem csak nagy gazdasági súlyra tettünk szert, hanem társadalmi felelősségvállalási programjaink is jelentősek. Elég csak a Nutrikid táplálkozási oktatóprogramunkat említeni, ami a 2003-as indulása óta már a hazai általános iskolák 85 százalékát elérte. A Közös Értékteremtés elve szerint dolgozunk tovább, bízva abban, hogy 2012-ben hasonlóan sikeres évet zárunk majd", mondta el Suhajda Krisztina, a Nestlé Hungária Kft. kommunikációs vezetője.
A teljes jelentés letölthető a Nestlé weboldaláról:
http://www.nestle.hu/asset-libraries/Documents/Nestle_CSV_Jelentes_2011.pdf