A jövedelemtermelésre irányuló kezdeményezések és az easyJet költségelőnyének szem előtt tartása, valamint a vetélytársak kapacitásának csökkenése és a húsvéti ünnepek idei időpontja lehetővé tette, hogy az easyJet az első félévi, adózás előtti veszteségét az előző év hasonló időszakához képest 51 millió angol fonttal 61 millió fontra csökkentse.
A jövedelemtermelésre irányuló kezdeményezések és az easyJet költségelőnyének szem előtt tartása, valamint a vetélytársak kapacitásának csökkenése és a húsvéti ünnepek idei időpontja lehetővé tette, hogy az easyJet az első félévi, adózás előtti veszteségét az előző év hasonló időszakához képest 51 millió angol fonttal 61 millió fontra csökkentse.
A jövedelemtermelésre irányuló kezdeményezések és az easyJet költségelőnyének szem előtt tartása, valamint a vetélytársak kapacitásának csökkenése és a húsvéti ünnepek idei időpontja lehetővé tette, hogy az easyJet az első félévi, adózás előtti veszteségét az előző év hasonló időszakához képest 51 millió angol fonttal 61 millió fontra csökkentse.
|
FŐBB PÉNZÜGYI ADATOK |
2013 |
2012 |
Változás |
|
Teljes árbevétel (millió GBP) |
1601 |
1465 |
9,3% |
|
Adózás előtti veszteség (millió GBP) |
(61) |
(112) |
45,5% |
|
Árbevétel-arányos jövedelmezőség (%) |
(3,8) |
(7,6) |
+3,8 szp |
|
Egy részvényre jutó veszteség – korrigálatlan (penny) |
(12,0) |
(21,2) |
43,4 szp |
|
Lekötött tőke megtérülése (%)1 |
(0,9) |
(2,8) |
+1,9 szp |
Az easyJet a pénzügyi év első felét 1194 millió fontnyi készpénzállománnyal zárta, ami az előző évi adathoz képest 17 millió fontos csökkenést jelentett. 2013. március 31-én a nettó készpénzállomány 433 millió font volt, szemben a 2012. március 31-én mért 42 millió fonttal.
Előrelépések a stratégiai célkitűzések megvalósítása terén:
A kereslet, az áttérés és a hozam növelése a teljes európai piacon
- Az egy ülőhelyre jutó teljes árbevétel az előző év hasonló időszakához képest változatlan árfolyamon számolva 8,6%-kal, a beszámolóban közölt adatok alapján pedig ülőhelyenként 5,8%-kal növekedve elérte az 53,39 GBP-t. Ez a korai húsvétnak, a vetélytársak kapacitáscsökkenésének, az easyJet hálózatának a hozamokat szem előtt tartva végrehajtott módosításainak, valamint a jövedelemkezelési rendszert érintő, hatékonyságjavító intézkedéseknek volt köszönhető.
- Az átlagos kihasználtság 1,7 százalékponttal 88,6 %-ra, a kapacitás pedig 3,3%-kal 30 millió ülőhelyre nőtt.
A költségelőny megőrzése
- Az üzemanyagköltséget nem tartalmazó, egy ülőhelyre eső költség változatlan árfolyamon számolva 3,4%-kal, a beszámolóban közölt adatok alapján pedig 3,1%-kal, 38,89 fontra nőtt. Az előző év hasonló időszakához mért költségnövekedés fő okai a szabályozott repülőtéri díjak, az időjárás miatt kimaradt járatok számának és a jégmentesítés költségeinek növekedése voltak.
- Az „easyJet Lean" nevű takarékossági kezdeményezés hatására a költségmegtakarítások összege 25 millió fonttal nőtt.
Fegyelmezett tőkekihasználás
- A 2013. március 31-ig eltelt hat hónapban az easyJet a közönséges osztalék összegének növelése révén 85 millió GBP, vagyis részvényenként 21,5 penny összegű, háromszoros fedezettségi mutatóval rendelkező osztalékot fizetett a részvényeseknek.
- A 2013 januárjában közzétett időközi vezetőségi beszámolóhoz kapcsolódik, hogy az easyJet 12 új A320-as és 12 legrégebbi A319-es repülőgépre vonatkozóan írt alá értékesítési és operatív visszlízing-megállapodásokat.
Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója így kommentálta az eredményeket:
„Az easyJet magabiztos eredménnyel zárta az első félévet, amivel bebizonyította, hogy a társaságnak komoly strukturális előnyei vannak az európai rövid távú légi közlekedési piacon mind a hagyományos, mind a diszkont vetélytársaival szemben, valamint hogy továbbra is sikerül ellenállnia az európai makrogazdasági környezet által jelentett komoly kihívásoknak."
