Az interneten is tombol a pláza-láz
3 perc olvasás
A hazai internetezők több mint harmada használja vásárlásra is az internetet, a legtöbben (73%) továbbra is az utánvétes fizetést választják. Naponta már 60-100 ezren keresik fel az Allegro Group-hoz tartozó Grando.hu online plázát
A hazai internetezők több mint harmada használja vásárlásra is az internetet, a legtöbben (73%) továbbra is az utánvétes fizetést választják. Naponta már 60-100 ezren keresik fel az Allegro Group-hoz tartozó Grando.hu online plázát
Az Allegro Group és a Medián közös felmérése1 szerint a hazai internethasználók 7 százaléka vásárol rendszeresen a világhálón keresztül, míg további 29 százalékuk alkalmanként. Összesen így a netezők 36 százaléka él az online vásárlás lehetőségével, amely 4 százalékpontos növekedést jelent 2011-hez képest. A 2011-ben indult Grando.hu online plázába naponta mintegy 60-100 ezren látogatnak el. Az online pláza átmenő forgalma az év első 8 hónapjában megközelítette a kétmilliárd forintot, amely 30 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Az elmúlt 12 hónapban interneten vásárlók átlagosan 4,6 alkalommal vásároltak online, ami néhány tizedponttal alacsonyabb a korábbi évek átlagánál. Ugyanezen időszak alatt mintegy 9 százalék körüli tranzakciószám növekedés volt tapasztalható az e-kereskedelemben. Mindez pedig azt valószínűsíti, hogy az emelkedés nagy részét az internetezést elkezdő újabb fogyasztók adják. A vásárlók túlnyomó többsége, 73 százaléka az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet a Medián kutatása szerint. Mindig is ez volt a leggyakrabban választott fizetési mód, és aránya az elmúlt három év során alig változott.
Az Allegro Group és a Medián közös felmérésében az internetezők 35 százaléka valószínűsítette azt, hogy a következő egy évben is vásárol majd a világhálón, szemben a tavalyi 33, illetve az azt megelőző 31 százalékkal. Összességében tehát nőtt az online vásárlás potenciális tábora. Az internetes vásárlás legnagyobb előnye a netezők 48 százaléka szerint a kényelem, és 34 százalékuk jelölte meg az olcsóságot is az előnyök között. Fontos szempont az is, hogy kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás, illetve az internetezők 28 százaléka emelte ki azt, hogy jobban össze lehet hasonlítani az árakat.
Az elmúlt időszakban a forgalom túlnyomó részét a szezonális termékek adták. Nyáron a medence, és más üdülési termékek voltak kelendőek, és emellett például locsolótömlőből hetek alatt több ezer darab fogyott a Grando.hu-n. Most, a fűtési szezon közeledtével pedig ismét emelkedni kezdett a kereslet a fűtőberendezések, kazánok iránt.
„A sikeres nyári kampánynak köszönhetően márkaismertségben kétszámjegyű növekedést értünk el, így már csaknem minden második internetező ismeri a Grando.hu-t, és a vásárlók több mint egymillió termék közül válogathatnak. Az 500-nál is több eladó minőségi kínálatában olyan bolthálózatok, nagyáruházak választéka is megtalálható, mint a Kika, a BauMax, a Líra Könyv, a Players Room, a Legends és az Office Depot" – mondta Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletág igazgatója.
1 Internethasználat, online vásárlás, online piacterek használata 2013-ban, Medián. Offline kérdőíves felmérés internetezők körében, 2013. június.