A BKV kamerás megfigyelőrendszert tesztel egyes járatain
3 perc olvasás2009 május 29-től a BKV Zrt. folyamatosan „fedélzeti" kamerával rögzíti a jármű belsejében történő eseményeket – kísérleti jelleggel – egy villamoson, valamint egy autóbuszon. Ennek célja az elmúlt időszakban tapasztalt, a járművezetők ellen irányuló erőszakos cselekmények megelőzése, valamint az utasok és a járművezetők biztonságának fokozása.
2009 május 29-től a BKV Zrt. folyamatosan „fedélzeti" kamerával rögzíti a jármű belsejében történő eseményeket – kísérleti jelleggel – egy villamoson, valamint egy autóbuszon. Ennek célja az elmúlt időszakban tapasztalt, a járművezetők ellen irányuló erőszakos cselekmények megelőzése, valamint az utasok és a járművezetők biztonságának fokozása.
Az elmúlt időszak sajnálatos eseményei – a BKV dolgozókat érő támadások – határozott fellépést kívánnak a közlekedési vállalattól.
Dr. Kocsis István, a Társaság vezérigazgatója ezért felgyorsította azokat a lépéseket, amelyek a járművezetők, jegyellenőrök biztonságát és védelmét szolgálhatják, ezért – többek között – elrendelte a járművekre is kiterjesztett kamerás megfigyelőrendszer teljes körű bevezetésének azonnali vizsgálatát.
Ennek megfelelően – kísérleti jelleggel, egy pilot projekt keretében – egy TW 6000-es típusú (ún. hannoveri) villamoson, valamint egy Volvo 7700-as típusú autóbuszon az utasok, valamint a munkavállalók biztonsága, és biztonságérzetének javulása érdekében megfigyelő-kamerákat szereltetett fel a Társaság.
A kamerarendszer az adatvédelmi előírásokat maximálisan betartva zárt kialakítású lesz, a felvételeket 72 órán keresztül tárolja. Szükség esetén a BKV az adatokat közvetlenül átadja a Rendőrség részére. Utasaink felé természetesen különböző vizuális utastájékoztató eszközökkel (pl. magyar és angol nyelvű felirat) tájékoztatjuk arról, hogy „kamerával megfigyelt területen" utaznak.
Az új kamerás megfigyelőrendszer bevezetését lépésről lépésre tervezzük megvalósítani, a mostani kísérletet követően összegezzük a tapasztalatokat, ezután a Társaság megteszi a szükséges intézkedéseket.
Reményeink szerint ezzel az intézkedéssel az utasbiztonság nő; nem megengedhető, hogy járművezetőink, jegyellenőreink komoly támadásoknak, atrocitásoknak legyenek kitéve munkavégzésük során. Ezzel egy időben a rongálás – ezáltal a Társaság rongálásból eredő vesztesége is jelentősen csökken.