Scania N94UA 6x2/2Scania N94UA 6×2/2Kilenc korszerű Scania-Hess csuklós autóbuszt vett át 2009. május 29-én a Kaposvári Tömegközlekedési (KT) Zrt. a Scania Hungária Kft.-től. Így idén nyártól már végig alacsonypadlós, Euro 3-as csuklós buszokon is utazhatnak a kaposváriak.

Scania N94UA 6x2/2Scania N94UA 6×2/2Kilenc korszerű Scania-Hess csuklós autóbuszt vett át 2009. május 29-én a Kaposvári Tömegközlekedési (KT) Zrt. a Scania Hungária Kft.-től. Így idén nyártól már végig alacsonypadlós, Euro 3-as csuklós buszokon is utazhatnak a kaposváriak.

 

  Kaposvár Megyei Jogú Város közgyűlése 2008. február 13-án döntött a KT Zrt. eszközparkjának korszerűsítéséről. A használt, de környezetvédelmi, gazdaságos üzemeltetési, kényelmi és akadálymentességi szempontból korszerű csuklós buszok közbeszerzésére kiírt pályázatot a Scania Hungária Kft. nyerte meg.

Ennek eredményeként kilenc használt, hatéves, átlagosan kevesebb, mint 300 ezer kilométert futott Scania-Hess típusú, végig alacsonypadlós, légkondicionált, Euro 3-as csuklós autóbusz került a KT Zrt. flottájába mintegy 360 millió forint értékben.

Gazdaságos beruházás
A csökkenő utasszám, az emelkedő üzemanyagár és a kedvezőtlen általános gazdasági körülmények ellenére gazdaságilag is indokolttá vált a kilenc csuklós busz beszerzése. A leváltott 18-25 éves, elavult Ikarus csuklósok ugyanis nagy üzemanyag-fogyasztásuk mellett tetemes javítási költségeikkel is terhelték a vállalat költségvetését.

A korszerűsítés eredményeként a teljes eszközpark 20,93, míg a csuklós eszközpark 42,85 százalékban megújult, így a járműpark átlagos életkora 15,89-ről 10,82 évre, a csuklós járműparké pedig 19,72-ről 9,49 évre csökkent. A flotta átlagos futásteljesítménye 768 330-ról 581 740 kilométerre mérséklődött. Az üzemeltető a kilenc Scania-Hess busztól a járművek fenntartási költségeit illetően 4,1 százalékos, míg az egy kilométerre vetített költségek terén 3,3 százalékos megtakarítást vár el.

Minőségi szolgáltatás
A gazdaságosabb üzemeltetés mellett az utasoknak nyújtott szolgáltatás színvonalának javulása is figyelemre méltó. A beszerzett járművek nagyobb utaskapacitása mérsékli a zsúfoltságot, az alacsonyabb belépési magasság és a jobb oldali térdeplés, vagyis a légrugók által a karosszéria jobb oldalának lesüllyesztése, kényelmesebb és gyorsabb fel-, illetve leszállást biztosít.

Az igényesebb belső kialakítás, valamint a hatékonyabb fűtés, szellőzés és a légkondicionálás jelentősen komfortosabbá teszi az utazást. Míg a babakocsival vagy kerekesszékkel közlekedők mozgását a második ajtónál kihajtható mechanikus rámpa könnyíti meg.

A 18 méter hosszú, 48 ülőhelyet, illetve 117 állóhelyet kínáló buszok Scania N94UA 6×2/2 típusú tolócsuklós alvázára a svájci Hess készítette az alumíniumvázas, műanyag és alumínium burkolatokkal ellátott felépítményt. A járművek hajtásáról kilencliteres, Euro 3-as, 300 lóerős Scania dízelmotor és ötfokozatú, automatikus ZF sebességváltó gondoskodik.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük