Pettkó András országgyűlési képviselő (MDF)Pettkó András országgyűlési képviselő (MDF) 

A közelmúltban elfogadta az Országgyűlés azt az MDF által kezdeményezett, a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvénymódosítást, amely után egy-két év múlva a jelenlegi 650 ezerrel szemben az adófizető polgárok túlnyomó többségének lehet elektronikus ügyfélkapuja. A közvetlen hatásokról Pettkó Andrást, a párt parlamenti képviselőjét kérdeztük.

Pettkó András országgyűlési képviselő (MDF)Pettkó András országgyűlési képviselő (MDF) 

A közelmúltban elfogadta az Országgyűlés azt az MDF által kezdeményezett, a közigazgatási hatósági eljárásról szóló törvénymódosítást, amely után egy-két év múlva a jelenlegi 650 ezerrel szemben az adófizető polgárok túlnyomó többségének lehet elektronikus ügyfélkapuja. A közvetlen hatásokról Pettkó Andrást, a párt parlamenti képviselőjét kérdeztük.

– Jelenleg 13 fajta, elektronikus úton intézhető hatósági ügyintézés van, ami szép szám, ám messze nem elég – nyilatkozta Pettkó András. – A célunk az, hogy a netpolgárrá váló állampolgároknak ne kelljen személyesen befáradniuk a hivatalokba, ha meg akarják hosszabbítani útlevelüket, személyi igazolványukat vagy jogosítványukat.
A képviselő ezeket alapkövetelményként említette, ám hozzátette: a legjobb megoldás az lenne, ha az illetékes hatóság értesítené az ügyfelet akkor, ha hamarosan lejár valamelyik dokumentumuk.

– A Magyar Demokrata Fórum által kezdeményezett törvénymódosításnak köszönhetően minden állampolgárnak automatikusan fel kell ajánlani az ügyfélkapu kulcs használatát az okmányirodákban. Ezzel rengeteg időt és energiát spórolnánk ugyanis meg az embereknek – tette hozzá a képviselő.

Pettkó egyetlen példát említett: idén kétmillió-nyolcszázötvenezer adóbevallás érkezett az APEH-hoz – ám ebből mindössze hatszázötvenezer volt elektronikus. Azaz a többi esetben az ügyfél letöltötte a formanyomtatványt, kitöltötte, majd borítékba tette, és így adta fel. Holott éppen az elektronikus verzió az, amelyet elrontani sem lehet.

– Ha jövőre mondjuk kétszázezerrel többen választják a netes verziót, következő évben pedig újabb kétszázezer teszi le a voksát az elektronikus kitöltés mellett, akkor már jól dolgoztunk.

A képviselő hozzátette: amikor a magyar állam az ügyfélkapu-rendszer mellett döntött, akkor rálépett egy útra, amelyen mindenképpen tovább kell menni. Ennek egyik jele az lehet, ha fokozatosan egyre több szolgáltatást „tesz rá" a szisztémára.

– Az egyik leggyakrabban elhangzó ellenérv a biztonság, illetve annak feltételezett hiánya. Nos, erre egyszerű a válaszom: az MDF felnőttnek tekinti a magyar társadalmat. Egy felnőtt pedig nem adja ki a jelszavát boldog-boldogtalannak, és nem is írja rá a monitor sarkára. Ha a jelszó titok marad, akkor biztonságos a rendszer.
Pettkó végül kitért arra is, hogy a 21. század technológiája a polgárok kényelme mellett hozzájárul a pártja által képviselt korszerű konzervativizmus egyik alaptételéhez, az olcsóbb és hatékonyabb állam megvalósulásához is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük