1.1.

Budapest Főváros Önkormányzata Városarculati Tanácsnoki Irodája, a Magyar Turizmus Zrt,  a Budapest Airport (BA) Zrt., és a repülőtéri médiafelületeket értékesítő Clear Channel Outdoor Kft. / DEFI Hungary Kft. közös akciót indított Budapest és Magyarország népszerűsítése céljából. A kampány keretében a ferihegyi repülőtér indulási és érkezési oldalain, valamint egyéb kültéri felületeken a fővárost és Magyarországot egyaránt népszerűsítő plakátok kerülnek kihelyezésére a turisztikai csúcsszezon idejére.

 1.1.

Budapest Főváros Önkormányzata Városarculati Tanácsnoki Irodája, a Magyar Turizmus Zrt,  a Budapest Airport (BA) Zrt., és a repülőtéri médiafelületeket értékesítő Clear Channel Outdoor Kft. / DEFI Hungary Kft. közös akciót indított Budapest és Magyarország népszerűsítése céljából. A kampány keretében a ferihegyi repülőtér indulási és érkezési oldalain, valamint egyéb kültéri felületeken a fővárost és Magyarországot egyaránt népszerűsítő plakátok kerülnek kihelyezésére a turisztikai csúcsszezon idejére.

Mostantól az országba repülőgépen érkező külföldieket méretes „Budapest welcomes you" felirat fogadja, a beléptető folyosó falait pedig a főváros arculatát alapvetően meghatározó, turisztikailag vonzó épületek, események képei díszítik.

 2.2.Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése érdekében pedig a repülőtér indulási oldalán a Magyar Turizmus Zrt. – az új országos turisztikai arculat szerint elkészített – hirdetései „búcsúztatják" és csábítják visszatérésre a távozó turistákat.

A Városarculati Tanácsnoki Iroda által kidolgozás alatt lévő új budapesti integrált grafikai városarculat elemeit, azon belül a külföldieket megcélzó, elsősorban turisztikai felhasználású elemeket (pl.: a „Budapest – city of senses" szlogent) alkalmazó plakátok képanyaga a főváros leginkább sajátjának elfogadott értékeit, a Dunát, a fürdőkultúrát, a város látképét, a kulturális pezsgését, sajátos életformáját jelenítik meg.

3.3.Az indulási oldalon megjelenő plakátokon az MT Zrt. által idén bevezetett új külföldi arculat általános „Hungary – A love for life" (Magyarország – egy életre szóló szerelem) szlogenje mellett, az a jól ismert kérdés is szerepel, amelyet biztonsági okokból minden utazónak feltesznek a légitársaságok a csomagok feladása során: „Did you pack your bag yourself?" azaz saját kezűleg csomagolta be bőröndjét? „A bagful of adventure awaits you on your next visit!" felhívás pedig arra utal, hogy a most távozó utazót a következő látogatása alkalmával ugyancsak egy „bőröndnyi" élmény várja Magyarországon.

A szolgáltatók összefogásával megvalósult akció keretében a Budapest Airport Zrt. és közreműködő cégei a felületeket ingyenesen bocsátották a Városarculati Tanácsnoki Iroda, valamint a Magyar Turizmus Zrt. rendelkezésére. A Budapest Airport 2007-ben összesen 8,6 millió utast szolgált ki, ebből közel 4,4 millió volt az induló utas. Július, augusztus és szeptember a ferihegyi repülőtér csúcsszezonja. A három nyári hónapban várhatóan mintegy 3 millió utas fordul meg Budapest légikikötőjén.

4.4.Bojár Iván András, Budapest városarculati tanácsnoka, az akció kezdeményezője szerint „alapvető jelentősége van annak a hangütésnek, amely egy új országba lépőt fogad, és annak a képnek is, amelyet távozásakor visz magával – ez esetben, rólunk. E képnek nem csak pozitívnak, de hitelesnek, a város arculati értékeit híven kifejezőnek kell lennie. Ferihegy Budapest kapuja, Budapest pedig az országé. Kiemelt felelősségünk tehát, hogy a róla kialakult képet nagy körültekintéssel és kreatívan ápoljuk."

Jost Lammers, a kampányt befogadó és finanszírozó BA vezérigazgatója elmondta: „a budapesti repülőtér és a hazai turizmus célja ugyanaz: minél több utast vonzani Budapestre és Magyarországra. Sorsunk a turisztikai szolgáltatókkal összefonódik: boldogulásunk egymástól nem választható el. Ezért vállalunk egyre aktívabb szerepet az idegenforgalom fejlesztésében, és ezért veszünk részt minden, a turisztikát fejlesztő és erősítő akcióban."

Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt vezérigazgatója hozzátette: „Az új turisztikai arculat jegyében elkészített hirdetések jól ábrázolják, hogy a külföldi utazók magyarországi tartózkodásuk során a turisztikai termékek széles skáláját ismerhetik meg, amelyeket élményként elraktározva, jelképesen egy bőröndbe csomagolva vihetnek magukkal, de amint otthonukban kicsomagolnak, a sok színes emlék hazánkba való visszatérésre csábítja majd őket."

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük