Csirkepaprikás Fesztivál Siklós 2005A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységében egyre nagyobb hangsúlyt fektet a tengerentúli piacok meghódítására. Az ázsiai országok közül Kína az egyik legígéretesebb piac a beutazó turizmus szempontjából: évrõl évre növekszik a hazánkba látogató kínai turisták száma.

 Csirkepaprikás Fesztivál Siklós 2005A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységében egyre nagyobb hangsúlyt fektet a tengerentúli piacok meghódítására. Az ázsiai országok közül Kína az egyik legígéretesebb piac a beutazó turizmus szempontjából: évrõl évre növekszik a hazánkba látogató kínai turisták száma.

Az nemzeti turisztikai marketingszervezet az ázsiai országban 2004. február 1-je óta mûködtet képviseletet, amelynek elsõdleges feladata a piacra lépéshez készített komplex turisztikai marketingkommunikációs terv megvalósításában való aktív részvétel, valamint szoros együttmûködés mind a szakmai, mind az állami szervezetekkel. Ennek eredményeként – a kínai magyar konzulátussal együttmûködve – hazánkban forgatott a legnagyobb hongkongi televíziós csatorna stábja. Magyarország gasztronómiai kínálatáról közel két órás mûsor készült, amelyet nemcsak a hongkongi csatorna, hanem az országszerte fogható kantoni televízió nézõi is láthatnak.                

A Television Broadcasts Ltd. Társaság kínai nyelvû adásában július 1-jén, vasárnap – Hongkong és Kína újraegyesítésének 10. évfordulóján – fõmûsoridõben, este 21:30 és 22:30 között volt látható a Magyarországon készített gasztronómiai filmsorozat elsõ része. A sorozat második része július 8-án, vasárnap került adásba. Augusztusban a sorozatot a Kínában országosan fogható kantoni televízió is mûsorra tûzi, amely közel 60 milliós nézettségnek örvend. A közel két órás gasztronómiai összeállításban egy népszerû hongkongi mûsorvezetõ és két szintén kedvelt és jól ismert kísérõje járja végig Budapest, Szentendre és Tokaj legnevesebb éttermeit, borospincéit, piacait. A mûsorban bemutatásra kerülnek a magyar étkezési szokások, a nézõk megismerhetik a magyar ételeket és borokat, ízelítõt kaphatnak a magyar tájak és városok hangulatából. A felmérések szerint a kínai utazók körében a tradíciók és a gasztronómia fontos vonzerõk, így az adás várhatóan hozzájárul a vendégszám további bõvüléséhez.

A kínai csoportos utazások úti céljai között 2003 óta szerepel Magyarország, ekkor került sor – hazánk számára elsõként Európában – az ADS (Authorized Destination Status) egyezmény aláírására, melynek eredményeként Magyarország bekerült a kínai turisták számára engedélyezett célországok közé. Az MT Zrt. az elsõ kínai turistacsoport érkezése óta folytat aktív marketingtevékenységet az ázsiai ország utazóinak Magyarországra csábítása érdekében. Az elsõ kínai csoport érkezésének évében, 2004-ben mintegy 11 000 kínai vendéget regisztráltak a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, 2005-ben számuk már 56,2%-kal bõvült. 2006-ban további 33%-kal, 21 923 fõre nõtt a vendégek száma az elõzõ évhez képest és a legfrissebb adatok szerint a kínai turisták utazási kedve mellett az itt eltöltött napok száma is növekedett: 2007 elsõ öt hónapjában 11,5%-kal nõtt a kínai turisták tartózkodási ideje Magyarországon.

Az MT Zrt. Kínában végzett marketingtevékenységének a gasztronómiai televíziós mûsor csak az egyik eredménye, számos más akcióval hívja fel a figyelmet Magyarország turisztikai kínálatára:

  • ü Júniusban Kína egyik legnépszerûbb humoristáját látta vendégül az MT Zrt. egy Magyarországról szóló promóciós film elkészítése kapcsán. Chen Pest (Peisi) Kínában országszerte ismert komikus, aki nevét valóban a magyar fõvárosról kapta. A humorista a kínai 35-40 év feletti korosztály körében a legnépszerûbb, mely Magyarország számára az elsõdleges célcsoportot is jelenti. Az elkészült film várhatóan augusztustól lesz látható Kínában.
  • ü Az MT Zrt. kínai nyelvû kiadványok készítésével is segíti a hazai turisztikai kínálat piacra vitelét (Magyarország leporelló; Budapest leporelló; Egészségturisztikai leporelló; Budapest és környéke kiadvány).
  • ü A különbözõ témájú szakmai tanulmányutak rendszeres résztvevõi a kínai újságírók, idén a résztvevõk között köszönthettük többek között a Golf Magazine, a Golf Vacations és a kínai Travel News Weekly újságíróit.
  • üA European Quartet – One Melody, a visegrádi országok (Csehország, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia) nemzeti turisztikai marketingszervezeteinek 2003 februárja óta tartó együttmûködése keretében, Kínában is közös marketingkampányok lebonyolítására kerül(t) sor. Mivel a tengerentúlról érkezõ turisták általában több országra kiterjedõ körutazáson vesznek részt, a cseh, lengyel és szlovák nemzeti turisztikai szervezetekkel történõ együttmûködés jótékony hatással lehet a Magyarországra irányuló kínai beutazó turizmusra is.
  • ü Az MT Zrt. rendszeresen képviseli Magyarországot a kínai turisztikai vásárokon, idén negyedik alakalommal vesz részt a BITE-n, Peking legnagyobb turisztikai vásárán és második alkalommal az ITE HK hongkongi szakkiállításon.

A látogatószám további bõvülését várja az MT Zrt. az õsszel kezdõdõ Kínában megrendezendõ Magyar Évadtól is. A szeptembertõl 2008 áprilisáig tartó esemény rendezvényeire 8 városban (Peking, Sanghaj, Chengdu, Lanzhou, Qingdao, Hong Kong, Guangzhou azaz Kanton és Shenzhen) kerül sor. Az érdeklõdõket többek között magyar gasztronómiai hét, Budapest fotókiállítás, magyar filmhét és számos kulturális program várja.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük