A problémamegoldás Canon féle képleteA problémamegoldás Canon féle képlete

A Canon, a digitális képalkotási technológiák egyik vezető vállalata, olyan kutatás elvégzésével bízta meg a Robertson Cooper Ltd. üzleti pszichológusait, melynek eredményeként elkészülhetett a világ első probléma-megoldási képlete.

 

  A problémamegoldás Canon féle képleteA problémamegoldás Canon féle képlete

A Canon, a digitális képalkotási technológiák egyik vezető vállalata, olyan kutatás elvégzésével bízta meg a Robertson Cooper Ltd. üzleti pszichológusait, melynek eredményeként elkészülhetett a világ első probléma-megoldási képlete.

 

 A kutatás a probléma-megoldási folyamatok mögötti tényezők feltárására irányult, amelyek ismeretében a döntéshozók hatékonyabban oldhatják meg üzleti problémáikat. Az elemzésből kiderült, hogy alapvetően az alábbi három tényező befolyásolja egy adott probléma megoldását:

  1. személyiség,
  2. helyzeti tényezők, például zavaró körülmények, valamint
  3. az egyén saját probléma-megoldási készsége és technikája.

A fentiek figyelembevételével az cikkunk elején bemutatott képletet dolgozták ki a megbízott cég pszichológusai.

A tökéletes problémamegoldás befolyásoló tényezői

A vizsgálat kimutatta, hogy a személyiségi faktorok nagyban befolyásolják a problémamegoldás sikerességét. Ide tartozik az optimizmus, amellyel az egyén a feladatot kezeli, a probléma racionális és átgondolt megközelítése, valamint az egyénnek az adott probléma megoldására irányuló elszántsága. A képlet azt is megmutatja, hogy megfelelő személyes adottságok és helyzeti tényezők fennállása esetén a tanult készségek és technikák tovább növelhetik a problémamegoldás hatékonyságát.

„A problémák megoldására a hétfő reggeli és a péntek délutáni időszak a legkevésbé alkalmas, amikor  túlságosan fáradtak és elfoglaltak vagyunk, miközben túl sok minden köti le a figyelmüket. A probléma-megoldási képességet ugrásszerűen növelheti az is, ha a közös irodahelyiségből egy csendes környezetbe húzódunk vissza" – mondta Adam Gillbe, a Canon Europe európai megoldásokért felelős marketing igazgatója a kutatás kapcsán. „Leginkább úgy menekülhetünk meg a probléma elől, ha megoldjuk azt. Ha megfelelően közelítjük meg a problémát, azaz pozitív beállítottsággal és zavaró tényezőktől mentes körülmények között, az jelentős mértékben javíthatja üzleti probléma-megoldási képességünket" – tette hozzá Adam Gillbe.

„A világ legsikeresebb vállalkozói bámulatos probléma-megoldási készséggel rendelkeznek, amelynek köszönhetően bármilyen problémát képesek hatékonyan kezelni. A kutatás eredménye vélhetően a világ első probléma-megoldási képlete, amely megkísérli az egyén sikerét meghatározó, a problémamegoldás egymásra ható tényezőinek ábrázolását" – mondta Gordon Tinline, a kutatást végző Robertson Cooper Ltd. igazgatója.

Hatékony megoldások a mindennapi kihívásokra

A Canon egy korábbi kutatásából, melyben Európa 18 országában vizsgálták az irodai dühkitörések legfőbb kiváltó okait, kiderült, hogy a dolgozók 24 százaléka már attól jobban érezné magát, ha a szükséges dokumentumokat gyorsabban és egyszerűbben meg tudná találni a hálózaton.  A Canon olyan megoldásokat kínál a felmerülő problémákra, amelyek a dolgozó emberek mindennapjait érintik. Ennek megfelelően integrált szoftvercsomagokkal segíti az irodai dolgozók dokumentumrögzítési, -kezelési és -nyomtatási munkafolyamatait. A Canon integrált megoldásai megkönnyítik a dokumentumok létrehozását és keresését abban az esetben is, ha egyszerre több alkalmazással vagy dokumentumtípussal dolgoznak (például beolvasott képek, elektronikus dokumentumok, internetes oldalak, táblázatok és bemutatók). Ezek a szoftvermegoldások segítenek az irodai dolgozóknak dokumentumaik gyorsabb megtalálásában, szerkesztésében és nyomtatásában, ezzel csökkentik az általános irodai stressz-szintet, egyúttal hozzájárulnak a vállalatok hatékonyabb működéséhez.

A Canon tippjei a hatékonyabb problémamegoldáshoz:

  • Szenvedéllyel lásson munkához és motiválja a probléma megoldásának feladata.
  • Meghatározott, de elérhető célt tűzzön ki minden megoldandó problémával kapcsolatban.
  • A pesszimistábbak pozitív hozzáállással javíthatnak az üzleti és más problémák megoldásában.
  • Keressen zavaró tényezőktől mentes időt és helyet.
  • Objektív, és jól strukturált elemzést alkalmazzon a felvetődő problémához.

Sajátítson el formális probléma-megoldási technikákat, és azok hatékony alkalmazását, így például az induktív és deduktív érvelés[1] módszere


[1] Induktív érvelés: az érvek olyan csoportosítsa, hogy a következtetések igaznak hassanak, pl. a tapasztalatokon alapuló, tényekből, esetekből levezetett meggyőzés.

Deduktív érvelés: olyan érvelési módszer, melynek során a kijelentések valódisága megcáfolhatatlannak hat, az állítások logikusak, nincs félremagyarázás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük