Mint az a címből is látszik, optimistán néz a következő évad elé a Budapesti Operettszínház társulata. Öt nagyszabású premier, ősbemutató, visszatérő közönségkedvencek, régóta futó sikeres előadások szerepelnek a tervben – derült ki a színház évadbejelentő sajtótájékoztatóján.

„A köszöneté az első szó – kezdte a tájékoztatót Kiss-B. Atilla főigazgató. A köszönet a nézőinknek jár, azért, hogy hűséggel kitartottak mellettünk ebben a nehéz időszakban és nagyon nagy figyelemmel követték a híreket, amelyeket az Operettszínház művészei, alkotói, játékmesteri hoztak létre különböző internetes, közösségi fórumokon. Továbbá szintén köszönet illeti azokat a nézőket, akik nem igényelték vissza a megváltott jegyeik árát, elfogadták a biankó jegyeket, melyekkel majd később vehetnek részt az előadásokon. Nagyon bízom benne, hogy méltán nevezzük A mosoly évadának következő évadunkat. Rengeteg érdekes és értékes tartalmat kínálunk a közönségnek, és ha túl leszünk a járványos időszakon, ismét játszhatunk, akkor mindannyian mosolyoghatunk, a nézőink boldogan követhetik az Operettszínház produkcióit.”

Az egész évadot fémjelző cím megválasztása nem véletlen, hiszen hangsúlyos hely jut a műsorfolyamban Lehár Ferenc operai igényességgel megkomponált operettjének. A mosoly országát nemzetközi témájához illően Stephen Medcalf világhírű brit rendező álmodja színpadra. A tájékoztató az operett híres áriájával; „Mosolygó nézés és jól nevelt arc” – kezdődött. A kínai herceg szerepét játszó vietnami Ninh Duc Hoang Long már öt éve él Magyarországon és tökéletes magyarsággal előadott éneke bizonyára hatalmas meglepetés lesz majd a nézők számára. A váltott szereposztásban a feladatot olykor Vadász Zsolt veszi át tőle. Szeptemberben adósságot is törleszt a színház, az éppen a főpróba közepén abbahagyott La Mancha lovagja előadásával. Ugyancsak folytatódik a Tajtékos Napok, valamint a Raktárszínházban az Anne Frank naplója és vele együtt „A kőfaragó” című egyfelvonásos táncjáték is látható lesz.

Nem hiába a közönség kedvence a Marica grófnő. Viharos, fordulatos történetét mintha csak Shakespeare írta volna. Híres áriája, a „Hej cigány…” Dolhai Attila és Homonnay Zsolt előadásában jól érzékeltette a darab hangulatát a bemutatón. – „Hogyan tudnám a szépségét megfogalmazni?” – kérdezte önmagától a karantén idején a rendező, a Kossuth-díjas Bozsik Yvette. Úgy látja, a Marica grófnő inkább egy Szentivánéji álom, egy szép erdélyi tündérkertben. Ezt idézik majd a jelmezek és komoly feladatot kap a balettkar is. Kálmán Imre zenéjében amúgy is van egy olyanfajta mélység, ami mindenkit megérint, és ez itt különösen érvényesül. Ősszel visszatér a Nagyszínpadra az Abigél című musical, valamint Ábrahám Pál formabontó operettje, a Viktória. Látható lesz A Szépség és a Szörnyeteg, a Csárdáskirálynő, a Diótörő, az István, a király, a János vitéz, a Mágnás Miska, a Menyasszonytánc, és még sok korábbi, nagy sikerű előadás.

A Federico Fellini filmje alapján készült, számos Tony-díjjal kitüntetett Nine (Kilenc), Amerikából indult hódító útjára, de már világszerte belopta magát a nézők szívébe. Balázs Zoltán, az előadás rendezője arról híres, hogy bármihez nyúl, abból valami formabontó, határokat feszegető, izgalmas produkció születik. Elárulta: gyerekkori, személyes élmény köti a darab történetéhez és a mai, felnőtt énjével folytatott párbeszéd mutatkozik majd meg a munkájában. Ez a musical valóban rendhagyó, szabálytalan és most még alig ismert Magyarországon. Fellini arról beszél, hogy nem külső tényezőkben kell a megoldást keresnünk, hanem önmagunkban. Az önmagunkhoz vezető út nem egyszerű és nagyon sok játszótársra van szükségünk hozzá. A pazar látvány- és hangzásvilággal színpadra állított musicalben markáns személyiségű, identitású szerepalakok vannak, és erőteljes összjátékot igényel az összes közreműködő között.

Mata Hariról tudjuk, holland bártáncosnő volt, akit a franciák kivégeztek. Regényes életéből a Várkonyi Mátyás – Béres Attila szerzőpáros keze alatt kémopera született. A kémek köztünk vannak – mondta el a történet alapmotívumát a zeneszerző – és ennek érzékeltetésére ideális a főszereplő, hiszen olyan nő volt, akinek a lába előtt hevert egész Páris. Azt hirdette magáról, hogy Bali szigetéről származik és ez már elég is volt a titokzatossághoz, melynek zenei megvalósítása különösen izgalmas feladat. A rendező, Somogyi Szilárd ezt még azzal egészítette ki, hogy a zenés színház egy fantasztikus személyiség életútját, gyötrődéseit mutatja be, de úgy, hogy közben értékes emberi kapcsolatokat, viszonyrendszereket is ábrázol. Persze – kémekről lévén szó – mindenki gyanús mindenkinek, ezért egy szerepet többen játszanak és különböző alakokban fognak megjelenni a színpadon. Egyfajta harapófogót alkotnak, csapdát, amibe Mata Hari végül beleesik, és ez vezet a misztikumtól sem mentes tragédiához.

A 2020/21-es évad 22-féle bérlete új bemutatókat, felújításokat és repertoáron lévő előadásokat egyaránt tartalmaz. A bérletmegújítás időszaka augusztus 31-ig tart, új bérletek vásárlására pedig 2020. június 11-től már lehetőség van.

(fotók: Németh Anna)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük