A Nemzeti Filharmonikusok kamaraestje
2 perc olvasásJúnius 8-án, pénteken este az MTA Roosevelt téri dísztermében kerül sor a Nemzeti Filharmonikus Zenekar muzsikusainak ez évi utolsó kamarakoncertjére, igen érdekes mûsorral. Nyitó számként Debussy két, eredetileg zongorára komponált Arabeszkje Kocsis Zoltán átiratában hangzik el, egy fúvósokat, nagybõgõt és hárfát magában foglaló, héttagú kamaraegyüttes elõadásában.
Június 8-án, pénteken este az MTA Roosevelt téri dísztermében kerül sor a Nemzeti Filharmonikus Zenekar muzsikusainak ez évi utolsó kamarakoncertjére, igen érdekes mûsorral. Nyitó számként Debussy két, eredetileg zongorára komponált Arabeszkje Kocsis Zoltán átiratában hangzik el, egy fúvósokat, nagybõgõt és hárfát magában foglaló, héttagú kamaraegyüttes elõadásában.
Ugyanezek a fúvósok szólaltatják meg – immár nagybõgõ és hárfa nélkül – a francia zeneszerzõ fiatalakori, 1880-ból származó Danse bohémienne címû zongoradarabjának ugyancsak Kocsis által hangszerelt verzióját. Az elsõ részt Debussy 1915 õszén keletkezett, fuvolára, brácsára és hárfára írott Triószonátája zárja, melyben a szerzõ már jórészt megszabadul a tonális kötöttségektõl. A második rész Schönberg 1924-ben befejezett, op. 26-os Fúvósötösével indul, amely egyik legkorábbi példája a zeneszerzõ új, a tizenkét fokú hangsort bevezetõ kompozíciós módszerének. A mû elõadásában az ÚMZE néhány tagja is közremûködik, mint például a fuvolista Ittzés Gergely és a klarinétos Klenyán Csaba. A koncertet Enescu népszerû I. román rapszódiájának Kovács Béla által két klarinétra és zongorára átírt változata zárja – a zongoraszólamot Mali Emese játssza.