Cisco

2007. április 11. és 13. között a egri Eszterházy Károly Fõiskola adott otthont a tizenhatodik Networkshop konferenciának, amely az akadémiai szféra informatikai szakembereinek legrangosabb éves összejövetele. A Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Program (NIIF), a Hungarnet Egyesület és a Magyar Internet Társaság szervezésében zajló eseménynek hatodik éve kiemelt támogatója a Cisco, amely idén a felsõoktatási intézményekben mûködõ helyi hálózatok fejlesztési lehetõségeire – köztük az adatközpontokra, a konferenciarendszerekre és a vezeték nélküli hálózatok szerepére – mutatott rá.

  Cisco

2007. április 11. és 13. között a egri Eszterházy Károly Fõiskola adott otthont a tizenhatodik Networkshop konferenciának, amely az akadémiai szféra informatikai szakembereinek legrangosabb éves összejövetele. A Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Program (NIIF), a Hungarnet Egyesület és a Magyar Internet Társaság szervezésében zajló eseménynek hatodik éve kiemelt támogatója a Cisco, amely idén a felsõoktatási intézményekben mûködõ helyi hálózatok fejlesztési lehetõségeire – köztük az adatközpontokra, a konferenciarendszerekre és a vezeték nélküli hálózatok szerepére – mutatott rá.

A Humánerõforrás-fejlesztés Operatív Programnak (HEFOP) és a saját erõbõl történt fejlesztéseknek köszönhetõen mára számos felsõoktatási intézménynek rendelkezésre áll nagy megbízhatóságú, jó minõségû helyi (LAN) hálózati infrastruktúra, amely a szokásos adatforgalom mellett alkalmas számos olyan hozzáadott értékû alkalmazás futtatására, amelyek nagyban segíthetik az oktatási intézmények vezetõinek és tanárainak munkáját, a hallgatók tanulási feltételeit, összességében pedig az oktatás színvonalát javítják.

A nagysebességû helyi hálózatok az alkalmazások teljesítményének és biztonságának növelése mellett szükségessé teszik adatközpontok kialakítását, amelyhez a már meglévõ adatközponti LAN architektúra kialakítása mellett új technológiák alkalmazása (szerverek terhelés-megosztása, az SSL titkosításból eredõ terhelésének csökkentése, illetve további védelmi mechanizmusok) szükségesek. Ezek kifejezetten jól használhatók az egységes tanulmányi rendszerek, illetve Neptun szerverek, web szerverek elérhetõségének növelésében. E technológiák a nagy sebességû 10Gbps illetve 1Gbps sávszélességû hálózathoz igazodva a felsõoktatási intézményekben meglévõ központi Cisco Catalyst 6500 berendezések kiegészítõ Application Controll Moduljának (ACE) segítségével valósíthatók meg.

Az adatközponti LAN hálózat mellett mára az intelligens Storage Area Network (adattároló hálózatok, SAN) kialakítása is indokolttá vált ezen intézmények adatközpontjaiban. Erre nyújt megoldást a Cisco MDS9000-es családja, amellyel költség-hatékony módon hozható létre egy központi tároló szolgáltatás, ami az NIIF hálózaton keresztül tudja biztosítani a biztonságos adattárolást és -mentést.

A konferenciabeszélgetések napjaink szerves részévé váltak, és ez a trend elérte az oktatási intézményeket is. A felhasználók számára azonban már nem elegendõ egy csak hang alapú vagy egy hang és kép alapú konferencia, hanem egyre inkább igény jelentkezik az adatátvitelt is támogató rendszerekre. A Cisco Unified MeetingPlace megoldása e két típusú konferenciát terjeszti ki Web alapú konferencia támogatással, ahol lehetõség van adatok megosztására is. Egy elõadás megtartásához így nincs szükség speciális fájlok alkalmazására, a rendszer beépített eleme konvertálja át a nem megfelelõ formátumot megjeleníthetõ adattá. Az elõadás vagy konferencia teljes egésze rögzíthetõ oktatási vagy egyéb célokra. A Cisco Unified MeetingPlace szoftver integrálható Microsoft Outlook levelezõ rendszerhez is, így a konferencia bejegyzésével egyidejûleg az erõforrások lefoglalására is megtörténhet, és a belépéshez szükséges adatok automatikusan eljuttathatók a meghívottakhoz a csatlakozásra felkérõ levélben.

A vezeték nélküli hálózatok elõnyei az oktatási intézmények számára is kézenfekvõek. A Wireless kamerák segítségével rögzíthetõk az elõadások, Wireless telefonokkal az oktatók bárhol és bármikor belsõ mellékük alapján elérhetõek, a technológia segítségével az oktatók könnyebben vonhatják be az internetet is az oktatásba, és ahol szükséges, a hallgatóság is kaphat limitált hozzáférést a hálózat nyújtotta szolgáltatásokhoz.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük