A növekedéshez passzol a lízing
3 perc olvasás
A növekedésben lévő KKV-k 29 százalékának van lízingszerződése, az innovációt megvalósító cégeknek pedig a 38 százaléka él ezzel a finanszírozási formával – derül ki a Magyar Lízingszövetség megrendelésére készült GfK-kutatásból.
A növekedésben lévő KKV-k 29 százalékának van lízingszerződése, az innovációt megvalósító cégeknek pedig a 38 százaléka él ezzel a finanszírozási formával – derül ki a Magyar Lízingszövetség megrendelésére készült GfK-kutatásból.
Nagyobb arányban veszik igénybe a lízinget az innovatív cégek mellett a fejlődésben lévő kis- és közepes vállalkozások. Az elmúlt két évben jelentős innovációt – például termékfejlesztést vagy -bevezetést – végrehajtó vállalkozásoknak a 38 százaléka használta a lízinget, mint finanszírozási formát. Ezzel szemben azok a cégek, amelyeknél nem volt innovációs változás, csak 19 százalékos a lízing aránya.
A kutatás szerint az árbevételüket a legutóbbi pénzügyi évükben növelő vállalkozásoknak a 29 százalékának van lízingkonstrukciója, míg a stagnáló árbevételű társaságoknál 18 százalékos volt ez az arány, a csökkenő árbevételű cégeknek pedig csak a 6 százaléka rendelkezik lízingkonstrukcióval. A biztos alapokkal rendelkező cégek körében is népszerű a lízing: a cégvezetők által teljesen stabil helyzetűnek minősített cégek a 22 százalékának vesz igénybe lízingkonstrukciót, a kevésbé stabilnak mondott cégeknél azonban 8 százaléka él ezzel a lehetőséggel.
Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke a kutatásról azt mondta: „Az eredmények egyértelműek azt jelzik, hogy a fejlődő, innovációkat preferáló, növekedésben lévő cégek táborában népszerűek a lízingkonstrukciók, amelyek költséghatékony és rugalmas finanszírozási formát jelentenek."
A Magyar Lízingszövetség arra számít, hogy a következő 1-2 évben fokozott igény lesz a lízingkonstrukciókra. A járműfinanszírozás mellett egyre nagyobb részesedése lehet a lízingnek az agrárfinanszírozásban és az eszközbeszerzésekben is.
A kutatásról
A Magyar Lízingszövetség megbízásából a GfK telefonos interjúk segítségével, 100 millió és 2 milliárd forint árbevételű magyarországi cégek körében végezte a felmérést. A megkeresések során a vállalkozások pénzügyi döntésekben résztvevő 300 vezetője válaszolt a kérdésekre. Az eredmények reprezentativitása érdekében az adatfelvétel értékei a KSH adatai szerint súlyozottak.