www.pszaf.huwww.pszaf.hu

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a 2010 október 20-án 150 pénzügyi intézménynél – szövetkezeti hitelintézeteknél és pénzügyi vállalkozásoknál – indított fogyasztóvédelmi témavizsgálatot. Az eljárás célja annak megvizsgálása, hogy az intézmények a hitelintézeti törvény 2010 januárjától életbe lépett előírásainak megfelelően közzétették-e honlapjukon, illetve kifüggesztették-e az ügyfelek számára nyitva álló helyiségeikben panaszkezelési szabályzatukat.

 www.pszaf.huwww.pszaf.hu

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a 2010 október 20-án 150 pénzügyi intézménynél – szövetkezeti hitelintézeteknél és pénzügyi vállalkozásoknál – indított fogyasztóvédelmi témavizsgálatot. Az eljárás célja annak megvizsgálása, hogy az intézmények a hitelintézeti törvény 2010 januárjától életbe lépett előírásainak megfelelően közzétették-e honlapjukon, illetve kifüggesztették-e az ügyfelek számára nyitva álló helyiségeikben panaszkezelési szabályzatukat.

A Felügyelet az elmúlt időszakban már szúrópróbaszerűen áttekintette a hitelintézetek egy részének honlapjait. Az eddigi tapasztalatok szerint, míg a bankok döntő része maradéktalanul teljesítette a jogszabályi előírást, addig a szövetkezeti hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások jelentős része figyelmen kívül hagyja azt. Egyes esetekben a pénzügyi intézmények saját honlappal sem rendelkeztek.

A Felügyelet valamennyi pénzügyi intézménytől elvárja, hogy a jogszabályoknak megfelelő panaszkezelési szabályzattal rendelkezzen, és azt weblapján közzétegye. A panaszkezelési szabályzat közzétételének elmulasztása miatt 2010 szeptemberében a Felügyelet már bírsággal sújtott egy intézményt, a Kisdunamenti Takarékszövetkezetet.

Az ez évtől életbe lépett panaszkezelési szabályok többek között előírják: az ügyfelek pénzügyi intézményeknél szóbeli panaszukat valamennyi, számukra nyitva álló helyiségben nyitva tartási időben, ennek hiányában az intézmény székhelyén munkanapokon 8-16 óra között megtehetik. A pénzügyi intézményeknek a telefonon közlendő ügyfélpanaszokat legalább a hét egy munkanapján 8-20 óráig, elektronikus eléréssel pedig folyamatosan fogadniuk kell.

A telefonos panaszokat az intézményeknek rögzíteniük kell, azokat egy évig meg kell őrizniük, igény esetén az ügyfél kérésére visszahallgathatóvá kell tenniük, illetve az arról készített jegyzőkönyvet az érintett ügyfeleknek ingyenesen át kell adniuk. A pénzügyi intézményeknek a panasz közlését követő 30 napon belül írásban meg kell küldeniük az ügyfélnek a panasszal kapcsolatos megindokolt álláspontjukat. A panaszkezelési szabályzatoknak a panaszügyintézés helyét, levelezési és elektronikus címét, telefonszámát és faxszámát is tartalmazniuk kell.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük