A vállalat a legjobb helyezést érte el a Dow Jones fenntarthatósági indexében
A Siemens az elérhető 100-ból 90 pontot szerzett a Dow Jones fenntarthatósági indexében, és ismét maga mögé utasította versenytársait. Ez az eredmény azt jelenti, hogy a Siemens szektorában a legjobb fenntarthatósági mutatókkal rendelkező vállalat. A cég azt a célt tűzte maga elé, hogy 2014-re zöld technológiákból származó forgalmát 40 milliárd euróra növeli.
A Siemens az elérhető 100-ból 90 pontot szerzett a Dow Jones fenntarthatósági indexében, és ismét maga mögé utasította versenytársait. Ez az eredmény azt jelenti, hogy a Siemens szektorában a legjobb fenntarthatósági mutatókkal rendelkező vállalat. A cég azt a célt tűzte maga elé, hogy 2014-re zöld technológiákból származó forgalmát 40 milliárd euróra növeli.
Idén egymást követően negyedszer végez az élen a Siemens a Dow Jones fenntarthatósági indexében. A nemzetközileg elismert fenntarthatósági mutatószámrendszert az értékpapírpiac és a pénzügyi-gazdasági információs szektor vezető vállalata, a Dow Jones, valamint az SAM AG svájci befektetési konszern hozta létre. A felmérés eredményeit évente teszik közzé, alapjául átfogó fenntarthatósági elemzés szolgál, amelyben jelentős kritérium a társadalmilag felelős üzleti tevékenység és a környezet iránti elkötelezettség is.
Teljesítményével a Siemens olyan cégek között lett újra első a „diverzifikált iparvállalatok" kategóriában, mint a 3M, a General Electric, a Toshiba vagy a Thyssen Krupp.
„A megszerzett 90 a tavalyi 87 pont után újabb előrelépést jelent. Ezzel egymás után tizenkettedik alkalommal kapott a vállalat elismerést a Dow Jones indextől. Az első hely ismételt megszerzésével objektív bizonyítást nyert fenntarthatóság melletti elkötelezettségünk és munkatársaink hatékonysága, ahogy a szemlélet elveit a mindennapokba átültetik. Mindez fontos versenyelőny számunkra" – nyilatkozta örömteli szavakkal Barbara Kux, a Siemens igazgatósági tagja, a Fenntarthatósági és Supply Chain Management vezetője.
A 2011-es pénzügyi évre a Siemens tervei 25 milliárd eurós értékesítési bevételt irányoztak elő a cég környezeti portfóliójából, amit a vállalat már 2010-ben jócskán túlteljesített 28 milliárd eurós bevételével. A 2014-es pénzügyi év végére a cégcsoport a 40 milliárd eurós értékesítést célozza meg zöld technológiáival.
Dow Jones Sustainability World IndexSM
Célkitűzés
A Dow Jones Sustainability Europe IndexSM olyan vállalatokból áll, amelyek az SAM vállalati fenntarthatósági értékelése szerint élenjáróak a fenntarthatóság területén. Az index a Dow Jones Global Total Stock Market IndexSM-ben szereplő 2500 legnagyobb vállalat felső 10 százalékára terjed ki, hosszú távú gazdasági, környezeti és társadalmi kritériumok figyelembevételével.
Fő jellemzők
- A mutatóban szereplőket a vállalati fenntarthatóság módszeres értékelésével választják ki, aminek során azonosítják az 57 iparág vezető cégeit a fenntarthatóság területén.
- Az index alapjául szolgáló kutatási módszertan általános és iparág-specifikus fenntarthatósági trendeket vesz figyelembe, és olyan kritériumok alapján értékeli a cégeket, mint a klímaváltozással kapcsolatos stratégiák, az energiafelhasználás, az emberi erőforrások fejlesztése, a tudásmenedzsment, a stakeholderekkel való kapcsolatok és a vállalatirányítás. Mivel a Dow Jones Sustainability Index kiválasztási folyamata és elkészítése során egyetlen iparág sincsen kizárva, az index részhalmazai a befektetőknek lehetőséget adnak a szektorok szerinti leválogatásra.
- A Dow Jones Sustainability World IndexSM-et először 1999. szeptember 8-én adták ki.