Míg csaknem mindenki jajveszékelve válságot kiált, úgy tűnik, hogy ennek hatása az utazási portálokra korántsem egyértelműen negatív. Miközben a beérkező foglalások száma átlagosan 30%-kal visszaesett, a látogatottsági adatok viszont töretlenül növekszenek!

 

Míg csaknem mindenki jajveszékelve válságot kiált, úgy tűnik, hogy ennek hatása az utazási portálokra korántsem egyértelműen negatív. Miközben a beérkező foglalások száma átlagosan 30%-kal visszaesett, a látogatottsági adatok viszont töretlenül növekszenek!

Bár köztudottan általános tendencia a weboldalak egyre növekvő látogatottsága és az internet szerepének erősödése, mégis elgondolkodtató, hogy a NagyUtazás.hu utazási portál számos partner oldal adatait is elemezve a korábbi évekhez képest mintegy 15%-kal erőteljesebb mértékben növekvő látogatottságról számol be az elmúlt néhány hónapban.

A foglalási és értékesítési adatok alapján úgy tűnik abban rejlik a válasz, hogy a válság keltette pánik hangulatban tudatosabb vásárlók lettünk, így sokkal alaposabban meggondoljuk, hogy mire és mennyit költünk – az utazási portálok pedig ragyogó lehetőséget kínálnak arra, hogy könnyen és gyorsan sok információhoz jussunk az utazási lehetőségekről és árakról mielőtt felkerekedünk arra a bizonyos nagy utazásra.

A portálok egy része az egyszerű, átlátható szerkezetre összpontosít, és igyekszik minél tömörebben minél bővebb információt adni. Jó példája ennek az UtazásiIroda.hu, ami "dobozos" szerkezetével tűnik ki és az utakat szervező irodák nevét is feltünteti az ajánlatok mellett. A másik véglet az összetettebb keresgélés híveit célozza meg – ilyen a NagyUtazás.hu a maga információ tengerével, az uticélokról szóló fényképes beszámolóktól az különböző összetett szűrési és keresési lehetőségekig.

További optimizmusra adhat okot a portál üzemeltetőknek, hogy – ahogy korábban szeptember 11. árnyékával – talán a válsággal is megtanulunk együtt élni, s a mostani lázas tájékozódást és keresgélést követően a weboldal látogatók ismét a korábbiakhoz hasonló mértékben szánják rá magunkat az utazásra.

A NagyUtazás.hu mindenesetre nem bízza a véletlenre – a Budapesti Corvinus Egyetem marketing szakirányos hallgatóival együttműködve a napokban indult a portálon az a nyereményjátékkal egybekötött kérdőíves kutatás, aminek célja az utazók internetezési szokásainak, valamint az internetezők utazási szokásainak alaposabb megismerése. Véleményük megosztásával a kérdőív kitöltői duplán nyerhetnek: a nyereményjátékon túl egy épülő-szépülő portál formálásában vehetnek részt közvetlenül.

Talán így könnyebb lesz majd eligazodnunk és döntenünk, hogy hol is hűsöljünk idén nyáron:  némi képzavarral élve – csupán az információ tenger "partján" a képernyőt nézegetve, avagy a magyar, netán a Földközi tenger partján…?

www.nagyutazas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük