“Add Friend”- Gyűlölködés helyett
A Disney Csatorna és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat közös "Add Friend" kampánya az online gyűlölködés elterjedésére, és annak negatív következményeire hívja fel a figyelmet, illetve tudatos internethasználatra és az egymással szembeni toleranciára buzdítja a gyerekeket, fiatalokat.
A Disney Csatorna és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat közös "Add Friend" kampánya az online gyűlölködés elterjedésére, és annak negatív következményeire hívja fel a figyelmet, illetve tudatos internethasználatra és az egymással szembeni toleranciára buzdítja a gyerekeket, fiatalokat.
Könnyű az interneten sértegetni, abba viszont már kevesen gondolnak bele, hogy a cyberbullying, az online gyűlölködés milyen lelki problémákat okozhat a másik félnek. Az alábbi hasznos tippeket érdemes megfontolni az online interakciók előtt – nem csak gyerekeknek!
Gyűlölködés elleni szabályok:
1. Gondolkodj, mielőtt válaszolsz egy gyűlölködő kommentre. Ne hagyd, hogy az érzelmeid felülkerekedjenek rajtad, ne a pillanat hevében válaszolj.
2. Ha tényleg dühös vagy, írj egy választ, vegyél egy mély levegőt, és töröld ki.
3. Ne válaszolj agresszióra agresszióval – az agresszív válasz csak provokálja a gyűlölködőt, hogy folytassa a zaklatást.
4. Ne lájkolj, és ossz meg gyűlölködő kommenteket – ezzel csak a terjesztésükben segítesz.
5. Ha lehetséges, töröld a gyűlölködő hozzászólásokat.
6. Ha gyűlölködést és a gyűlöletbeszédet tapasztalsz, jelentsd az oldal (fórum vagy közösségi oldal) adminisztrátorainak.
7. Nem minden kritika gyűlölködés. Tanuld meg megkülönböztetni a konstruktív kritikát a gyűlölködéstől.
8. Ha valami nem tetszik, vagy feldühít, fejezd ki érzelmeidet udvarias formában, ne gyűlölködéssel.
9. Sose hagyj fel azzal, amit teszel, gondolsz vagy mondasz a gyűlölködők miatt.
10. Ha úgy érzed, már nem tudod kezelni a gyűlölködőt, fordulj egy olyan felnőtthöz, akiben megbízol, vagy keresd meg a hazai Safer Internet konzorciumot! Itt a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány üzemeltet egy éjjel-nappal ingyen hívható telefont (116-111), illetve chat-szolgálatot (http://kekvonal.hu/index.php/hu/bejelentkezes/login). Ezeken keresztül elmondhatod, hogy mi bánt, és ők tanácsokkal tudnak segíteni, hogy mitévő legyél!