2025.március.13. csütörtök.

AdhocSupport

Fogyasztóvédelmi hírek, Fogyasztói érdekérvényesítés

Lassan 1 éve zárt be a legendás Costa Coffee hálózat Magyarországon, de még mindig számos kérdés áll nyitottan a termék márkavédjegyének nevezett Costa Coffee-val kapcsolatosan. A fő kérdés foglalkoztat minden márkanév kutatót, miszerint: valóban nem is volt márkaneve a jelzett termékre a Costa Coffee -nak? Tényleg lehetett úgy márkavédelmi díjat mi több márkanév használatért díjat szedni, hogy az un. márka arculata, bútorai, design elemei nem is voltak védettek?  Hány...
Végelszámolás indul a magyar Sberbanknál és osztrák anyavállalatánál is – 2022.március 01. Budapest, 2022. március 1. – Az európai szanálási hatóság végelszámolást indított a magyar Sberbank anyavállalatánál, az osztrák Sberbank Europe AG-nál. A Sberbank Magyarország Zrt. súlyos likviditási és tőkehelyzete miatt az MNB is visszavonta a hazai hitelintézet tevékenységi engedélyét és elrendelte annak végelszámolását. Az Országos Betétbiztosítási Alap 10 napon belül 100 ezer euróig helytáll valamennyi jogosult ügyfél betéti...
Budapest, 2022. február 4. – Az MNB felügyeleti vizsgálata során 27,9 millió forint bírságot szabott ki a Sopron Bankra többek között vállalatirányítási, hitelkockázat-kezelési, tőkemegfelelési, informatikai, adatszolgáltatási, illetve betétbiztosítási hiányosságok miatt és kötelezte a hitelintézetet a jogsértések megszüntetésére. A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot és a felügyeleti intézkedések nem érintik a bank megbízható működését. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) átfogó vizsgálatot folytatott a Sopron Bank Burgenland Zrt.-nél (Sopron Bank), amelynek...
Sajnos a pénzintézetek túlnyomó többsége még mindig az örökölt hitelesítési folyamatokra támaszkodik az ügyfelek személyazonosságának ellenőrzése érdekében. Éppen ezért óvatosnak kell lennünk a Face ID-ben rejlő lehetőségek túlzása miatt, és gondoskodnunk kell arról, hogy az alkalmazások előre beágyazzák az online személyazonosság-ellenőrzés valamilyen formáját a fiókbeállítási folyamatba, mielőtt teljes mértékben a Face ID-ben bíznának. Az IOS 15.4 témában cikket író külföldi szerzők után az Index szerzője Gábor Zoltán taglalja a...
Generali: hiányosságok az informatikai biztonság terén Budapest, 2022. január 25. – Az MNB átfogó vizsgálata nyomán 37 millió forint bírságot szabott ki a Generali Biztosító Zrt.-re, egyebek közt a kgfb és unit-linked biztosítások állománykezelése, a kárrendezés, IT-biztonság, javadalmazási politika, egyes termékek díjkalkulációja, illetve a panaszkezelés és ügyfél-tájékoztatás terén feltárt hiányosságok miatt. A jogsértésekből fakadó kockázatok alapvetően nem veszélyeztetik a társaság hosszútávú, megbízható működését. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) korlátozott...
Budapest, 2021. december 9. – Az MNB az átlátható és az ügyfélérdeket előtérbe helyező biztosítói kárrendezés támogatására vezetői körlevelet küldött az érintett biztosítóknak arról, hogy a piaci szereplők hogyan járjanak el a nem-élet biztosítási – leggyakrabban KGFB-balesetek utáni – személyi sérüléses károsultak esetében az őket illető biztosítási járadékok egy összegű megváltásakor. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) vezetői körlevélben adott útmutatást a biztosítóknak, hogy a nem-életbiztosításoknál felmerülő – leggyakrabban a...
Budapest, 2021. november 25. – Az MNB átfogó vizsgálata nyomán a hitelezési kockázatok kezelésére vonatkozó, a vállalatirányítási, az értékvesztés- és tőkekövetelmény-számítási, az informatikai, a betétbiztosítást érintő, illetve az adatszolgáltatási hiányosságok miatt 41,3 millió forint bírságot szabott ki a Sberbankra. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) átfogó vizsgálatot folytatott a Sberbank Magyarország Zrt.-nél (Sberbank). A vizsgálat a hitelezési kockázat területén megállapította, hogy a Sberbank nem a jogszabályoknak megfelelően végezte egyebek közt...
1 éve húzzuk ezt a Covid 19-et és ez idő alatt mindenkit bedarált az etikátlanság gépezete vagy így vagy úgy. Minden ot kezdődött, hogy az iskolák átálltak online otthon oktatásra és már is bekerült a levesbe az etika meg a törvényesség morálja. Államilag kötelezővé tették, hogy a szülőkből legyen jogsértő, bűnelkövető és ennek okán jogilag kiszolgáltatott. Tudatosság? Szándékos demoralizálás? Igen! Sokak számára ismeretlen lehet, hogy évtizedek óta, ha egy...
Cseles multi vagy csaló multi? BRAND de kinek az értéke? A kérdés azoknak ismert akik más márkáját nulláról behozták Magyarországra és aztán a nemzetközi multi anyagi támogatása nélkül BRAND-et csináltak a termékből 5-10 kemény és küzdelmes év alatt. Aztán a MULTI felébredt, rájött a piac kell vagy a versenytársa megvette szőröstől-bőröstől az egész európai vagy világ piacon. A magyart meg? Hát ki akarta dobni piaci ráon az üzletből! Végül...
Mi a SPAM? Spam minden olyan e-mail, amelyet olyan személynek küld, aki nem adta meg közvetlen engedélyét, hogy kapcsolatba lépjen velük az e-mail témájában. Ha e-mailt küld valakinek, akit nem ismer, az „kéretlen” e-mail tehát:SPAM. Egy kéretlen üzenet elküldése valakinek nyilván nem spam. De ha kéretlen e-mailt küld az ismeretlen emberek teljes listájának, az spam. A lényeg az, hogy olyan ember részére etikus az email aki ezt kérte, vagy...
Igyon kávét középszerű módon vagy középszerű elkészítéssel? Netalán ez is az is?  Maradhat?  Sok esélye nem lesz a hamarosan felfutó Coca Cola kampány hatására azoknak akik Costa feliratot látnak és közben a kávén kívül sok köze nem lesz az 1971 óta épült eredeti BRAND-hez. Azon túl persze, hogy mostantól, bárki adhat el Costa kávét akinek van egy kávéfőzője. A Coca Cola ad a hagyományokra, a tradíciókra és az elkötelezett...