Autótörténeti mérföldkövek Budapesten – a „Ponton Mercedes”
3 perc olvasás
Ön el tudná képzelni életét autó nélkül? 125 évvel ezelőtt még maga Carl Benz sem gondolta volna, hogy forradalmi változást indít el az emberiség életében. Carl Benz 1886-ban szabadalmaztatta a világ első motoros autóját, a „Benz-Patentwagen-t", minden mai autó ősét. A 125 éves autózásnak és Carl Benz-nek állít emléket a VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra, melynek mezőnyében rekord számú, több, mint 75 meseszép oldtimer fedezi fel Budapest, ill. Kecskemét környékét. A 2011. május 20-21-én megrendezésre kerülő oldtimer verseny között öt olyan modell is indul, amelyek nemcsak a márka, de az autózás történetében is mérföldkőnek számítanak.
Ön el tudná képzelni életét autó nélkül? 125 évvel ezelőtt még maga Carl Benz sem gondolta volna, hogy forradalmi változást indít el az emberiség életében. Carl Benz 1886-ban szabadalmaztatta a világ első motoros autóját, a „Benz-Patentwagen-t", minden mai autó ősét. A 125 éves autózásnak és Carl Benz-nek állít emléket a VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra, melynek mezőnyében rekord számú, több, mint 75 meseszép oldtimer fedezi fel Budapest, ill. Kecskemét környékét. A 2011. május 20-21-én megrendezésre kerülő oldtimer verseny között öt olyan modell is indul, amelyek nemcsak a márka, de az autózás történetében is mérföldkőnek számítanak.
A „Ponton-Mercedes" – W120 / 180
A Csillagtúra mezőnyében induló, 1962-es gyártmányú W120-as modell újdonsága a karosszéria szerkezetében rejlik. 1953-ban úgy építették fel ezt a típusú modellt, hogy a lámpák és sárvédők már nem különálló egységet alkottak, hanem azokat a komplett önhordó karosszériába integrálták. Ezt a megoldást nevezik „Ponton" karosszériának, amelynek köszönhetően csökkent az autó légellenállása és nőtt az utas- és csomagtere. A karosszéria biztonsági eleme volt a Barényi-féle biztonsági padlólemez, amely jobb védelmet nyújtott oldalütközés ellen, mint a korábbi alvázas konstrukciók.
A „Ponton Mercedes" és a több, mint 75 darab, gondosan karbantartott, csillogó jármű 2011. május 20-án, pénteken 20:30 órától érkezik a budapesti Széchenyi térre (volt Roosevelt térre), majd május 21-én, pénteken 9:00 órától rajtol, hogy délután célba érkezzen a kecskeméti főtérre. A régi idők világát idéző autócsodákon kívül a világ első autója, a „Benz-Patentwagen-t" korhű mását is megtekinthetik az érdeklődők mindkét helyszínen.
Rendezvény neve: VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra
Időpont, helyszín:
2011. május 20., péntek, 20:30 órától befutó – Széchenyi tér (volt Roosevelt tér), Budapest
2011. május 21., szombat, 9:00 órától rajt – Széchenyi tér (volt Roosevelt tér), Budapest
2011. május 21., szombat, 16:30 órától befutó – főtér, Kecskemét
A Mercedes-Benz Classic Csillagtúra
A manapság oly színes veteránautós élet úttörőjeként indult útjára a Mercedes-Benz Classic Csillagtúra 2003-ban, a Mercedes-Benz magyarországi vezérképviselete és a Mercedes-Benz Classics Magyarország Egyesület szervezésében. A rendezvényen 1980. december 31. előtt gyártott, vagy a stuttgarti Classic Center által „klasszikusnak" minősített Mercedes-Benz autók vehetnek részt. A verseny ún. átlagtartó ügyességi verseny, amely során adott idő alatt adott távolságot kell a résztvevőknek teljesíteni. Ez a fajta verseny elsősorban sok gyakorlást és ügyességet igényel, így lóerőtől függetlenül egyforma eséllyel indulnak a különböző évjáratú és teljesítményű autók. A Csillagtúra különlegessége abban rejlik, hogy – más veteránautós megmérettetésekkel ellentétben – minden évben Magyarország különböző tájegységét fedezi fel, és kizárólag Mercedes-Benz klasszikautók vesznek részt a rendezvényen.