adatközpontkönyvtárA Symantec nyilvánosságra hozta kutatásának eredményeit, amelyek azt mutatják, hogy az IT szakembereknek a világ minden részén meg kell birkózniuk az adatközpontok egyre növekvõ összetettségének kezelésével, miközben a költségvetésüket és személyi állományukat is érintõ megszorításokkal is szembe kell nézniük.

 

 

adatközpontkönyvtárA Symantec nyilvánosságra hozta kutatásának eredményeit, amelyek azt mutatják, hogy az IT szakembereknek a világ minden részén meg kell birkózniuk az adatközpontok egyre növekvõ összetettségének kezelésével, miközben a költségvetésüket és személyi állományukat is érintõ megszorításokkal is szembe kell nézniük.

 

A válaszadók a kihívások enyhülését, valamint a virtualizálás és az Information Technology Infrastructure Library (ITIL) rendszerek egyszerûbbé válását várják.

A hardver és szoftver állományok, valamint a humán erõforrás egyre növekvõ volumene kihívásokat támaszt

A felmérésben adott válaszokból kiderül, hogy a szerverek, alkalmazások és operációs rendszerek egyre növekvõ aránya nagymértékben hozzájárul az adatközpontok összetettségéhez. A válaszadók 85 százaléka gondolja úgy, hogy az adatközpontok komplexitása a szerverek és alkalmazások növekvõ számának köszönhetõ. Továbbá 80 százalék a menedzsment során alkalmazott eszközök számának növekedését is megjelöli okként, és 72 százalék pedig az operációs rendszerek mennyiségének növekedését is felelõssé teszi az adatközpontok egyre bonyolultabbá válásáért.

A megkérdezettek 74 százaléka szerint az összetett környezetek kezelésénél az egyik legnagyobb problémát a létszámcsökkentés jelenti. A válaszadók 50 százaléka az emberi hibát említette az adatközpont váratlan leállásának egyik fõ okaként. A felmérésbõl az is kiderül, hogy a leállásokat leggyakrabban az alkalmazások hibája, emberi hiba vagy hardver problémák okozzák, mindez azt jelzi, hogy nagyobb mértékben központosított és automatizált eszközökre van szükség az alkalmazások elérhetõségének javítására.

Az IT szakemberek szerint egységes és modern megoldásokra van szükség

A válaszadók 80 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a kezelési eszközök növekvõ száma jelentõs kihívást jelent, így mindenképpen szükség lenne az egységesítésre, standardizálásra. Azoknak a válaszadóknak, akik átlagban kilenc szervert és alkalmazás-kezelési eszközt használnak, mintegy 56 százaléka tervezi az alkalmazott eszközök számának konszolidálását. Ennek legfõbb szempontjai pedig a funkcionalitás vagy a teljesítmény, a költségek, illetve az alkalmazott platform.

A folyamatoknak a bonyolultság csökkentésére történõ szabványosítása érdekében a válaszadóknak 99 százaléka tervezi az ITIL/ITSM alkalmazását. 18 százalékuk már alkalmazza, 52 százalékuk jelezte, hogy folyamatban van náluk, 20 százalék egy éven belül, 9 százalék pedig az elkövetkezõ 3 évben tervezi az alkalmazást.

Az IT szakemberek több megközelítést is alkalmaznak az adatközpontok bonyolultságának kihívásaival szemben

Az IT szakemberek az ITIL alkalmazása mellett további kezdeményezéseket is indítanak, vagy már indítottak az alábbi területeken:

  • A tárolás felosztása és erõforrás menedzsment (78 százalék)
  • Virtuális szerver menedzsment (80 százalék)
  • Tárolási kapacitás menedzsment (68 százalék)
  • Üzletmenet folytonosság és visszaállítás (68 százalék)
  • Alkalmazás elérhetõség (64 százalék)

A kutatás eredményei a szabványosítás növekvõ igényét jelzik

Az adatközpontok összetettségének leküzdésére a Symantec azt javasolja a vállalatoknak, hogy egyrétegû infrastruktúra szoftveren végezzék el a szabványosítást, amely minden nagyobb tárolási és szerver platformot támogat, így megvédhetik alkalmazásaikat és információikat, növelhetik az adatközpont szolgáltatási szintjét, növelhetik a tárolási és szerver kihasználhatóságot, és csökkenthetik a mûködési költségeket.

?Manapság az adatközpontok intenzív, és egyre növekvõ nyomás alatt állnak" – mondta Kris Hagerman, a Symantec Data Center Management csoport elnöke. ?Amennyiben az adatközpontok meg akarnak felelni a velük szemben támasztott elvárásoknak az átfogó védelem és a kulcsfontosságú alkalmazások elérhetõségének tekintetében, miközben költségvetésük sajnálatos módon egyre csökken, vissza kell szerezniük az irányítást az adatközpont felett, valamint meg kell állítaniuk az egyre növekvõ és eltérõ rendszerek és eszközök áradatát, amelyek már nem mûködtethetõek együtt. A Veritas adatközponti szoftver az iparág egyetlen olyan szoftvere, amely valóban több platformú, vagyis a vezetõ adatvédelmi, tárolás-kezelési és magas elérhetõséget biztosító megoldásaink minden jelentõs operációs rendszert, tárolási platformot és adatbázist támogatnak. Ez egy rendkívül hatékony fegyver az adatközpontok összetettségének legyõzésére."

A Data Center Report

A Data Center Report egy két részbõl álló tanulmány, amely bemutatja a legfõbb trendeket és kihívásokat az adatközpontok kezelésének területén. A kutatást 2007 áprilisában végezték, és elsõ részében több mint 500 válaszadót kérdeztek meg Észak-Amerika, Európa és az Ázsia-Csendes-óceáni térség piacain tevékenykedõ nagyvállalatok részérõl.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük