www.lg.huwww.lg.hu  

Az LG Electronics (LG), a szórakoztatóelektronikai és mobilkommunikációs termékek egyik vezető gyártója, bejelentette a 2008. szeptember 30-ával zárult három hónap auditálás nélküli konszolidált pénzügyi eredményeit. A vállalat a koreai wonban (KRW) megadott összegeket negyedévente az adott háromhavi átlagos középárfolyamon számítva amerikai dollárban (USD) is közli [1 USD = 1 063 KRW (2008. 3. negyedévében), 1 USD = 1 016 KRW (2008. 2. negyedéve), 1 USD = 928 KRW (2007. 3. negyedévében].

www.lg.huwww.lg.hu  

Az LG Electronics (LG), a szórakoztatóelektronikai és mobilkommunikációs termékek egyik vezető gyártója, bejelentette a 2008. szeptember 30-ával zárult három hónap auditálás nélküli konszolidált pénzügyi eredményeit. A vállalat a koreai wonban (KRW) megadott összegeket negyedévente az adott háromhavi átlagos középárfolyamon számítva amerikai dollárban (USD) is közli [1 USD = 1 063 KRW (2008. 3. negyedévében), 1 USD = 1 016 KRW (2008. 2. negyedéve), 1 USD = 928 KRW (2007. 3. negyedévében].

Forgalom és nyereség

A harmadik negyedévben a vállalat forgalma és üzemi nyeresége a vártnál nagyobb mértékben nőtt, mind világszerte, mind az anyavállalat szintjén.

A forgalom 21,2 százalékkal 12,01 trillió KRW-re (11,30 milliárd USD), az üzleti nyereség pedig 58 százalékkal 571 milliárd KRW-re (537 millió USD) emelkedett világszerte, amely az előző év azonos adatát 1,2 százalékponttal meghaladó, 4,8 százalékos haszonnak felel meg.

Az anyavállalatot tekintve még nagyobb a növekedés: a forgalom 21 százalékkal 6,887 trillió KRW-re (6,479 milliárd USD) nőtt, az üzleti nyereség pedig elérte a 338 milliárd KRW-t (318 millió USD), amely az előző év azonos időszakának 265 százaléka. A haszon 4,9 százalék volt, amely ez előző évnél 3,3 százalékponttal mutat magasabb értéket.

A vállalat tiszta nyeresége ugyanakkor 25 milliárd KRW (24 millió USD) volt, ami az előző évi adatnál 314 milliárd KRW-vel kevesebb, a más pénznemekben számított tartozások és kötelezettségek átváltási vesztesége, a külföldi leányvállalatok beszámítható pénzügyi eredményének 125 milliárd KRW összegű csökkenése, valamint az LG Display (NYSE: LPL, KRX: 034220) vállalkozásba fektetett összeg miatt.

Az egyes üzletágak nemzetközi üzleti teljesítménye

A Mobile Communications Company forgalma 3,815 trillió KRW (3,589 milliárd USD) volt, ami 2008. második negyedévéhez képest 29,9 százalékos növekedésnek felel meg. A mobiltelefonok értékesítéséből 3,514 trillió KRW (3,306 milliárd USD) folyt be, ami 40,8 százalékkal több mint egy évvel korábban. A negyedévben 23 millió készülék talált gazdára, ami az előző év azonos időszakához képest 5 százalékos növekedést jelent, az ez év második negyedévéhez viszonyítva ugyanakkor 17 százalékos visszaesést, ami az Indiában és a feltörekvő piacokon tapasztalható gyengébb keresletnek tudható be. A mobiltelefon üzletág üzemi nyeresége továbbra is kétszámjegyű, 11,5 százalékos, köszönhetően a csúcstechnológiát képviselő „Secret", „Viewty" és különféle QWERTY sms telefonok iránt az Egyesült Államokban mutatkozó növekvő érdeklődésnek.

A negyedik negyedévben várhatóan nő az értékesített készülékek száma, így az üzletág eléri a 100 millió készülékre vonatkozó éves célt, a nyereségesség pedig továbbra is kétszámjegyű lesz. A következő negyedév során mutatkozik be a 8 megapixeles fényképezőgépet tartalmazó „Renoir", a „PRADA phone by LG" második verziója, és a középkategóriás, teljes érintőképernyős KP500.

A háztartás-elektronikai készülékeket gyártó Digital Appliance Company forgalma 15,4 százalékkal, 3,215 trillió KRW-re (3,024 milliárd USD) nőtt az előző év azonos időszakához képest, a gazdasági recesszió miatti lassulás ellenére, a légkondicionáló készülékek és mosógépek iránt a feltörekvő piacokon mutatkozó folyamatos keresletnek köszönhetően. A 4,2 százalékos működési nyereség az előző év azonos időszakának 5,4 százalékához képest csökkenés, amit a nyersanyagok árában bekövetkezett drágulás magyaráz.

A Digital Display Company forgalma 21,5 százalékkal 3,852 trillió KRW-re (3,624 milliárd USD) ugrott, mely a laposképernyős tévék iráni növekvő keresletnek (bevétel alapján az előző év hasonló időszakához képest 55% az LCD tévék, és 10% a plazmatévék esetén) köszönhető. A plazmamodulok forgalma 7 százalékkal csökkent. Az első negyedév változó nyereségességét követően az üzletág a harmadik negyedévben ismét 16 milliárd KRW (15 millió USD) üzemi nyereségről számolhat be.

A Digital Media Company forgalma az előző év azonos időszakához viszonyítva 6,6 százalékkal, 1,104 trillió KRW-re (1,039 milliárd USD) nőtt, a valamennyi termék, azon belül elsősorban az Egyesült Államokban a set-top boxok és biztonsági termékek, illetve a Blu-ray lejátszók és az autóba építhető eszközök iránt mutatkozó folyamatosan növekvő keresletnek köszönhetően. Az üzemi nyereség 37 milliárd KRW-re (35 millió USD), 3,3 százalékra nőtt, az elsődlegesen az autóipar számára fejlesztett eszközök piacán korábban tapasztalt csökkenő részesedés visszafordításának köszönhetően.

www.lg.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük