Az UNIQA Biztosító viharjelző szolgáltatása
Magyarországon egyedülálló viharjelző szolgáltatást vezetett be az UNIQA Biztosító. A szolgáltatás megindulását sajtókonferencián jelentették be 2009. január 13. -án, ahol részt vett Ertl Pál, az UNIQA Biztosító igazgatósági tagja és dr. Michael Fassnauer, a rendszert üzemeltető osztrák UBIMET GmbH ügyvezető tulajdonosa. Ők mutatták be a Magyarországon egyedülálló szolgáltatást.
Magyarországon egyedülálló viharjelző szolgáltatást vezetett be az UNIQA Biztosító. A szolgáltatás megindulását sajtókonferencián jelentették be 2009. január 13. -án, ahol részt vett Ertl Pál, az UNIQA Biztosító igazgatósági tagja és dr. Michael Fassnauer, a rendszert üzemeltető osztrák UBIMET GmbH ügyvezető tulajdonosa. Ők mutatták be a Magyarországon egyedülálló szolgáltatást.
Elmondták, a Viharjelző Rendszer különlegességét az adja, hogy nem a korábbról ismert országos, illetve városokra lebontott előrejelzést biztosítja, hanem az ügyfelek által megadott irányítószám alapján küld információt sms-ben és e-mailben a várható időjárási jelenség típusáról és mértékéről.
Az exkluzív szolgáltatást az UNIQA un. MultiPartnerei (minimum 2 szerződéssel rendelkező ügyfelei), ill. casco biztosítással rendelkező lakossági ügyfelei vehetik igénybe. A Viharjelző Rendszer a kármegelőzést segíti, ezért a szolgáltatásra feliratkozott ügyfelek díjmentesen vehetik igénybe.
Általános jelenségnek tekinthető a szeszélyessé váló, egyre kiszámíthatatlanabb időjárás, mind gyakoribbak a heves záporok, az orkánerejű szelek, a kiszámíthatatlan telek tartós havazással, fagy és tükörjég tavasszal és ősszel, az okozott károk is mind nagyobbak.2003-ban világszerte 70 milliárd dollár kár származott ilyen eseményekből (19 milliárd volt biztosított),a 2008-as adatok már 2 ezer milliárdról szólnak.
Régiónkban a 2007-es tátrai vihar 100 hektár erdőt tarolt le, az augusztus 20-ai vihar tragikus eseményeire jól emlékszünk…. 2007-ben 320 millió Ft idevágó kár mutatkozott az Uniqa-nál.
A veszélyes helyzetekre figyelmeztető, kellő időben érkező információk életet menthetnek, jó esély nyílik velük a személyes vagyontárgyakban keletkező károk megelőzésére.
Az UNIQA Biztosítót ez a meggondolás vezette az új, viharjelző szolgáltatás bevezetésekor; segíteni kívánt ügyfeleinek a szélsőséges időre való felkészülésben, előrejelzéseket kívánt küldeni az ügyfelek mobiltelefonjára, ill. számítógépére.
A megfogalmazott szélsőséges időjárási kitételek:
Erős vihar: heves szélvihar veszélye, 100 km/órát meghaladó széllökésekkel.
Zivatar: heves vihar veszélye heves esőzéssel, esetleg jégesővel.
Intenzív eső: nagy mennyiségű csapadék veszélye (50/100 mm 24-48 óra alatt).
Erős havazás: 10/15/25 cm hó leesése 6/12/24 óra alatt.
Ónos eső: mérsékelten erős, azonnal lefagyó eső veszélye.
Az Uniqa megoldása
Az UNIQA, meteorológiai területen nagy tapasztalattal rendelkező partnerével, az UBIMET időjárás-riasztási központtal (korábbi nevén Meteomedia) együttműködve biztosítja az új szolgáltatást; az UBIMET korszerű előrejelző szoftverekkel folyamatosan értékeli az időjárási adatokat, ebből nyeri az elküldendő információt az ügyfél lakóhelyére, a közelgő szélsőséges időjárási jelenség típusára és mértékére vonatkozóan.
Dr. Michael Fassnauer , az UBIMET ügyvezető tulajdonosa a tájékoztatón elmondta: az év minden napján, napi 24 órában öt meteorológus munkatársuk elemzi a hazai és nemzetközi időjárási állomások, műholdak, radarállomások adatait és az időjárási modelleket. Az ügyfeleket e-mailben és sms-ben is értesítik a várható időjárási jelenség jellegéről és intenzitásáról.
A megadott irányítószám bármikor tetszőlegesen módosítható.
Ertl Pál, az UNIQA Biztosító igazgatósági tagja rámutatott, ügyfeleik számára új, a piaci igényekhez igazodó, kiemelkedő minőségű szolgáltatásokat kívántak nyújtani. A Viharjelző Rendszer Ausztriában elnyerte az ügyfelek tetszését, a szomszédos országban már 260 ezer lakossági ügyfél használja az UNIQA viharjelző szolgáltatását. Arra számítanak, hogy Magyarországon is hasonlóan kedvező lesz a fogadtatás.
Hogyan lehet jelentkezni?
A szolgáltató honlapján, vagy ügyfélirodában, ill. alkusznál; az alap ügyfél-azonosító adatok, majd a mobiltelefon szám és az irányítószám megadásával. A sikeres regisztrációról visszajelzés érkezik SMS-ben és-vagy e-mailben.
T: 36-1 238-6000
A biztosító tanácsai vészhelyzetre:
Vihar esetén rögzítsük, vagy vigyük fedél alá a szabadban lévő, megóvni kívánt tárgyakat.
Ne parkoljunk járművel fák közelében. Kerüljük az erdőn át vezető utakat.
Hóesés idején csak a legszükségesebb esetben száljunk autóba, vezessünk különösen óvatosan, ügyeljünk a szükséges téli felszerelésre.
Ónos esőben lehetőleg ne használjuk az autót. Tartózkodjunk az erdei sétáktól, mivel a fák könnyen kicsavarodhatnak ilyenkor.
Heves esőzés esetén helyezzük biztonságba fontos tárgyainkat és az autót, ha olyan helyen parkol, amelyet eláraszthat a víz. Ellenőrizzük, hogy nem tömődtek-e el a lefolyók és az ereszcsatornák.
Zivatar és jégeső esetén ne keressünk menedéket fák alatt, lehetőleg ne tartózkodjunk a szabadban és ne használjunk telefont, vagy más elektronikus berendezést. A járműveket vigyük fedett helyre (garázsba, vagy pl. híd alá), ill. a szabadban fedjük le takaróval vagy ponyvával.
Harmat Lajos