Boot Düsseldorf: Óriásyachtok – tervek és modellek
Minden esztendőben hatalmas látogatói érdeklődés övezi a Boot Düsseldorf kiállításon a megayachtok bemutatóját. Talán azért, mert ezek majdnem úgy viszonyulnak a hajózás egészéhez, mint az ürhajók a repüléshez. Ugyanis ha valamilyen új megoldás, vagy hight tech alkalmazás elkészül azt itt biztosan használatba veszik.
Minden esztendőben hatalmas látogatói érdeklődés övezi a Boot Düsseldorf kiállításon a megayachtok bemutatóját. Talán azért, mert ezek majdnem úgy viszonyulnak a hajózás egészéhez, mint az ürhajók a repüléshez. Ugyanis ha valamilyen új megoldás, vagy hight tech alkalmazás elkészül azt itt biztosan használatba veszik.
Az óriásyachtok hagyományosan a Halle 6-ban, hatos számú nagy kiállítási csarnokban várják a Nagyérdeműt, itt most pontsan 60 darab sororakozik. De a 7-es és a 7/a csarnokban is néhány darab kábítja az arra járót.
A vitorlásyachtok
Ha ezekről a nagyyachtok világában beszélünk, soha sem gondoljunk holmi balatoni vitorlásokra. Képzeljük el inkább a történelmi kaladfilme hatalmas vitorlásait, vagy annak némileg szerényebb változatait, a mai technológiával újragondolva és a legkorszerűbb anyagokból, elektronikákból megépítetten. Ide tartozik a Bremerhavener Konstruktionsbüro hajója a Baltic 112' amely 2011 nyarára már elkészül, egy finn hajógyárral kőzösen, teljesen kézműves hagyományok alapján . (Halle 7a, Stand C 08). A 112' kis hajónak számít, amit a Baltikum viszonyaira méretteztek. A luxus volt az egyértelmű céla ennek, a regattaversenyeken indítható, illetve luxushajóként használható tengeri vitorlásnak: A hajó és belső tere mahagóni, a maga természetességében, minden szinezés nélkül. 93 tonnás.
Az Oyster Marine aAngliából szövetségben a Naval Architekturbüro Dubois készítette el az Oryster sorozat legújabb darabjait Oyster 100 und eine Oyster 125 zu entwerfen. A superyacht a legmodernebb kompozit anyagokból készült, 30,92 méter hosszú és 105 tonnás
Southern Wind, szitén egy érdekes hajógyár, mégpedig Dél-Afrikában, de teljesen olasz menedzsmenttel.(Halle 7A, Stand E 22). Akik termékeiket a fitalabb Bruce Farr valamint Dirk Nauta koncepciója alapján fejlesztik – Így készült el a Cruiser Racer SW 94‘, valamint a SW 110‘ és a SW 120‘.
Mindezek mellett az aluminiumhajók is fejlődnek. Ennek tipikus példája a Brune Yachtbau által készített hajók, amiket a Halle 7 f Stand C 31 – tervként mutatnak be. A bemutatott tervek alapján teljesen alumínium testű hajóként valószínűleg még 2009-ben elkészül a Brune 59‘ Explorer amely először egy világkörüli teszt útra indul a Düsseldorfer Yachtclub szervezésében.
Katamaránok
A katamaránépítő cégek közül nagyon jól cseng a Sunreef Yachts hajógyártó cég neve Gdansk-ból.. Számos motoroskatamaránt mutatnak be, amelye inkább konfortos, semmint a verseny vitorlázást . Ilyen az általuk készített 70' Power amelllyel egy ötfős család világkörüli útra indulhat. 102' DD Motor Katamaran a Flybridge megoldással rövidesen kész lesz egy másikat a 114' építik Mindharom modell és még vitorlás katamárnok is a cégtől a standjukon láthatóak.(Halle 7, Stand C 27)
Motoryachtok
Magyarországon a gazdagság szinonímája. Időnként előjön a magyar adóügyi biztos ötlete, hogy ezeket agyon kellene adóztatni, hiszen a gazdagságot csak úgy sugalklják. De heéz dolga lenne, ugyanis a gazdag vásárlók a hajó megrendelésekor már lekötnek kikötőhelyet és hajóbejegyzést a világ valamely adómenets szogletében. Igy jogilag teljasen tisztán hajozhatnak valamely olcsó zászló alatt.
Az olasz Fipa Italiana-Gruppe (Halle 7a, Stand E 18) információsstandon várja a megrendeléseket, két új fejlesztésükrül számoltak be: a Maiora, AB és a CBI Navi fmindkettő az 53 méter hosszú kategóriából.
Az alkalmazott higt tech miatt érdekes a belgiumi Flanders Yachting fejlesztése akik 8 m hosszú hidrogén üzemanyag m,eghajtással működő hajó tervét mutatta be. (Halle 7a, Stand E 30). Erre mindig az a kérdés: egy egzotikus országban vajon honnan tankol hidrogént?