A székházat eladják? De mi maradunk: Csökkenteni kell az utaslétszámot! Rendnek kell lenni! a MI rendünknek!A székházat eladják? De mi maradunk: Csökkenteni kell az utaslétszámot! Rendnek kell lenni! a MI rendünknek!A II. kerület Gábor Áron utca lakói szeptember 5-én civil akció keretében jelképesen is jelezték, hogy nem kérnek a BKV 91-es meghosszabbított buszjáratából.  A BKV ésszerűtlen döntése ellen tiltakozók a buszmegállót jelző táblákra fekete zsákokat és „Köszönjük, nem" feliratokat helyeztek el.

A székházat eladják? De mi maradunk: Csökkenteni kell az utaslétszámot! Rendnek kell lenni! a MI rendünknek!A székházat eladják? De mi maradunk: Csökkenteni kell az utaslétszámot! Rendnek kell lenni! a MI rendünknek!A II. kerület Gábor Áron utca lakói szeptember 5-én civil akció keretében jelképesen is jelezték, hogy nem kérnek a BKV 91-es meghosszabbított buszjáratából.  A BKV ésszerűtlen döntése ellen tiltakozók a buszmegállót jelző táblákra fekete zsákokat és „Köszönjük, nem" feliratokat helyeztek el.

Döntés igényfelmérés és hatásvizsgálat nélkül

A buszjárat elindítását igényfelmérés és hatásvizsgálat nem előzte meg. A menetrend kialakítását semmilyen előzetes igényfelmérés és hatásvizsgálat nem előzte meg. A tömeges igényt sem a II. kerületi önkormányzat, sem a BKV nem tudta igazolni (a teljes levezés megtekinthető a gaboraronutca.blogspot.com címen). A tiltakozó Gábor Áron utcai lakók úgy gondolják, hogy az életminőséget alapvetően befolyásoló felelős döntések az érintett állampolgárok megkérdezése és igényeinek pontos felmérése nélkül nem születhetnének.

Félezer tiltakozó az ésszerűtlen döntés ellen

Az érintett útszakasz lakói által kezdeményezett tiltakozáshoz eddig a környék mintegy félezer lakója – köztük egy bölcsőde is – csatlakozott, követelve a döntés azonnali felülvizsgálatát. A lakók határozott álláspontja szerint a jobbára 2×1 sávos, rendkívül meredek Gábor Áron utcában a buszközlekedés megindítása – a jelentősen növekvő zaj- és környezetszennyezés, az állandósuló forgalmi dugók és a fokozott balesetveszély miatt – nemcsak az utcában és a környéken élők életminőségét rontja jelentős mértékben, hanem megnöveli az egész budai hegyvidék környezeti terhelését és lassítja a helyi és az átmenő forgalmat

Az utastájékoztatás hiánya

A Fővárosi Önkormányzat Városüzemeltetési Bizottsága a BKV javaslatára augusztus 27-ei ülésén úgy döntött, hogy szeptember 6-tól két buszjárat is fog közlekedni a II. kerületi Gábor Áron utcában. A BKV minderről 1 nappal az új menetrend életbe lépése előtt még nem tájékoztatta az utasokat.  A VEKE honlapjáról származó információk alapján a mai 91-es vonal (a Nyugati pályaudvartól) megosztva közlekedik, részben 91-es jelzéssel a Gábor Áron utca – Szilágyi Erzsébet fasor vonalon a Moszkva térig, részben 291-esként a Gábor Áron utca – Budagyöngye – Szépilona érintésével a Libegőig jár. Ez utóbbi járat elindításával párhuzamosan a korábban a Moszkva térről a Libegőig közlekedő 158-as busz megszűnik. Ezek a járatok csúcsidőben 15-15, napközben és hétvégén 20-20, este 30-30 percenként fognak járni.

Miért nem támogatják a II. kerületiek Szent János Kórházba történő eljutását? És mi a problémájuk a Libegőig közlekedő járattal?

A tiltakozók természetesen nem a János Kórház megközelíthetővé tétele ellen emeltek szót, de nem látják sem az igények oldaláról alátámasztottnak, sem környezeti szempontokból (zaj- és szmogszennyezés, balesetveszély növekedése, stb.) védhetőnek, hogy az egyébként is zsúfolt és meredek Gábor Áron utcán 15-20 perces gyakorisággal buszjárat közlekedjen. Kiváltképp nem tartják indokoltnak a 291-es járat elindítását, amely a Libegőhöz vezetne, hiszen a Libegő megközelítése a Moszkva térről eddig is megoldott volt a (megszüntetni tervezett) 158-as busszal.

Milyen konkrét javaslataik vannak a Szent János Kórházba való eljutásra?

A Gábor Áron utcai lakosok megértik és támogatják a kerület belső részeiben lakó idős és beteg emberek azon igényét, hogy a János Kórházat az eddiginél egyszerűbben tudják megközelíteni.  Javaslatunk szerint egy kisebb méretű (pl. Várbusz) és ritkábban közlekedő kórházi céljárat elindítása is jobb megoldás volna a jelenleg tervezettnél, amely a kerületi orvosi rendelők érintésével (esetleg előzetes bejelentés mellett házhoz hívással is) közlekedhetne.

Az önkormányzat a napokban azt nyilatkozta, hogy csupán néhány lakó tiltakozásáról van szó?

A környék több mint 500 lakója által már aláírt tiltakozó ívek alapján nem igazán megalapozott az az állítás, hogy „10-20 hangoskodó tiltakozik a többségi akarat érvényesülésével szemben" – a valóság ezzel szemben az, hogy a tiltakozók aláírásaival szemben mind ez ideig egyetlen olyan dokumentumot, igényfelmérést, lakossági beadványt sem láttunk, amely az állítólagos „többség" megkérdezését és véleménynyilvánítását bizonyítaná.

Mit szólnak ahhoz, hogy egy internetes hírportál szerint a BKV arra készül, hogy a Gábor Áron utcában lakók által az elmúlt öt évben felhalmozott, több mint ezer büntetésből származó összesen 4,5 millió forintos bírságok fizetési meghagyásait hamarosan postázza az érintetteknek?

Ha a hír igaz, véleményünk szerint finoman szólva nem elegáns, durvábban fogalmazva mérhetetlenül kisstílű a BKV reakciója, amellyel az érdekeik védelmében szót emelőket a környékbeli bliccelőkkel azonosítja. A jegy nélkül utazókat természetesen meg kell büntetni, de nem látjuk be, hogy az a tény, hogy a Gábor Áron utcai lakosok is közlekednek BKV-val, sőt bliccelő is akad köztük, milyen logika mentén támasztja alá a tervezett buszjárat elindításának jogosságát. Ellenkezőleg: éppen azt bizonyítja, hogy noha a Gábor Áron utcai lakók annak ellenére szót emelnek a környezetszennyező, balesetveszélyes és forgalmi fennakadásokkal fenyegető új járattal szemben, hogy egyébként közülük is sokan igénybe veszik a BKV egyéb járatait.

 

Blog: http://gaboraronutca.blogspot.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük