Compleo: Cisco és T-Systems a kisvállalatokért
A 11. Cisco Expo november 19-20. között zajlott Budapesten. A rendezvény során a Cisco Magyarország és a T-Systems a kis- és középvállalatok számára kidolgozott közös, támogató megoldást mutatott be Compleo néven.
A 11. Cisco Expo november 19-20. között zajlott Budapesten. A rendezvény során a Cisco Magyarország és a T-Systems a kis- és középvállalatok számára kidolgozott közös, támogató megoldást mutatott be Compleo néven.
A két cég innovatív szolgáltatási konstrukcióban oldja fel a KKV-k informatika-alkalmazási, szolgáltatással kapcsolatos gondjait; közös új szolgáltatásban biztosít
-szimmetrikus szélessávú internetet,
-hangcsomag-szolgáltatást,
-LAN szolgáltatást, számítógépes hálózatüzemeltetést,
-IP -alközponti szolgáltatást, kihelyezett modern irodai készülékekkel,
-tűzfal szolgáltatást,
-menedzselt szolgáltatásokat
ALAP-szolgáltatásként, ill.
VÁLASZTHATÓ szolgáltatás;
-analóg fővonali szolgáltatás,
-IP-telefonszolgáltatás alap, emelt és prémium kategóriában,
-távolihozzáférés szolgáltatás,
-hálózatimonitoring szolgáltatás,
–egyedi szakértői szolgáltatások.
Tehát egységes üzenetküldés, hangposta, ügyfélkapcsolati alkalmazások (service desk és monitoring),
internet feletti, biztonságos IPSec-VPN alapú adatátvitel, audio- és videolehetőségek,
interaktív konferenciamegoldások, jelenléti (presence) és mobilitási megoldások érhetők el a csomagokkal.
Mindez kezdeti beruházás nélkül, jól tervezhető havidíj ellenében, 3 éves elkötelezettséggel, a hazai piacon elsőként, november 1-től, „dobozos" termékként. Az ügyfelek felé a havidíjas szolgáltatás-sort, a kommunikációs és informatikai csomagot a T-Systems képviseli.
A műszaki háttér gerince a Unified Communications 500 jelű kommunikációs megoldás-doboz, ezt a Cisco biztosítja. A Cisco-technológián alapuló megoldás szélessávú internetet, IP telefonszolgáltatást, alközponti és számítógépes hálózatüzemeltetést, biztonsági funkciókat és modern irodai készülékeket nyújt, kezdeti beruházás nélkül, tervezhető havidíjért, hozzávetőlegesen munkaállomásonként havi 5-15 ezer Ft-ért, a rendszer különböző paramétereitől függően.
A szolgáltatás-ár mátrixban S, M, L, XL jelű csomagok szerepelnek 8, 16, 32 és 48 IP telefonra.A hívások költsége telephelyek között 0 Ft., más viszonylatban 1 Ft. Mobilok hívása 34 Ft-ba kerülhet.
Mi indokolta a megoldás piacra vezetését?
A Bell Research kutatása során kiderült; a szóbanforgó szolgáltatásoknak mintegy 15 ezer szervezet lehet ügyfele, az ezeknél működő mintegy 455 ezer PC-ből közel 400 ezer van hálózatba kötve.
A 44 ezer telephelyből mintegy 31 ezernél található helyi informatikai hálózat, így az összes telephely kb. 70%-nál van legalább 2 számítógép „összekötve". Ennek ellenére a szervezetek ¾ része csak 1 telephelyen üzemeltet
LAN-t, és az összes PC-nek mintegy 85%-a található a központokban.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a lehetséges szolgáltatásokat a kis- és középvállalkozások 46%-a vonzónak találja, ha egyszerűsödik az adminisztráció, egykapus kiszolgálásra nyílik lehetőség, tervezhető felállásban.
Számos észrevétel érkezett a szolgáltatás minőségére, innovativitására vonatkozóan is.
Nemzetközi kutatások kimutatták, az IP-alapú egységes kommunikációs alkalmazásokat használó szervezetek alkalmazottanként 32 percet takarítanak meg naponta, pusztán azzal, hogy a csapattagok hatékonyabb távközlési eszközöket alkalmaznak.
Ismeretes, hogy a kis- és középvállalatok versenyképességüket hatékonyság-javítással tarthatják fenn, ebben pedig az informatikának kulcsszerepe lehet. Az idevágó beruházások kezdeti költségigénye, a legtöbb kiscégnél az informatikai szakemberek hiánya és a szervezéshez szükséges jelentős erőforrások miatt a KKV fejlesztések legtöbbször nem valósíthatók meg.
Az ajánlott megoldás
A gondokat a T-Systems Cisco-technológián alapuló új megoldása tudja feloldani, mellyel a cégek néhány hét alatt hozzájuthatnak az azonnal használatba vehető, teljeskörű kommunikációs rendszerhez, havi átalánydíj ellenében, a meglevő megoldásoknál mintegy 20%-kal olcsóbban, munkaállomásonként 5-15 ezer Ft-ért, a rendszer paramétereitől függően.
Az előfizető olyan egységes, IP-alapú üzleti kommunikációt kap, amely már akár néhány alkalmazottal működő cég számára is hatékony megoldást biztosít.
A két együttműködő cég olyan vállalkozásoknak és intézményeknek ajánlja mindezt, amelyek egyetlen szolgáltatótól kívánják igénybe venni az irodai munkához szükséges szolgáltatásokat, hogy csökkentsék az adminisztrációt és egyszerűbben tarthassák a kapcsolatot a rendszer kiépítése, módosítása és hibaelhárítás esetén.
Mindenkinek ajánlják tehát, akik csökkenteni szeretnék informatikai, távközlési kiadásaikat, ill. éppen technológiai váltáson, korszerűsítésen gondolkoznak, vagy szeretnék kihasználni az IP-telefónia által kínált előnyöket.
Az egységes, IP alapú műszaki háttér előnye, hogy nem merülhetnek fel kompatibilitási problémák az egyes egységek között, a távfelügyelet révén csökken a rendszer leállásából adódó kiesés, a szolgáltatás a szervezeti változásoknak megfelelően, rugalmasan módosítható, az üzleti folyamatok által igényelt adatbiztonsághoz, védelemhez és szabályozáshoz pedig biztosítható a szükséges mélységi védelem.
A szolgáltatás alapját jelentő Cisco UC 500 egységes kommunikációs rendszerrel kialakítható a cégek integrált hang-, video- és adathálózata. A vezetők és az alkalmazottak biztonságosan csatlakozhatnak az irodához amikor úton vannak, vagy amikor otthonról dolgoznak. A szolgáltatással telepített IP-telefonokkal nemcsak a hagyományos telefonszolgáltatások érhetőek el, de olyan többletfunkciók is, mint a személyes telefonkönyv, hangposta, intelligens hívásátirányítás és a hívócsoportok kialakítása.
A korszerű IP-technológiával további IP-alapú alkalmazások is bevezethetők, mint a vállalati címtár-integráció, a hangposta- és e-mail integrációja, az adatbázisból való tárcsázás, a táv- és csoportmunka, videotelefonálás.
Mobil kapcsolatokat, köztük a Cisco IP technológiáját a berendezés kb. 30 méteres körön belül tud kezelni, ill.
illeszthető hozzá a Nokia duál-módú technológiája.
Outlook integráció is biztosított.
Király István, a T-Systems marketing igazgatója szerint az új szolgáltatásnak köszönhetően a kis és közepes méretű vállalkozások teljes energiájukat alaptevékenységükre fordíthatják oly módon, hogy közben nem halmozódik az informatika hiányából adódó hátrányuk, hanem éppen annak meglétéből profitálhatnak napi valóságként. A tervezhető költségek, a szolgáltatásokkal kapcsolatos adminisztráció csökkenése, valamint a megbízhatóan működő rendszer összessége figyelemre méltó olyan előnyöket biztosít a versenyben.
Vass Gábor, a Cisco Magyarország partnerkapcsolati és marketing igazgatójának véleménye; a menedzselt szolgáltatások működése annyira kézenfekvő, hogy alkalmazásuk a kisebb cégek informatikájában és kommunikációjában magától értetődőnek kell lennie.
A Cisco fejlesztései hosszú idő óta a különböző céges adatok, tartalmak és szolgáltatások bárhol, bármikor és bármilyen eszközön való elérésére irányulnak. Vagyis; legyen távoli hozzáférés és biztos, folyamatos üzem.
Ennek szellemében dolgozták ki a Unified Communications megoldást, ami megfelelő technológiai alapot és funkciókat biztosított, együtt a T-Systems rendszerintegrációs tapasztalatával és szolgáltatói hátterével, egy valóban kézenfekvő szolgáltatás létrejöttéhez.
A kínált megoldás Európában is egyedülálló kezdeményezésként segíti a KKV-ket.
A két cég közötti eredményes együttműködés elismeréseként, a szolgáltatás kifejlesztése során alkalmazott innovatív piaci megközelítésért a Cisco közép-európai régiója elismerésben részesítette a T-Systems-et.
Az erről szóló oklevelet a 11. Cisco Expón Vass Gábor, a Cisco Magyarország partnerkapcsolati és marketing igazgatója adta át Király Istvánnak, a T-Systems marketing igazgatójának.
A Cisco Systemsről
A Cisco Systems, Inc.(NASDAQ: CSCO) az internetes hálózati piac vezetője.
Cisco-berendezéseket Európában a Cisco Systems International BV, a Cisco Systems, Inc, teljes tulajdonú leányvállalata szállít.
Harmat Lajos