Dell – 2008-as termékek magyarországi bemutatkozása
11 perc olvasás2008. április 4-én mutatta be Magyarországon a Dell cég új blade-szerverét, a PowerEdge M1000e modellt, amely hatékony energia-felhasználásával és rugalmasságával új szintet fogalmaz meg a PowerEdgeTM M-sorozatban, valamint az EqualLogic tárolórendszert és a DELL ProSupport szolgáltatást.
2008. április 4-én mutatta be Magyarországon a Dell cég új blade-szerverét, a PowerEdge M1000e modellt, amely hatékony energia-felhasználásával és rugalmasságával új szintet fogalmaz meg a PowerEdgeTM M-sorozatban, valamint az EqualLogic tárolórendszert és a DELL ProSupport szolgáltatást.
A bemutatót Damján Tamás, a Dell Magyarország vezetője, Kovács Tamás, a Dell Magyarország Enterprise Business Managere és az amerikai anyacég megjelent vezetői, Bassein Ghoussini, szerverszolgáltatásokért felelős vezető, Kenneth Williams, szerver-megoldások vezetője, és Tim Bird , a háttértárolók felelős vezetője tartották.
Damján Tamás ügyvezető a 2007. év hazai eredményeiről szólva elmondta, 2007-ben a hazai leányvállalat eladásai 2006-hoz képest 70%-al növekedtek. Az utolsó évnegyedben a Dell az élen végzett a kiszolgáló-gépek hazai forgalmazásában. A Dell nemzetközi tapasztalataira alapozva, a már jól bevezetett szolgáltatások pandantjaként hazánkban is beindul a cég szolgáltatási üzletágának működtetése. A magyarországi beruházást 2 millió dollár segíti. A Dell hazai logisztikai partnere az UPS, szerviz-partnere továbbra is a Getronics.
A PowerEdge M-sorozatot alapjaitól kezdve a Dell Energy Smart technológiával tervezték, a fejlesztés során 30 szabadalmat jegyeztek be. A tájékoztatás szerint az új fejlesztések legnagyobb előnye; alkalmazásukkal az ügyfelek egyszerűsíthetik információs technológiájukat, illetve környezetkímélőbbé tehetik adatközpontjaikat.
Eric Velfre, a Dell EMEA régióért felelős vállalati igazgatója szerint; a piacon eddig szereplő elérhető Blade ajánlatok sokat ígértek, de alkalmazásukkal az ügyfelek nem kaptak megfelelő választ a költségek növekedésével és az adatközpontok bonyolultságával kapcsolatos gondjaikra.
A PowerEdge M-sorozat kiemelkedően energia-takarékos megoldás, amely rugalmassága, könnyű kezelhetősége révén adja meg a választ ezekre a kérdésekre. Alkalmazásával az ügyfelek teljes mértékben képesek kihasználni számítógépük teljesítményét, miközben a felhasznált energia mennyisége alacsonyan marad, adatközpontjuk összetettsége és kiterjedtsége pedig csökken. Összehasonlításban, a PowerEdge M-sorozat 19%-al fogyaszt kevesebb áramot és 25 százalékkal nyújt jobb watt-teljesítményt, mint pl. a HP BladeSystem c-osztályú megoldásai. Az IBM BladeCenter H sorozathoz hasonlítva pedig az M-sorozat 12%-al százalékkal kevesebb energiával működtethető és 28%-al nagyobb watt-teljesítményt nyújt.
Tehát, a Dell Energy Smart technológiájára épülő PowerEdge M-sorozat segítségével csökkenthető az energia és a hűtés költsége, miközben növelhető a szerver kapacitása. Az M-sorozat ólommentes változatban is kapható, ez az ún. "green IT" megoldás segít a környezetkárosítás mértékét a legkisebb mértékre szorítani.
A PowerEdge M1000e 10 egység méretű szekrény 16 db blade-szervert tud befogadni. Elsősorban a Dell PowerEdge M600 és M605 blade-szerverekhez optimalizálták, támogatja a kétmagos Intel® Xeon® és a négymagos AMD OpteronTM processzorokat. Az M600 és M605 blade szerverek alkalmazásával 60%-al nagyobb gépsűrűség érhető el, mint a hagyományos egy-egység méretű kiszolgálók.
A Dell PowerEdge M1000e csatlakozási felületeinek bővíthetősége az iparág legjobbjai közé tartozik rugalmasságával, alacsony összköltségű megoldásával, ami szinte minden adatközpont esetében előnyös:
-bővíthető Ethernet blade switch, a Layer 3 Dell PowerConnect M6220, 4 darab 1Gb/s sebességű felcsatlakozási port,valamint opcionálisan bővíthető portok összefűzésre, vagy 10 Gb/s sebességű felcsatlakozási port;
-három Cisco Ethernet kapcsoló opció, amely lehetővé teszi az ügyfél számára a választást az 1Gb-os portok, az 1Gb-os portok és az összefűző portok, vagy az 1Gb és a 10Gb és összefűzés között,
-a Cisco Infiniband kapcsolója is elérhető; két Brocade FC4 Fibre Channel csatlakoztatási lehetőséggel a felhasználó választhat a szabványos FC4 switch, vagy az alacsony költségű Port aggregator között, mindez leegyszerűsíti a konfigurálást és szinte minden SAN rendszer felé átjárhatóságot biztosít,
-FC4 Host Business Adapterek a Qlogic-tól és az Emulex-től, valamint Infiniband mezzanine Card a Mellanox-tól,
-Fibre Channel és Ethernet Pass Through opciók azon felhasználóknak, akik már rendelkeznek saját switch infrastruktúrával, beleértve az olyan Ethernet Pass Through modulokat is, amelyek 10/100/1000Mbp/s-os műveletet is támogatnak.
A Dell PowerEdge M-Sorozat Ethernet FlexIO switch-et használ, összesen akár hat I/O modul igény szerinti felcsatlakozást és összefűzést tesz lehetővé. Specifications – I/O modulok
Egyszerűsített felügyelet
A Dell's OpenManageTM rendszer felügyeleti megoldása a PowerEdge M-sorozatokon is elérhető, a könnyen használható felügyeleti eszközök segítik csökkenteni az ügyfelek költségeit, egyszerűsíteni számítógép-használatukat. Segítségével az ügyfelek teljesebb képet kapnak adatközpontjaikról, jobban megérthetik az infrastruktúrát, időzíthetik a rendszerüket és az IT-döntéseket még több információra alapozhatják.
A Dell kiterjesztett felügyeleti megoldásokat is biztosít az M-sorozatban, plusz költségek nélkül, ilyenek például:
-központosított gépház-menedzsment vezérlők a redundancia biztosításához, egyetlen konzolról biztonságos hozzáférés a rendszer összes komponensének kezeléséhez,
-a dinamikus energiagazdálkodás révén a rendszergazdák beállíthatják az energiaellátás szélső- v. határértékeit,hogy biztosíthassák a blade-k működését,
-a tápellátás és a hőmérséklet valós idejű figyelésével és felügyeletével a teljesítményfelvétel rendszerszinten korlátozható, a prioritások bővítőhely szerint sorba állíthatók,
-integrált KVM (billentyűzet-video-egér) switch egyszerű telepítéssel, fejleszthetően, zökkenőmentes csatlakozással a KVM switch-ekhez.
Az új Equallogic megoldásokkal a Dell segít egyszerűsíteni az adattárolást
Az EqualLogic cég felvásárlásának befejeztével a Dell haladéktalanul forgalmazni kezdte új generációs iSCSI SAN termékét, a Dell EqualLogic PS5000 sorozatot.
Erről szólva, Michael Dell, a Dell elnök-vezérigazgatója elmondta, elkötelezettek az IT egyszerűsítésében, ebben lesz segítségükre a EqualLogic. A Dell és az EqualLogic együttesen olyan tárolási és szerver virtualizációs megoldásokat képes szállítani, melyekkel az ügyfelek rugalmas adatközpontot építhetnek.
A Dell EqualLogic PS5000 sorozat termékei forradalmian újszerű felépítést alkalmaznak, ez adja a virtuális adatközpontok gerincét. Olyan, dinamikus felépítéssel bíró, szolgáltató-tárolási funkcionalitás nyújt ez, melyben egyidejűleg kalibrálható a teljesítmény és a kapacitás, vállalati szintű kezeléssel. Az iSCSI összekapcsolással a Dell EqualLogic felépítése rugalmasságot biztosít, s virtualizált környezetet teremt a dinamikus működtetéshez, egyszerű együttműködést biztosít bármely IP-alapú adatközponttal.
Simon Negus, a DELL EMEA-régióért felelős alelnöke szerint; a hálózati tárolás hosszú ideig túl bonyolult volt. A Dell EqualLogic segít feloldani ezt a problémát. Olyan virtualizált, összetett tárolási megoldást nyújt a Dell, amely önállóanirányítható, könnyen kezelhető és emellett meg is fizethető. A komplex feladatok automatizálásával, lehetővé válik a gyors és rugalmas beszerzés, miközben az eszköz tökéletesen kapcsolódik a már meglévő IT hálózathoz. Ez az IT egyszerűsítése, és ez a jövő tárolási megoldása, mondja.
Az IDC szerint az iSCSI-alapú tárolási megoldások piaca a következő 5 évben évente közel 138%-al nő, ami kétszerese annak a növekedési ütemnek, amely a lemezes tárolási piacon látható világszerte. Benjamin Woo, az IDC alelnöke szerint, az ügyfelek az ISCSI felé fordulnak, mert ez az útja az adatközpontok egységbe rendezésének és irányításának. Az EqualLogic-ba való befektetéssel és a teljes tárolási portfólió szélesítésével a Dell követi ezt a trendet.
A Dell EqualLogic PS5000 sorozat jellemzői:
–iSCSI összekapcsolhatóság, az IP protocol használatával megoldható, hogy a teljesen virtualizált tárolási tömbök és tárolási hálózatok probléma nélkül dolgozzanak az IP adatközpontokban,
–virtuális tárolási tömb, a beépített virtualizációs felépítés messzemenő rugalmasságot, intelligens automatizálási lehetőséget biztosít a rutin folyamatokban, ill. segíti a menet közbeni teljesítmény optimalizálást, amelyek megfelelnek az alkalmazási igényeknek,
–elemes skálázhatóság, minden egyes elemes tárolási tömb egy teljes SAN-t képez; a tömböknek a csoporthoz való hozzáadásával a tárolási teljesítmény egyenesen nő, a hálózat sávszélessége nő, és a csoport virtuális SAN-ként folytatja a működését,
–fejlett tárolási irányítás, beépített vállalati szintű tárolási irányítási képességek, köztük távoli sokszorosítás és szoros
beszerzés,
–kapacitásra/teljesítményre lehet konfigurálni, minden tömb a kívánság szerinti kapacitás-, vagy teljesítmény-arányra konfigurálható; többszörös szintek hozhatók létre az egyedi SAN-ban, a szerver minden szintet az alkalmazáshoz optimalizál.
A Dell újszerű támogatási formákat fogalmaz meg
Az újítások lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy saját üzletükre szabják a szolgáltatásokat, világszerte megegyező minőségi szolgáltatás és IT-egyszerűsítő ajánlatok révén.
Túllépve a hagyományos formájú szerviz-ajánlaton, a Dell bevezette a Dell ProSupport (www.euro.dell.com/prosupport) szolgáltatást, ami olyan, világszerte azonos, ügyfélközpontú támogatási ajánlat, amely túlmutat még a Dell kereskedelmi termékein és megoldási portfólióján is. A Dell tíznél több szolgáltatást vont össze két testreszabható csomagra, amelyek szolgáltatási szintre lebontott rugalmas opciókkal, illetve proaktív irányítással rendelkeznek.
Ennek révén, a világon először a Dell ügyfelek szabhatják saját igényükre a szolgáltatásokat olymódon, hogy azok Illeszkedjenek saját műszaki szakértelmükhöz. A Dell vonatkozó versenytársainak portfóliói túl bonyolultak, és arra kényszerítik az ügyfelet, hogy válasszon az általános beállítási lehetőségekből.
Damján Tamás, a Dell Magyarország vezetője is beszámolt róla; ügyfeleik és partnereik kérték, törjék át a "one-size-fits-all" kreaktív támogatási formát, segítsék jobban őket a működéskritikus IT-üzemeltetésben. A Dell hallgatott ügyfeleire és cselekedett. A ProSupport lényegbevágó újdonsága, hogy a megfelelő szerviz csomag könnyebben, a megfelelő időben és a megfelelő helyen lesz elérhető. A ProSupport-tal ügyfeleink és partnereik olyan világszintű szolgáltatást érhetnek el, amely kielégíti végfelhasználói igényeiket, összhangban Dell simplify IT ideológiájával.
Az ajánlott csomagok tartalma:
-ProSupport IT szakembereknek; közvetlen szakértői konzultáció mellett expressz helyszíni szerviz. A Dell képesített technikusai a hét minden napján, éjjel-nappal rendelkezésére állnak.
-Szervezeteknek, amelyek IT osztály nélkül működnek, (számos kis- és középvállalkozás): végfelhasználók számára szoftverhasználati tanácsadás, együttműködési támogatás a gyakori alkalmazásokhoz és eszközökhöz, pl. Microsoft® Windows Small Business Server, Intuit® QuickBooks® és wireless hozzáférés konfigurálása. Közvetlen kapcsolat áll rendelkezésre a Dell Szakértői Központjában dolgozó képesített technikusokhoz.
Matt Healey, az IDC kutatási menedzsere szerint a ProSupport a Dell válasza az ügyfelek visszajelzéseire, segítségével a technikai szakértelmüknek és a szervezet szükségleteinek megfelelő szerviz csomagot választhatják. A ProSupport túlmegy a reaktív probléma megoldás ígéretén és a hardware szervizen, hiszen tartalmazza a proaktív irányítást. A megfelelő opciókkal az ügyfelek 37%-al csökkenthetik műszaki gondjaik számát, a kritikus üzemszünetet pedig 48%-al. A szervezetek jellemző módon, egyre inkább a szabványos kialakítású berendezésekben bíznak, a Dell ProSupport ezen igény teljesítésén túl új minőségi szintet is hoz, lehetőséget nyújt a modul-felépítésű megoldásokra, idevágó megoldásai a mindennapi IT-kihívásokra adnak választ. A működés-kritikus szervízközpont lehetősége, a mobil-távirányítású sales-csapatok és a virtualizált környezet biztosítják a proaktív támogatást, miközben segítik egyszerűsíteni a mindennapi működtetést. A Dell ProSupport máris elérhető nagyvállalati és kkv ügyfeleknek, illetve közösségi szervezeteknek.
Harmat Lajos