Egy szerethető vezető ismérvei
2 perc olvasásHa sikeresek akarunk lenni a magán- és az üzleti életben egyaránt, szükségünk van empatiára. Ez teszi lehetővé számunkra, hogy nyitottak legyünk, és elfogadjuk azokat a nézőpontokat is, amelyek adott esetben jelentősen különböznek a sajátjainktól. Íme, 7 tulajdonság Sherrie Campbelltől, az Entrepreneur.com vendégszerzőjétől, amitől egy vezető szerethetővé válhat.
- Emocionális
Ahhoz, hogy minden szinten sikeres legyen egy vezető, együtt is kell éreznie és gondolkodnia azokkal a munkatársaival, akikkel közösen dolgozik. Ennek során bizalmi kapcsolatokra törekszik, támogat, kijelöli a helyes irányt.
- Etikus
Az empátia arra készteti, hogy erkölcsösen éljen, így pontosan tudja, hogy milyen értékeket képvisel, és milyen irányba tart. Az önmaga és mások iránti tisztelete segíti a mindennapokban, a munka és az emberek iránti alázatossága pedig másokat is képes inspirálni, hogy jobbak legyenek.
- Figyelmes
Mindig nyitott a különbözőségekre. Hisz abban, hogy bár nem mindig érthetjük meg egymást, attól még sok más szinten összekapcsolódhatunk.
- Előrelátó
Higgadtsága és racionalitása elősegíti azt, hogy munkatársai még stresszes körülmények között is megtalálják az egyensúlyt. A mindenki számára előnyös megoldásokat keresi.
- Kedves
Jóindulattal minden megoldható! Az emberek tönkreteszik kapcsolataikat, amikor haraggal, fenyegetéssel vagy erővel próbálják megoldani a problémákat. A kedvesség viszont nem egyenlő az engedékenységgel!
- Felelősségteljes
A csapat érdekében vállalt kockázat szerves része annak, hogy megbízható, minőségi kapcsolatokat és munkakörnyezetet teremtsenek.
- Csapatjátékos
Nemcsak arra törekszik, hogy felemelkedjen, hanem fontos számára, hogy felemelje mindazokat, akik körülveszik. A munkatársi elégedettség számára ugyanolyan fontos, mint az üzleti siker!
Nem véletlenül követi az „Aki ad, az nyer!”® filozófiát a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete. „Nálunk az az elv, hogy bizalmi környezetben, megbízható üzletemberek találkozzanak, akik egymás támogatására törekednek. Ez egy szakmai burok, ami a hivatásunkból és a vállalkozási kultúránkból jön létre. Egy közösség részévé válunk, és nem csak azt nézzük, hogy nekem miért éri meg, hanem azt is, hogy másoknak hogyan tudunk segíteni – ez önmagában is egy nagy változás, miközben rengeteget tanulunk egymástól.” – tette hozzá Avidor András, a BNI® Magyarország igazgatója.