2024.november.21. csütörtök.

EUROASTRA – az Internet Magazin

Független válaszkeresők és oknyomozók írásai

Egyre népszerűbb az Ügyfélkapu+

3 perc olvasás
Számos újdonság mellett, a Magyarország,hu fejlesztéséhez megjelent a kétlépcsős azonosítás az un. ügyfélkapu+ szolgáltatás. Kifejezetten színvonalas, hasznos és a közigazgatási ügyeken túl a személyes ügyeink intézését is elősegítő szolgáltatások: országhatáron túlról is jól menedzselhetőek. Olyan mint ha otthon lennénk, miközben akár több ezer km távolságból is, zökkenőmentesen adhatunk be egy kérelmet helyi önkormányzatnak, hatóságokat kereshetünk meg, vagy lekérdezhetjük adófolyószámlánkat. Az elektronikus ügyintézés pont úgy történik mint ha ott lennénk: akár az elektronikus aláírással ellátott személyi igazolványunk is szolgálhat egy olcsó kártyaolvasóval azonosításunkhoz segítségül.
magyarorszag.hu+

Egyre népszerűbb az Ügyfélkapu+ ahol a kétlépcső azonosításé a főszerep

Budapest, 2022. október 4.2022 nyarának kezdetén elindult a NISZ Zrt. emelt szintű, kétlépcsős azonosítási szolgáltatása, az Ügyfélkapu+. A Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül elérhető új azonosítási szolgáltatás előnye, hogy a kétlépcsős védelemnek köszönhetően illetéktelen személyek még az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó ismeretében sem tudnak bejelentkezni egy adott személy ügyfélkapus azonosításával az elektronikus ügyintézési felületekre. Az indulástól számított 4 hónap alatt már a húszezret is meghaladta az Ügyfélkapu+ segítségével történt azonosítások száma.

youtube player

A Digitális Magyarország Ügynökség irányítása alatt működő NISZ Zrt. folyamatosan keresi azokat az újgenerációs, más területeken már bizonyított technológiákat, amelyek megkönnyíthetik és még biztonságosabbá tehetik az e-közigazgatási szolgáltatások használatát. A 2022. júniusában elindított emelt szintű, kétlépcsős azonosítás célja, hogy tovább növelje az elektronikus azonosítás és az online ügyintézés biztonságát, valamint támogassa a biztonságtudatos felhasználók igényeit.

Még biztonságosabb bejelentkezés

Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás bevezetésével olyan elektronikus szolgáltatások és szakrendszerek is elérhetővé válhatnak, ahol a szolgáltató bejelentkezéskor megköveteli a magasabb azonosítási szintet. A kétlépcsős azonosítás lényege, hogy a széles körben elterjedt és általánosan használt jelszó alapú, egyfaktoros azonosítási módot kiegészíti egy következő faktorral, amely kizárólag az adott felhasználó birtokában lévő mobileszközhöz köthető. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a felhasználónak bejelentkezéskor az ügyfélkapus felhasználónéven és jelszón kívül egy harmadik adatot, a mobiltelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítő (authenticator) alkalmazás által előállított, egyszer használatos, 30 másodpercenként frissülő kódot is meg kell adnia. A hitelesítő alkalmazás használatához nincs szükség internetre, az alkalmazás az ideiglenes kódot a saját, belső ideje alapján generálja.

Az Ügyfélkapu+ igénylése

Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás ingyenesen vehető igénybe, használatához Ügyfélkapu regisztráció és egy olyan – lehetőség szerint kamerával rendelkező – mobileszköz szükséges, amely képes futtatni a független hitelesítő alkalmazásokat. Ilyen alkalmazás például az Android és az iOS platformon is díjmentesen elérhető NISZ Hitelesítő, de számtalan más, ingyenes alkalmazás is megfelel a célnak. Az emelt szintű azonosítási szolgáltatás igénylése az ugyfelkapu.gov.hu felületen történő bejelentkezést követően – az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó megadása után – kezdeményezhető. A felhasználó először kiválasztja az Ügyfélkapu+ igénylése menüpontot, majd a „Tovább az Ügyfélkapu+ igényléshez” gombra kattintva tudja párosítani az eszközeit a szolgáltatással.

Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás igénylésével kapcsolatban további információ az alábbi videóban érhető el.

EZ IS ÉRDEKELHETI

szexualpszichologus 18 perc olvasás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1973-2023 WebshopCompany Ltd. Uk Copyright © All rights reserved. Powered by WebshopCompany Ltd.