Eredményes „Feltöltődés itthon”
A Magyar Turizmus Zrt., turisztikai szolgáltatókkal együttműködésben, belföldi keresletélénkítő kampányt indított 2010 novemberében „Feltöltődés itthon" szlogennel.
A Magyar Turizmus Zrt., turisztikai szolgáltatókkal együttműködésben, belföldi keresletélénkítő kampányt indított 2010 novemberében „Feltöltődés itthon" szlogennel.
A kampányhoz a szolgáltatók ingyenesen csatlakozhattak.
A december 31-ig tartott akcióban összegyűjtötték, és két honlapon – a http://www.itthon.hu/, illetve a http://www.tourinform.hu/ oldalakon – elérhetővé tették a hazai szálláshelyek által, az adventi időszakban kínált, belföldi utazásra ösztönző kedvezményes ajánlatokat. 2010 decemberében 7%-kal több belföldi vendég 11,6%-kal több vendégéjszakát töltött el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához viszonyítva, a KSH szerint. A belföldi vendégéjszakák 64%-át regisztráló szállodákban még a kereskedelmi szálláshelyek átlagánál is kedvezőbben alakult a belföldi vendégforgalom 2010 utolsó hónapjában: a belföldi vendégek száma 10%-kal, a vendégéjszakák száma 12%-kal bővült.
A kampány ideje alatt mindkét, adventi arculatba öltözött honlap nézettsége jelentősen megnőtt. A http://www.tourinform.hu/ oldal esetében például a kampány indulását követő két hét alatt, a napi átlagos látogatószám közel a duplájára emelkedett. A kedvezményes kínálatban a gyógy- és wellness ajánlatok mellett, többek között a bor és gasztronómia, falusi turizmus, városlátogatás és kulturális rendezvények témakörökben is találtak kedvükre való szolgáltatásokat az érdeklődők.
Az akció promóciója a fővárosban és a vidéki nagyvárosokban MegaLight, BackLight, City Light és óriásplakátok, továbbá BKV buszok hátfelületén elhelyezett hirdetések segítségével valósult meg. A kedvezményes ajánlatokat a Magyar Turizmus Zrt. regionális irodái gyűjtötték össze országszerte és töltötték fel a Nemzeti Turisztikai Adatbázisba (NETA) annak érdekében, hogy az ajánlatok elérhetőek legyenek a http://www.itthon.hu/, valamint a http://www.tourinform.hu/ honlapokon.
A Központi Statisztikai Hivatal 2010. évi előzetes adatai szerint a belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken különösen kedvezően alakult november és december folyamán: +31,0%, +11,6% volt az emelkedés.
A Magyar Turizmus Zrt. az országos adventi kampány mellett számos más, téli forgalomélénkítő akcióval is belföldi utazásra ösztönözte a hazai lakosságot az év végi hónapokban:
A Balatonnál például az utószezoni ajánlatok mellett a bor és gasztronómiai ünnepek, valamint az aktív és a wellness lehetőségek kerültek a kommunikáció középpontjába a „Balaton – Lakta-tó" elnevezésű kampány keretében. Az Észak-Alföldi régióban a Gyógyító hétköznapok nyugdíjasoknak és az „Ajándékozzon utazást!" kampány futott a téli hónapokban, a közép-dunántúli utazási ajánlatok pedig a WestEnd City Center földszintjén mutatkoztak be az MT Zrt. és a régió szolgáltatóinak együttműködésében, ahol a szállodák, fürdők és más turisztikai szolgáltatók, karácsonyi, szilveszteri és egyéb téli akcióit ismerhették meg a látogatók, illetve közvetlen foglalásra és voucher vásárlásra is lehetőségük volt.
Az év végi belföldi forgalomélénkítést segítette az is, hogy az iskolai őszi szünet novemberre esett, továbbá ekkor volt a Márton-napi Libato(u)r akció is az MT Zrt., a Szabadtéri Néprajzi Múzeum és a Tájházak Szövetségének együttműködésében.
A 2010-ben második alkalommal meghirdetett Márton-napi Libato(u)r és Újborünnep akcióhoz 270 szolgáltató és programgazda – skanzenek, tájházak, múzeumok, éttermek, pincészetek, borászatok, szálláshelyek és utazási irodák – csatlakozott. A Magyar Turizmus Zrt. utcai gerillamarketing-akcióval, matricákkal, szórólapokkal, Facebook-aktivitással, a Youtube-on választható befejezésű kisfilmekkel, valamint média-megjelenésekkel népszerűsítette az ajánlatokat. A társaság által végzett online felmérés eredményei szerint a csatlakozott szolgáltatóknál közel 33 ezer vendég és látogató fordult meg az akció keretében. A szolgáltatók közel fele jelezte, hogy vendégforgalma kedvezőbben alakult, mint az ilyenkor szokásos. A szolgáltatók közel 40%-a szerint elsősorban nem helybeliek (tehát turisták) alkották vendégkörüket az akció idején.