Esélyegyenlőség fogyasztói problémákban – partner lehet nagy szolgáltató és a kis fogyasztó?
3 perc olvasásPélda értékű volt az OTP döntése a múlt héten hétfőn. A nagy euregionális pénzintézet OTP képes volt meghallani a Lakástulajdonosok Országos Érdekvédelmi képviseletének határozott hangját,a polgármesterek segélykiáltását. Képesek-e hasonlóra a nagy mobilszolgáltatók,a távhőszolgáltatók az országban, a fővárosban.
Példa értékű volt az OTP döntése a múlt héten hétfőn. A nagy euregionális pénzintézet OTP képes volt meghallani a Lakástulajdonosok Országos Érdekvédelmi képviseletének határozott hangját,a polgármesterek segélykiáltását. Képesek-e hasonlóra a nagy mobilszolgáltatók,a távhőszolgáltatók az országban, a fővárosban.
A Lakástulajdonosok Országos Érdekvédelmi Szervezete azonnali intézkedésként a Gazdasági Verseny Hivatalhoz és a PSZÁF-hez fordult a kistelepüléseken élő lakástulajdonosok érdekvédelmében.(Békés megye, Borsod megye a döntés miatt tömeges fogyasztói kárt szenvedett volna el.)
Országos felháborodást váltott ki a kiszolgáltatott fogyasztói társadalomban az OTP akkori döntése.(Területek és ingatlanok értékcsökkenése ellen tiltakoztak,a fejlődés akadt volna meg a kijelölt településeken.)
A Lakástulajdonosok Országos Érdekvédelmi Szervezete a vidéktagozat útján demonstrációra is felkészült tervekkel a falvakban élő és egyetlen vagyonukat, házukat,telküket féltő lakástulajdonosi érdekek védelmében.
Országbíró Zoltán a Lakástulajdonosok Országos Vidéktagozat Elnökeként kifejezetten a magyar lakossággal partneri és az OTP-hez méltó rugalmas döntésként minősítette a korlátozás visszavonásáról szóló pénzintézeti felülvizsgálati döntést.dr. Csányi Sándor vezette hazai pénzintézet példát adott a mai gazdasági élet szereplőinek.Lehet átgondolni és megváltoztatni téves döntéseket – az sokkal inkább megbecsülést vált ki a partnerekből Magyarországon,mint a vakon védelmezett hibák.
A fogyasztó, a lakosság nem elhanyagolható tényező, tiltakozására érdemben, partnerként kell a szolgáltatóknak válaszolni!
Ezt tette meg az OTP.
A Lakástulajdonosok Országos Érdekvédelmi Szervezete az egész országban tapasztalható fogyasztói esélyegyenlőtlenség visszaszorítását kéri és várja a nagy szolgáltatóktól.Az OTP-hez hasonló együttműködést vár a társadalmi szervezet Kovács Lajos FŐTÁV vezetőtől, ahol közel 6 hónapja az asztalon fekszenek az ÖKO+ programra is kihatással lévő javaslatok.A FŐTÁV hőmennyiségmérése körüli fogyasztói panaszok átláthatóságot kívánnak, ezért a szolgáltató tehet a legtöbbet az épületenkénti 3 kulcsos rendszer bevezetésével.
Gyimesi Ferencné a távhőmennyiségmérés fogyasztó panaszainak feltárásában már történelmi érdemeket szerzett fővárosi tagozati egyesületi elnök legfontosabbnak, a távhő fogyasztói sérelmeknél a szolgáltató együttműködését tekinti.
Fővárosban kertvárosi épületeknél és vidéken a mobilszolgáltatók felé a sajtóban már jelzést adtak a telek és lakástulajdonosok.A felmerült panaszok (kertekbe telepített erősítő-átjátszók stb.) mellett a fogyasztói esélyegyenlőtlenség mutatkozik meg a laptopok és mobilkártyák egyenleg feltöltéseinél elmaradó fogyasztói tájékoztatásban.
Hoz-e fordulatot a nagy szolgáltatók, a társadalmi szervezetek és a fogyasztók viszonyába az OTP példa erejű saját döntése?
Végre európai módon jár-e el a FŐTÁV, vagy a mobilszolgáltatók?