EuroMed Music Festival III.
25 perc olvasásA 2007 és 2009-ben megrendezett fesztivál sikerét követően, harmadik alkalommal jöhet létre az Európai Unió Kulturális Keretprogramjának támogatásával az EuroMed Music Festival, amely idén 2010. június 3-a és 13-a között három Közép-Kelet Európai városban, Budapest mellett Belgrádban (Szerbia), illetve Katowicében (Lengyelország) valósul meg. A fesztivál az UNESCO Kultúrák Közeledésének Nemzetközi Éve programsorozat részeként is bemutatkozik.
A 2007 és 2009-ben megrendezett fesztivál sikerét követően, harmadik alkalommal jöhet létre az Európai Unió Kulturális Keretprogramjának támogatásával az EuroMed Music Festival, amely idén 2010. június 3-a és 13-a között három Közép-Kelet Európai városban, Budapest mellett Belgrádban (Szerbia), illetve Katowicében (Lengyelország) valósul meg. A fesztivál az UNESCO Kultúrák Közeledésének Nemzetközi Éve programsorozat részeként is bemutatkozik.
A szervezők választ kívánnak adni korunk társadalmi problémájára, a civilizációk és kultúrák között mai napig feszülő ellentétre, választ az egyén identitási kérdéseire a változó, színesedő társadalomban. A zenészek – akiknek gyökereik, kultúrájuk 12 országhoz kapcsolódik – 5 napot töltenek Budapesten, hogy az itt töltött idő alatt a legkülönbözőbb tradicionális és modern zenei műfajokban szerzett tapasztalataikat megosszák egymással. Egy-egy zenész egyedi játékát, valamint az arab, a zsidó, az afrikai, a balkáni és a jazz zene sajátos elemeit felhasználva, kilenc új világzenei produkciót mutatnak be a három napos ingyenes fesztivál keretében. Budapesten a város szívében fekvő Gödör Klub nyitott terasza adja a helyszínt a produkciók premierjének.
Idén kilenc magyar zenész mellett, Tunézia, Egyiptom, Olaszország, Törökország, Izrael, Spanyolország, Belgium, Finnország, Portugália, Szerbia és Lengyelország is képviselteti magát a fesztiválon. Mi lehet a gyümölcse a világ különböző szegletéből érkező zenészek találkozásának? Sikerül-e hidakat építeni a zene segítségével és egyszerre megragadni a közönség figyelmét? Negyvenöt vállalkozó kedvű, széles nemzetközi tapasztalattal rendelkező művész készül választ adni a kérdésekre nyitva tartva fülüket és szellemüket, hogy megértsék egymást és létrehozzanak a modern és tradicionális zenei elemek fúziójának legkülönbözőbb hangjait.
A szervezők, akik immár harmadik alakalommal kísérelnek meg kilenc zenei együttműködés létrehozását, ezúttal is fiatal, tehetséges zenészek számára teremtettek lehetőséget éppúgy, mint azoknak, akik már gazdag éveket töltöttek el pályájuk során és szélesebb, vagy kisebb körben magas megbecsülésre tettek szert.
A közönségnek első alkalommal lesz lehetősége arra, hogy meghallgassa – többek között – az egyedi hangú belga énekesnő Minata Traoré és az orientalista és jazz zenében egyszerre jártas tunéziai hegedűs, Youssef Haj találkozását, vagy tanúja lehet a világhírű Rão Kyao és a török lantos, Mehmet Polat közös, a távol-keletet, a fádot és a török népzenét összekötő útkeresésének. Továbbá meghallgathatja az izraeli virtuóz lantos Sameer Makhul, a neves szerb bőgős, Vasilic Nenad és az Európa szerte elismert magyar ütőhangszeres művész, Horváth Kornél közös produkcióját, a modern felfogású flamenco énekes, Paloma Povedano előadását a tunéziai kanun játékos Daly Trikivel. Hogy még néhány nevet kiemeljünk a rengeteg kiváló résztvevő zenészből, találkozhatunk az ígéretes fiatal tehetséggel, Omri Mor zongoristával, a közel-keleti ütőhangszeres mesterekkel, Yinon Muallemmel és Ayman Mabroukkal, a belga szaxofonos Manuel Hermiával, a szerb énekes Bojana Nikolic-csal, a magyar multi-instrumentalista Ágoston Bélával, vagy az egyiptomi Mohammed Antar Ney játékával.
Az új, közös kompozíciók az európai identitás sokszínűségét kívánják közvetíteni, szolgálni a kétoldalú gazdagodását a különböző kortárs zenei műfajoknak az Euro-Mediterrán térségben, illetve bemutatni, hogy a zene milyen fontos szerepet tölthet be a kultúrák közötti kommunikációban, illetve különböző kultúrák találkozása hogyan teremthet új, egyetemes értékeket.
Az esemény 2007-ben került először megrendezésre Budapesten, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum kezdeményezésére, az Anna Lindh Alapítvány támogatásával.
További információk elérhetőek: http://www.cremm.com/ oldalon.
Dátumok:
Budapest – 2010. június 8-10.
Belgrád – 2010. június 9-11.
Katowice – 2010. június 11-13.
Szervező:
Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum
Társszervezők:
Multikultivator servis za razvoj kulture i umetnosti (Belgrád, Szerbia)
Ars Cameralis Silesiae Superioris (Katowice, Poland)
EuroMed Music Festival 2010 BUDAPEST |
|||
2010. június 8. |
2010. június 9. |
2010. június 10. |
|
20.00 |
Marc Egea ES – hurdy-gurdy |
Kari Ikonen FIN – zongora |
Rão Kyao PT – furulyák |
Ljubinko Lazic RS – nagybőgő |
Rui Vinagre PT- portugál gitár |
Henryk Gembalski PL – hegedű |
|
Ágoston Béla HU – saxofon |
Kertész Endre HU – cselló |
Nagy Péter HU – nagybőgő |
|
Jolanta Kossakowska PL – hegedű, ének |
Marko Stojiljkovic RS – basszusgitár |
Akash Batt RS / IND – tabla, derbuka |
|
Yinon Muallem IL – ütőhangszerek |
Noam David IL – dobok |
Mehmet Polat TR – lant, ének |
|
21.30 |
Armando Illario IT – harmonika |
Manuel Hermia BEL – banszuri, saxophone |
Tuur Florizoone BEL – harmonika |
Vasilic Nenad RS – nagybőgő |
Dejan Zaric RS – ütőhangszerek, doromb |
György Mihály HU – mandolin, gitárr |
|
Horváth Kornél HU – ütőhangszerek |
Subicz Gábor HU – trombita |
Bojana Nikolic RS – ének |
|
Jan Mlejnek PL – klarinét |
Marcin Oles PL – nagybőgő |
Bogusz Wekka PL- ütőhangszerek |
|
Sameer Makhul IL – lant, ének |
Omri Mor IZR – zongora |
Mohammed Antar EG- ney |
|
22.45 |
Luís Peixoto PT – mandolin, cavaquinho, |
Paloma Povedano ES – ének |
Aleix Tobies ES – ütőhangszerek |
Eredics Salamon HU – harmonika, fúvós hangszerek |
Torják Dávid HU – basszusgitár |
Minata Traoré BEL- gitár, ének |
|
Nebojsa Brdaric RS – kaval, duduk, furulya |
Lav Kovac RS – dobok |
Hárs Viktor HU – basszusgitár |
|
Michal Jaros PL – nagybőgő |
Andrzej Krośniak PL – gitár |
Jerzy Mazzoll PL – basszus klarinét |
|
Ayman Mabrouk EG – ütőhangszerek |
Daly Triki TUN – kanun |
Youssef Haj TUN – hegedű |
BIOGRÁFIÁK
2010. június 8. 20.00
Marc Egea – hurdy-gurdy, flabiol ES
Zenei karrierje 1990-ben indult a "Musics de Safeu" trióval, melyet később a "Pont d'Arcalís" követett. 2005 óta szabadúszó zenészként számos hazai és külföldi művésszel játszott együtt különböző zenei stílusokban. Többek között a "Kaulakau" kvartett, valamint a "Maram Trio", és a "Peter Skuce & Marc Egea Duo" zenekarok alapító tagja. A Barcelona Improvisors' Orchestra tagja.
Ljubinko Lazic – nagybőgő PL
A szerbiai Vojkában, zenész családban született. Első nagybőgő leckéit 1993-ban, a Novi Sad Zeneművészeti Egyetemen, Goran Kerleta professzortól vette. Első, kitűnő eredményű diplomáját a Montenegró Zeneművészeti Egyetemen szerezte 2001-ben. Elnyerte a kromerizi Nemzetközi Nagybőgő Verseny 3. díját, az Európai Kultúra Díjat Németországban, valamint négy hazai verseny 1. díját szülőhazájában, Szerbiában. A "Bassiona Amorosa" nagybőgő kvartett tagja.
Ágoston Béla – szaxofon, fúvós hangszerek HU
Népzenét, valamint népzenei ihletésű improvizációkat játszik dudán, pásztorfurulyán és szaxofonon. Népzenei átiratait és kompozícióit a Kárpát-medence néphagyományainak beható tanulmányozása inspirálja, így alakul ki saját improvizációs zenei stílusa, amely magában hordozza a régi idők zenei kultúráját, miközben egy modern, kortárs hangzásvilágot hoz létre.
Jolanta Kossakowska – ének, hegedű PL
Jolanta Kossakowska hegedűn és középkori hegedűn játszik, valamint régi és népzenei együttesekben énekel. A Varsói és a Hamburgi Egyetemen Keleti Tanulmányok szakon végzett, ahol az etióp egyházi zenére szakosodott. A hagyományos és a korai zenét összekötő, Mosaic nevű lengyel zenekar tagja.
Yinon Muallem – ütőhangszerek IL
1968-ban Izraelben született, iraki származású szülők gyermekeként. Zenei karrierje kezdetén latin ütőhangszereken játszott, de később a közel-keleti zene felé fordult, visszatért a gyökereihez. 1998-ban kezdett lanton játszani, majd Isztambulba ment, hogy Yurdal Tokcannál tanuljon. 2005-ben Klezmer for the Sultan címmel kiadta második lemezét. A zeneszerzésen, előadásokon és felvételeken kívül Yinnon ütőhangszeres foglalkozásokat is vezet, és kiadott egy oktató DVD-t a közel-keleti ütőhangszerekről.
2010. június 8. 21.30
Armando Illario – harmonika IT
Diplomát szerzett csembaló, klavikord és forte-piano szakon a Milánói Konzervatóriumban, valamint zongora szakon a Novarai Konzervatóriumban, Jelenleg egyetemi diploma megszerzésére készül a Cremonai Egyetem zenetudományi szakán. Zongoristaként, zeneszerzőként és hangszerelőként aktív tagja volt a „Juba Lane" zenekarnak, amely az etno-jazz zenei világ kutató és elegyítő projektje, és amellyel 1999-ben elnyerte a "Fiesole jazz" elnevezésű jazz verseny 1. díját. Jelenleg a "Tri Muzike" zenekarban tangóharmonikán játszik, zenét szerez és átiratokat készít.
Vasilic Nenad – nagybőgő RS
A középiskolát Nisben, kórus hangszerelés, elmélet és klasszikus nagybőgő szakon végezte. Tanulmányait Ausztriában, a grazi Zenei Egyetemen folytatta, ahol fő tantárgya a jazz nagybőgő és az basszusgitár volt. Miután számos olyan nemzetközi zenésszel működött közre, mint pl. Mark Murphy, Sheila Jordan és a trombitás Steve Gut. 1998-ban megalakította saját zenekarát. A zenekar zenei irányvonala egyre jobban körvonalazódott, majd végül a balkán népzene határtalan tárából vett dallamokat és ritmusokat is felhasználó európai jazz és improvizációs zene fúzióban csúcsosodott ki.
Kornél Horváth – ütőhangszerek HU
Zenei tanulmányait fuvolistaként kezdte, majd a latin, afro és indiai zene hatására kezdett ütőhangszereken játszani. Nemcsak az egyik legkeresettebb magyar ütőhangszeres művész, hanem egyedi ütőtechnikája miatt Európa szerte elismert zenész. Jazz zenész, kinek művészetének gyökerei mélyen a magyar és kelet európai hagyományokhoz nyúlnak vissza, ugyanakkor felfedezhető játékában az afrikai, indiai, arab és a latin amerikai zene fúziója is, megteremetve egyéni, karakteres hangzását.
Jan Mlejnek – klarinét, tambura PL
Diplomáját a varsói Chopin Zeneakadémián szerezte. Az egyik legjobb lengyel színházzal, a Wierszalinnal működött együtt. A „Sarakina" etno-jazz zenekar egyik alapító tagja, amellyel számos koncertet adott mind hazájában, mind olyan külföldi országokban, mint pl. Ausztria, Németország, Luxemburg, Magyarország, Bulgária, Litvánia és Olaszország. A II. Polish Radio Programmal együttműködve összeállított két CD-t, mely elnyerte az „Az év népzenei hanglemeze" címet.
Sameer Makhoul – lant, ének IZR
A költőiről híres Galileai faluban, Peki'inben született. Zenész és költő családból származik, gyökerei a faluban generációkra nyúlnak vissza, és mélyen hatott rá a kulturális környezet, amelyben felnőtt. Zeneszerző, zenész és énekes szakon végzett a Jeruzsálemi Zeneakadémián, ahol a nemzetközi hírű lantostól, Taiseer Eliastól tanult. Fellépett szólózenészként, valamint az Andalusian Muwashahat Orchestra (Tarshiha) és számos más együttes tagjaként. Sameer Makhoul első lemeze, a Footprints, kiváló kritikákat kapott, és azt az arab és világzenét kedvelő közönség nagy lelkesedéssel fogadta.
2010. június 8. 22.30
Luís Peixoto – bandolin, cavaquinho PT
A Coimbrai Zenei Konzervatóriumban és a Lagoszi Zeneakadémián végzett. Mandolin, cavaquinho és portugál gitár kurzusokon vett részt a Secção de Fado da Associação Académica de Coimbra zeneiskolában. Tagja volt a "Dazkarieh", "Stockholm Lisboa Project", "Folkquest", "Salamander", "Rondel", "Monte Lunai", "All Wind and Piss", "Estudantina Universitária de Coimbra" és a "Grupo de Cordas da Secção de Fado da A.A.C." zenekaroknak.
Eredics Salamon – harmonika, furulyák HU
A Liszt Ferenc Zeneakadémián népzene szakán végzett 2008-ban. A Söndörgő együttes legifjabb tagja, basszprím tamburán, harmonikán és furulyákon játszik. A komolyzene fontos szerepet játszik az életében, amit a Sonora Hungarica Consort régizenei együttesben való gyakori szereplés és számos versenyen elért siker fémjelez. De volt már vendégszólistája a Liszt Ferenc Kamarazenekarnak, és készített felvételeket Kocsis Zoltánnal közösen.
Nebojsa Brdaric – frula, kaval, duduk RS
Zomborban (Sombor) született 1990-ben. 10 éves korában kezdett a széles lehetőségeket kínáló kis fa hangszeren, a szerb sípon játszani. Nem sokkal ezt követően megnyerte a Prislonicában rendezett, rangos szerbiai síp verseny első díját. 2004-ben testvérével, Bojanával együtt, aki részt vett a 2009-es EuroMed Music Festivalon, a Szerbiai Rádió és Televízió Channel 3 műsora által szervezett Jeka meghallgatáson az év legnagyobb felfedezettjeinek kiáltották ki őket. A tradicionális zene híres szerbiai énekeseinek több lemezfelvételén működött közre.
Michal Jaros – nagybőgő PL
A varsói Fryderyk Chopin Zeneiskola Jazz Zenei Programján, és a Katowicei Zeneakadémia jazz és populáris zene tanszékén végzett. Részt vett és díjat nyert számos versenyen, így elnyerte például a Jazz on the Oder '96 fesztivál nagydíját, Jazz Juniors Cracow'02, valamint a Hot Jazz Spring Czestochowa'03 "Swinging Raven" díját. Számos elsőrangú jazz zenésszel játszott együtt, mint például Ishmael Wadada Leo Smith, Ronnie Cuber, Judy Bady, Janusz Muniak, Zbigniew Namyslowski, Piotr Wojtasik, Maciej Sikala, Piotr Baron, Bernard Maseli, Grazyna Auguscik, Aga Zaryan, Grzegorz Karnas, Michal Tokaj.
Ayman Mabrouk – ütőhangszerek PL
Ayman Mabrouk Alexandriában, az arab kultúra bölcsőjében született 1983-ban. Gyermekkorában több keleti zenei stílust hallgatott és fedezett fel. Hivatásos ütőhangszeres pályáját a tradicionális keleti zenei világ legelismertebb zenekaraival, mint például az Alexandria Opera House Band kezdte meg. Néhány évvel később szerepelt több televíziós műsorban, valamint jazz és világzenei fesztiválokon Egyiptomban, Máltán és Libanonban. Számos különböző ütőhangszeren tanult meg játszani, mint pl. a darbuka, riq, cajon, frame dobok, kongák, azerbajdzsáni nagara, bongók és a djembe.
2010. június 9. 20.00
Kari Ikonen – zongora FIN
Kari Ikonen a Sibelius Akadémia jazz tanszékén folytatta zongora és zeneszerzés tanulmányait, egyetemi diplomáját 2001-ben szerezte meg. További tanulmányokat folytatott a Jyväskylä Zeneintézetben és Hollandiában, a Rotterdam Konzervatóriumban. Saját, Karikko nevű együttesén kívül zongorázik és egyéb billentyűs hangszereken játszik az Ahava jazz-népzenei együttesben, a Gnomus elektro-akusztikus improvizációs trióban, az art-pop/világzene/jazz zenét játszó SLO Motive trióban, valamint a Mr Fonebone és a Markus Holkko Quartet jazz zenekarokban, melyekkel gyakran lép fel mind Finnországban, mind külföldön. Ikonen játékát és kompozícióit több mint 20 felvételen lehet hallani. Félállásban tanárként dolgozik a Sibelius Akadémia, valamint a Tallini Észt Zeneakadémia jazz tanszékein.
Rui Vinagre – portugál gitár PT
Rui Vinagre portugál gitár tanulmányait 1996-ban kezdte meg Coimbrában, az Academic Association of Coimbra fado szakán, melyet az "Escola da Guitarra, da Viola e do Fado de Coimbra" követett. 1998-ban létrehozta a "Despertar" projektet, mely főként a portugál gitár mesterének, Carlos Paredesnek a repertoárjából merít. Amellett, hogy az erre a hangszerre komponált tradicionális repertoár eljátszásakor törekszik arra, hogy a portugál gitáron a megfelelő már ismert technikákkal játsszon, elkötelezett a hangszer teljes megismerése mellett is, hogy annak megszólaltatására új és eredeti módokat találjon. 2009 óta portugál gitárt tanít a sinei Művészeti Iskolában. Ezzel párhuzamosan zeneszerzés és jazz tanulmányokat folytat ugyanebben az iskolában.
Kertész Endre – cselló HU
1979-ben született Szentendrén. Első generációs zenész. Öt évesen kezdett csellózni a Vujisics zeneiskolában. A budapesti, majd a bécsi operaház első csellistájától tanult, közben a világot járta különböző zenekarokkal. Játszott barokk zenét, kortárs kompozíciókat, arab muzsikát és jazzt is. Nyughatatlan és nyitott jellem, általában felemás színű zonkniban.
Marko Stojiljkovic – basszusgitár RS
1979-ben született Krusevacon. 14 évesen kezdett basszusgitáron játszani, és azóta számos együttes tagja volt. 2007-ben állandó tagja lett a különböző stílusú, pl. ambient, etno, punk és jazz zenét játszó szerb EYOT zenekarnak. Elmélyülten tanulmányozza külföldi basszusgitárosok különböző stílusát, orientálódását, technikáját és előadásmódját is.
Noam David – dobok IL
Noam David Jeruzsálemben született 1971-ben. A Rubin Zeneakadémián tanult Jerry Gravaltól 1985-ben. Először az eilati jazz fesztiválon lépett fel 15 évesen Steve Hornsteinnel. 2005-ben indította el saját projektjét, mint fő zeneszerző, dobos és énekes. Ebben a zenekarban bemutatja fantasztikus multi-instrumentalista képességét is trombitán, zongorán, lanton, gitáron és ütőhangszereken. Zenéjében Noam David megújítja a zenekari játékra vonatkozó saját poliritmikus koncepcióját, ugyanakkor zenéje minden hallgatót megérint a közel-kelet hangulatával, a dalok őszinte egyszerűségével és a kiváló improvizációkkal.
2010. június 9. 21.30
Manuel Hermia – szaxofon, fúvós hangszerek BEL
Manuel különböző szaxofonokon játszik valamint furulyán, különösen az észak indiai furulyán, a bansurin. A világ különböző zenéinek felhasználásával improvizál, komponál, kutatja azokat. Manu párhuzamosan több személyes projektet hozott létre különböző zenei irányzatokban: jazzt játszik a "Manuel Hermia Quartet" zenekarral, a „Slang" zenekar különböző zenei stílusokat ötvöz és átlép mindenféle határvonalat, a "Le Murmure de l'Orient" zenekarral pedig bansurijával világzenét játszik. Számos különböző kultúrát képviselő zenésszel játszott együtt, mint pl. Mamady Keita, Dhruba Ghosh, Regis Gizavo, Fred Wesley, Ben Ngabo, Joao Braga, Dobet Gnahoré, Pierre Van Dormael, Nono Garcia, Manou Gallo, Abid Barhi, Karim Baggili.
Dejan Zaric – ütőhangszerek, doromb RS
Viharos ifjúkora után Dejan 1991-ben a tragikus Ex-Jugoszláviai háborúk elől Belgrádból Amszterdamba költözött. Hamarosan intenzív utazgatásba kezdett Dél-Európában, a Közel-Keleten, Észak-Afrikában és Dél-Kelet Ázsiában, amely a következő 10 évét kitöltötte. A zene vezérelte utazásait, és komoly érdeklődés és szenvedély alakult ki benne a tradicionális ütőhangszerek és dorombok iránt. Négy évet töltött Indiában és Pakisztánban, ahol hindusztáni klasszikus tradíciókat tanult tablán, és hagyományos karnatic ritmusokat a dél-indiai dorombon, a morsingon. Gyakran látogat meg rajastani langa zenészeket, punjabi ghazal és afgán pastun zenészeket Peshawarban, valamint az eksztatikus Baul közösséget Nyugat-Bengálban. Az ezredfordulón visszatért hazájába, hogy saját kulturális örökségét kutassa.
Subicz Gábor – trombita HU
Gyerekkorában kezdett trombitán játszani, majd 2002-ben kezdett foglalkozni Budapesten jazzel, egy évig járt a Kőbányai Zenei Stúdióba, majd a Liszt Ferenc Zeneakadémia jazz tanszaka következett, ahol 2008-ban diplomázott. 2008 májusában a Bartók rádió országos Tomsits Rudolf jazz-trombita tehetségkutató versenyén harmadik helyezett, különdíjas és közönségdíjas lett. Saját zenekara, az SG5 mellett vendégként sok helyen játszik, például a Harcsa Veronika Quartet-ben vagy az Erik Sumo Band-ben, melyeknek a hangszerelője is, Márkus Tiborral, vagy a Debrecen Jazz Banddel. Tagja a Modern Art Orchestra big bandnek is.
Marcin Oles – nagybőgő PL
Marcin Oles saját hangvételű, kifejezésmódú és dallamvilágú nagybőgős, akinek zenéje elmossa a stílushatárokat. Virtuóz technikát fejlesztett ki a pizzicato és az arco thumb pozíció területén. Komponál, improvizál, kortárs és jazz zenét játszik, valamint zenei producer. Zenét ír filmekhez és színművekhez, és zenét komponál projektjeihez.
Omri Mor – zongora IZR
A jeruzsálemi Rubin Zeneakadémián klasszikus zenét tanult Prof. Benjamin Oren és Dr. Assaf Zohar vezetésével, jazz zongoraleckéket vett Prof. Slava Ganelintől és a szaxofonos legendától és pedagógustól, Arnie Lawrancetől. Omri zenei repertoárja a klasszikus zenétől a jazzig, a latintól az afro-kubai zenéig terjed. Az elmúlt pár évben komolyan felkeltette érdeklődését az észak-afrikai andalúz zene, miután a Magreb Orchestra több projektjében is részt vett. Nem meglepő, hogy játékában a stílusok és műfajok széles választékából vett elemek kombinációja lelhető fel.
2010. június 9. 22.30
Paloma Povedano – ének ES
Énekes, zeneszerző, valamint az Almasäla táncosa és vezetője. Az Ojos de Brujo énekes volt első, Vengue című lemezükön. Ahora című albumán Paloma tovább kísérletezik a flamencoval, melyet olyan zenei stílusokkal kombinál, mint a soul, a jazz vagy a latin jazz, melyet elektronikus loopokkal kever és fűszerez. Barcelona izgalmas zenei életének több művészével működött együtt. Az Eolh-val felkerült a európai világzenei listára és bekerült a FNAC tehetségek közé, számos fesztiválra meghívták Európában, és beválasztották a Womexre valamint a Popkommra.
Torják Dávid – basszusgitár HU
Klasszikus zenei képzéssel eltöltött 12 év után a popzene és az elektromos gitár felé fordult. 1991-ben hozta létre első zenekarát, majd fő tevékenysége rock és a rhythm&blues majd a jazz és funk irányába terelte, végül különböző tradicionális zenék tanulmányozásába fogott. 2006-ban végzett a Liszt Ferenc Zeneakadémián. 2005-ben tagja lett a fúziós marokkói gnawa zenét játszó Chalaban zenekarnak, 2008-tól pedig az ír-kelta-skót alapú M.É.Z. tagja.
Lav Kovac – dobok RS
Andrej-Lav Kovac 10 évesen kezdett klasszikus ütőhangszereken játszani. Újvidéken (Novi Sad) elvégezte az "Isidor Bajic" zenei középiskolát. Két alkalommal, 2006-ban és 2008-ban részt vett a klasszikus ütőhangszerek állami versenyén, és mindkét alkalommal elnyerte az első helyezést. Hivatásos zenészként néhány alkalommal olyan zenekarokkal és előadókkal játszott együtt, mint a Vojvodinai Szimfónikus Zenekar, az Újvidéki Művészeti Akadémia Szimfónikus Zenekara, az Isidor Bajic Zeneiskola Szimfónikus zenekara, a Sidewinder Quintet, a Boris Kovac & Crossing Worlds, valamint Darko Rundek. Állandó tagja a Boris Kovac & La Campanella zenekarnak, amellyel számos helyen fellépett Európa-szerte.
Andrzej Krośniak – gitár PL
Andrzej Krosniak a lengyelországi Zabrzében született. Gitáros és zeneszerző, alapítója és vezetője két eredeti lengyel zenekarnak: a „Pejzaz" világzenei formációnak és Lengyelország egyik legelismertebb utcazenész zenekarának, a „Cocotier"-nek. Az eredeti kompozíciók, melyek a népzene, a flamenco, a jazz és a latin zene sajátos egyvelegei, a vezető zenei érzékenységét tükrözik. Andrzej tanárként is dolgozik a zabrzei zenei iskolában. Karrierje során számos országban játszott, így például a Cseh Köztársaságban, Hollandiában, Németországban, Olaszországban, Belgiumban és Ausztriában.
Daly Triki – kanun TUN
Daly Triki zenész családba született a tunéziai Sfaxban. Édesapja, Mabrouk Triki, Tunézia leghíresebb popzenésze. Főiskolai diplomája megszerzése, és egy magánakadémia kurzusainak elvégzése után Dali tovább folytatta zenei és zenetudományi tanulmányait a Sfaxi Egyetemen. Ütőhangszereken és harmonikán játszott, mielőtt megtanult kanunon játszani. A Wa Awtar Adware és a Trio Rondo Tunisiano tagja.
2010. június 10. 20.00
Rao Kyao – bambusz furulya PT
Inspirációt a jazzben, majd az indiai, az arab és a kínai zenében talált, a tradicionális portugál zene és a Kelet közötti elveszett kapcsolatot kutatva. 1983-ban Rão Kyao kiadta "Fado Bailado" című lemezét, amely az első portugál lemez, amely platinalemez lett. A „Fado das Canas"-tól a jól ismert "Mariquinhas"-ig Rão Kyao olyanok hangzásvilágokat idézi, mint Amália Rodrigues, Alfredo Marceneiro, Hermínia Silva és Lucília do Carmo. Ugyanúgy, mint a „Fado Bailado"-ban, Rão Kyao ismét új dimenziókba helyezte a fadót. 1999-ben elkészítette a "Junção" felvételét a makaói Kínai Zenekarral, és megkomponálta a hivatalos himnuszt Makaó Kínához történő visszacsatolási ünnepségére.
Henryk Gembalski – hegedű PL
Improvizáló hegedűművész. A Jazz On Odra 1978 fesztivál, valamint a 1984-ben Szczecinben rendezett „Goden Bow" 1. Nemzetközi Jazz Hegedűs Verseny győztese. Több mint 30 felvételt készített, és 30 színdarabhoz írt zenét. Játszott az Egyesült Államokban, Franciaországban, Svájcban, Németországban, Olaszországban, Skóciában, Kínában, Magyarországon, Oroszországban és a Cseh Köztársaságban. Tanít a katowicei Zeneakadémia jazz intézetének hegedű szakán.
Nagy Péter – nagybőgő HU
Természettudományi tanulmányai mellett kezdett basszusgitározni, majd nagybőgőzni Budapesten a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában, illetve a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszékén tanult, ahol 2000-ben diplomázott. 1990-től kezdve játszik különböző állandó és alkalmi jazz, etno-jazz formációkban és részt vesz színházi és kortárs táncdarabok előadásában is. Együttműködött a magyar jazzélet számos szereplőjével, valamint – a Nigun tagjaként – Matt Darriauval és Steven Bernsteinnel is.
Akash Batt – tabla, derbuka RS / IND
Akash az indiai Ahmadabadban született, építész és zenész. A tradicionális "Banaras Gharana" stílusban tanult játszani a tablán, játszik különböző ütőhangszereken, de játékában általában a kortárs stílust alkalmazza. 10 éve Szerbiában él. Nagyon kedveli az a szerb népzenét, amelyben bizonyos hasonlóságokat fedezett fel a gujarati népzenével. Szereti a szabad stílusú tabla játékot balkáni ritmusokkal vegyíteni.
Mehmet Polat – lant, ének TR
Mehmet Polat 1981-ben született a törökországi Sanliurfában. 5 éves korában kezdett játszani a török népi hangszeren, a baglamán. Ettől kezdve török Alevi zenét és Urfából származó tradicionális népzenét játszott. 17 évesen Isztambulba költözött, és klasszikus török zene és lant leckéket vett Sharif Muhittin Haydar Targan módszerével. A nagy technikai tudás nyújtotta előnyökön felül ezzel az új technikával újstílusokat is ki tudott próbálni az lanton. Soha meg nem álló kutatásait mindig folytatni fogja, így lant játékára hatással van a török népzene, az arab, az azerbajdzsáni, a perzsa és a flamenco zene, valamint a jazz.
2010. június 10. 21.30
Tuur Florizoone – harmonika BEL
A tangóharmonikás nagyon korán Flandria legkedveltebb zenészévé nőtte ki magát. A jazz csak egyike azoknak a stílusoknak, amit ez a zenei világpolgár a készletében tart. Az a tény, hogy kényelmesen mozog mind a popzenében, mind a világzenében nyilvánvaló azoknak a zenészeknek a véget nem érő listájából, akikkel együtt lépett fel vagy együtt készített lemezfelvételt. Az érzelmek és színek teljes palettáját kiváltó melankolikus és egyszerű dallamok Tuur erőssége. A lehető legtöbb zenét kihozni a lehető legkevesebb forrásból.
György Mihály – mandolin, guitar HU
A ,,Jazzkonzi" elvégzése után a Mohai fivérek kvartettjében játszott, illetve a Juhász Gáborral alakított gitárduóval koncertezett, majd Glaser Péterrel és Mohai Győzővel Handmade Trió néven hoztak létre igényes jazz-rock zenekart. Idehaza, Európa-szerte és az USA-ban is koncertezik a Balogh Kálmán Gipsy Cimbalom Band tagjaként, de rendszeresen fellép régebbi együtteseivel, a görög népzenét játszó Szirtosszal és a délszláv népzenét játszó Kóló zenekarral is.
Bojana Nikolic – vocal RS
Egyetemi diplomáját a Belgrádi Zeneművészeti Fakultás Népzene Tudományi Tanszékén szerezte. Szintén elvégezte „Mokranjac" középiskola tradicionális szerb ének szakát. Hivatásos énekesi pályáját 14 évesen kezdte, amikor Szerbia és a Balkán legismertebb világzenei előadóival és zenekaraival lépett fel, mint pl. Sanja Ilic & „Balkanika", Teodosi Spasov, Slobodan Trkulja, Ognjen Popovic & „Prijatelji", Vasilisa, Vasil Hadzimanov, Dragan Milenkovic & "Hazari", Dragoljub Djuricic, Madam Piano, vagy a "Biber".
Bogusz Wekka – percussion PL
Bogusz Wekka Bydgoszczban született. Zenei tanulmányait Bydgoszczban kezdte 1998-ban, majd Katowicében fejezte be 2003-ban. 1997 óta több különböző stílusú zenét játszik, és olyan zenészekkel működik együtt, mint Bernard Maseli, Anna Serafinska, Paul Kaczmarczyk, Jurek Malek, Lora Szafran, Janusz Stoklosa, Dorota Miskiewicz, vagy Anna Szarmach. Tagja a "Ritmodelia" és a "Dziewczyny" ("Girls") zenekaroknak. Bogusz Wekka összekötötte életét a RITMUSSAL & ZENÉVEL.
Mohammed Antar – ney EG
Egyiptomi zenész, a meditatív közel-keleti zenét játszó Ensemble Minajah és az Oriental Secrets Ensemble ney zenésze és vezetője. Antar zenei tanulmányait már az általános iskolában megkezdte, ahol zongorázni, furulyázni és tangóharmonikázni tanult. Ney játékát a különböző ney iskolákat képviselő mesterektől való tanulással fejlesztette, amíg 2003-ban el nem határozta, hogy abbahagyja posztgraduális Angol és összehasonlító irodalom tanulmányait, hogy közel-keleti zeneművészetre szakosodjon. Elsajátította a három fő ney stílust, azaz az arab, a török és a perzsa stílusokat, amivel megteremtette a megfelelő környezetet ahhoz, hogy kialakíthassa saját ney stílusát, amely magában hordozza e három iskola stílusjegyeit.
2010. június 10. 22.30
Aleix Tobies – ütőhangszerek ES
19 évvel ezelőtt kezdett el játszani. Barcelona különböző modern zenei konzervatóriumaiban tanult dobolni és ütőhangszereken játszani, míg tradicionális ütőhangszereken önállóan képezte magát különböző országokban, mint pl. Szenegálban, Gambiában, Törökországban, Brazíliában, Spanyolországban és Egyiptomban. Olyan kiváló művészekkel játszott együtt, mint Misirli Ahmet, Erkan Ogur, Ekan Irmak, Kostas Anastasiadis, Sengane N´Gom, Eliseo Parra, Lidia Pujol, Silvia Perez Cruz, Carmen Paris, Amine and Hamza, La Shica, Kepa Junquera vagy Emilio Hernandez Flamenco Company-ja. Fellépett velük Európa-szerte, Kanadában, Brazíliában, Mexikóban, Marokkóban, Tunéziában, Algériában, Egyiptomban, Törökországban és Szenegálban. Létrehozta a "Tactequete" kísérleti, és a "Coetus" ibériai ütős zenekart. Különböző művészek és zenekarok több mint 40 lemezén működött közre.
Minata Traoré – gitár, ének BL
Minata egy Bobo-dioulasso nevű kisvárosban született Burkina Fasoban, de 18 éves kora óta Belgiumban él. Minata dalszövegíró, zeneszerző, énekes és táncos. Klasszikus zenei képzettséggel, klasszikus gitár és opera énekesi tudással a hátterében elbűvöl minket néha lágy, máskor bluesos dallamaival, amelyeket a két kontinenshez való tartozás élménye hatja át. Zenéjét egyszerű és költői, de nagyon határozott módon fejezi ki. Franciáról Dioula nyelvre, az anyanyelvére vált, ugrándozik a tradicionális és az európai hangzásvilág és hangképzés között.
Hárs Viktor – basszusgitár HU
Tizenöt évesen kezdte zenei tanulmányait, bőgőn és basszusgitáron egyszerre. A Bartók Béla Zenei Konzervatórium után „Yellow" címmel jelent meg első albuma, majd egyévvel később a másodikat is megjelentette „Contacts & Conflicts" címmel. Saját zenekara, a Hárshegy Band mellett a Modern Art Orchestrában, Horgas Eszeterrel és Kozma Orsival játszik rendszeresen.
Jerzy Mazzoll – basszus klarinét PL
Nyolc éves korában kezdett klarinétozni olyan kiváló kortárs lengyel zeneszerzők munkáinak hatására, mint Lutoslawski és Gorecki. Számos együttes vezetője, film és színházi zenék szerzője. Művészként számos előadásban és eseményen szerepel, mint például a Diffusion Ensemble, melyet Robert Knuth-tal alapított. Pályafutása során Mazzoll a legkiválóbb lengyel, európai, amerikai rock és jazz zenészekkel játszott együtt, olyan sztárokkal, mint Django Bates, Alfred Harth, Lasse Lindgren, Vytas Labutis, Peter Weniger, Bill Laswell, Per Goidschmidt, Jan Bengston, Nils Landgren, Kjeld Ipsen, Axel Windfeid, és Tomasz Stanko.
Youssef Haj – hegedű, viola d'amore TUN
Tunéziai zeneszerző, hegedűs és viola d'amore művész. Jasser számos művésszel lép fel és készít felvételeket, mint pl. Sister Marie Keyrouz, Barbara Hendricks, Youssou N'Dour, Toufic Farroukh and Absolute Orchestra, Miguel Angel Estrella, Geoffroy De Masure, és Elie Achkar. Olyan helyszíneken lép fel, mint pl. az UNESCO, Arab World Institute, Center of Arab and Meditarranean Music, Tunis Medina Festival, El Genina Theater, Petra, New Morning, Zénith, Opéra de Lille, Eglise de la Madeleine, Palais des Beaux Arts, Brusselles, l'Atrium, Martinique, Bonifacio, Venice, Szaúd-Arábia és Marokkó.